וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה בגוף כשבולעים מסטיק והאם זה מסוכן?

תראו, אתם ממש לא אמורים לעשות את זה, אבל וואלה, קורה שנבלע המסטיק. אנחנו לא שופטים. הנה הדברים שחשוב לדעת על ההשפעות של בליעת מסטיק על הגוף שלנו

גיף קלולס מסטיק. Giphy
סיכון מקצועי. שר מקלולס לא מוותרת על המסטיק/Giphy

יש מי שעושה את זה מבחירה - נתקע עם מסטיק בפה בסיטואציה לא מתאימה ופשוט לא מוצא לאן להשליך אותו, אז בולע. לאחרים זה קורה בטעות - אתה לועס, לועס, לועס... ואז בהיסח הדעת בולע בלי להתכוון. מה קורה עם המסטיק אחרי שבולעים אותו? האם הגוף יודע לעכל אותו? והאם נכון המיתוס שאם בולעים מסטיק הוא נשאר בגוף כמה שנים?

מסטיקים עשויים בחלקם מחומרים סינתטיים ואותם הגוף באמת לא יודע לפרק ולעכל. אבל זה ממש לא אומר שהם פשוט יתקעו וישבו לכם בתוך הגוף למשך כמה שנים. למעשה, רק לעתים נדירות יקח למסטיק יותר משבוע לצאת מהגוף. זאת, משום שאחת לכמה זמן הקיבה מרוקנת את תכולתה למעי. כשזה יקרה, המסטיק יעבור למעי הגס יחד עם שאר תכולת הקיבה ויצא מהגוף בצואה.

עוד בנושא:
היתרון הבריאותי שיש ללעיסת מסטיק תוך כדי הליכה
מחקר: לעיסת מסטיק יכולה לסייע להחלמה מניתוח קיסרי
מה לעיסת מסטיק עושה לשיניים שלכם?

אישה לועסת מסטיק. ShutterStock
מה שנכנס בסוף יוצא. אישה לועסת מסטיק/ShutterStock

לבלוע מסטיק זה מסוכן?
למרות שחלק מרכיבי המסטיק ניתנים לעיכול (סוכר, ממתיקים וכו') וגם מה שלא, ימצא את דרכו החוצה, אם תבלעו מסטיקים לעתים קרובות (או דברים אחרים שעשויים מחומרים שהגוף לא יודע לעכל) עולה הסיכון להיווצרות גושים שיחסמו את המעיים (גושים אלה מכונים לעתים בזוארים).

אז האם לבלוע מסטיק פעם ב... זה נוראי? לא. אבל עדיין, מדובר במשהו שעדיף להימנע ממנו.

בהנחה שאתם לא מתכוונים לבלוע אותו, ללעיסת מסטיק יש גם כמה יתרונות בריאותיים שכדאי להיות מודעים אליהם. כך למשל מחקר אחד מצא שלעיסת מסטיק במשך 10 דקות מפחיתה משמעותית את כמות החיידקים בפה. מחקרים אחרים הראו שלעיסת מסטיק משפרת את הערנות, מקצרת את זמן התגובה שלנו ומעלה את המהירות שבה המוח שלנו קולט מידע חדש. כמו כן, לעיסת מסטיק נמצאה במספר מחקרים כמשפרת את העיכול, משום שהיא גורמת לפה לייצר יותר רוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully