וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשע מאורגן? האישה שטוענת - "מארי קונדו גנבה לי את השיטה"

שיטת הקיפול האנכי היא אחד מעמודי התווך של שיטת ה'קונמארי' לארגון הבית והפכה מזוהה ביותר עם כוהנת הסדר היפנית. אך מארגנת ארונות מבוורלי הילס טוענת שהיא המציאה את השיטה הזאת לפני שנים

מארי קונדו כוהנת סידור וארגון הבית. אינסטגרם, צילום מסך
שיטת הקיפול הפכה למזוהה ביותר עם קונדו. מארי קונדו ומגירה 'מקונמרת' למשעי/צילום מסך, אינסטגרם

לינדה קופרסמית', מארגנת ארונות של סלבס מבוורלי הילס, יוצאת נגד כוהנת ארגון הבית היפנית וכוכבת סדרת הנטפליקס מארי קונדו ומאשימה אותה שגנבה ממנה את שיטת סידור הארונות שלה. קופרסמית' בת ה-59 קנתה לעצמה מוניטין כ'מארגנת הארונות של הסלבס' והיא טוענת ששיטת קיפול הבגדים האנכית שכה מזוהה עם קונדו ועם שיטת ה'קונמארי' שלה היא באמת המצאה שלה, טכניקה שאותה פיתחה לפני 27 שנים - הרבה לפני שקונדו זכתה לתהילת עולם.

"אני חלוצה בתחום עסקי הארגון והסידור. התחלתי לעסוק בזה עוד בשנת 1989... אני המצאתי את שיטת הקיפול האנכי כשבתי היתה בת 3, כדרך לארגן את מגירות הבגדים שלה בצורה שתאפשר לה לראות כמו שצריך את תכולתן", אמרה קופרסמית' בראיון ל-Page Six. "אני הראיתי לאנשים איך לקפל בגדים כך שניתן יהיה להציב אותם והם יעמדו במשך הרבה מאוד שנים", הוסיפה.

קופרסמית' מנהלת כיום עסק לעיצוב ארונות ובין לקוחותיה המפורסמות ניתן למנות את הדוגמנית מירנדה קר, כריסי טיגן והזמרת קלי רולנד. לדבריה, היא היתה הרוסה כשראתה את קונדו מדגימה בטלוויזיה את 'שיטת הקיפול שלה' - "זה הרגיש כאילו מישהו גנב את התינוק שלי", אמרה.

שיטת הקיפול האנכי שאליה מתייחסת קופרסמית' היא אחד מעמודי התווך של שיטת קונמארי - תורת הארגון המאוד פופולרית של מארי קונדו הקרויה על שמה. הקיפול האנכי הופיע גם בספרה של קונדו שיצא לאור בשנת 2011 The Life-Changing Magic of Tidying Up, וקונדו מדגימה אותו בכל פרק של סדרת הנטפליקס בכיכובה.

עיקרי השיטה כוללים קיפול פריטי לבוש לגודל קטן ולצורה בעלת בסיס משולש, שמאפשרת להציב את הפריטים באופן אנכי בתוך המגירות ובכך לאפשר מבט-על על תכולת המגירה. זאת, בניגוד לקיפול השטוח שאנשים נוהגים לקפל בדרך כלל ואז לערום את הפריטים זה מעל זה, באופן שלא מאפשר לראות מעבר לפריט העליון בערימה.

עוד באותו נושא

כל אחד יכול להיות מארי קונדו: אקססוריז שידגמו לכם את הארונות

לכתבה המלאה

סרטון בן 11 שנים בו מדגימה קופרסמית' את שיטת הקיפול האנכי

"אני הדבר האמיתי. אני לא הולכת להוציא לאנשים דברים מהארון ולהכריח אותם להיפטר מהם. אני לא אומרת לאנשים דברים הזויים כמו 'האם הפריט הזה מביא לך אושר?'. תחתונים לא מביאים אושר לאף אחד - אבל אני לא אזרוק למישהו את כל זוגות התחתונים שלו", אמרה קופרסמית' בהתייחסה בלעג לשיטת המיון של קונדו, במסגרתה היא מבקשת מלקוחותיה לעבור פריט פריט ולבחון האם הוא מביא להם אושר (Sparks joy - כדבריה).

ואמנם, בעמוד היוטיוב של קופרסמית' ניתן למצוא סרטונים מלפני 11 שנים שבהם היא מדגימה את שיטת הקיפול האנכי על מגוון פריטי לבוש, החל מסריגים ועד להלבשה תחתונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully