וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינסנט קומפני עזב את מנצ'סטר סיטי ומונה למאמן-שחקן אנדרלכט

הקפטן סיים 11 שנים מלאות תארים במדים התכולים: "הוא מגדיר את המהות של המועדון". חזר למועדון בו החל את הקריירה

עריכת וידאו: מתן חדד

בפלייר: מנצ'סטר סיטי וחגיגות האליפות

סוף עידן במנצ'סטר סיטי. הקבוצה הודיעה הבוקר (ראשון) שקפטן הקבוצה וינסנט קומפני עוזב אחרי 11 שנים, במהלכן הספיק לערוך 360 הופעות ולכבוש 20 שערים - האחרון שבהם במחזור הלפני-אחרון בפרמיירליג, שהתברר בדיעבד כשער האליפות. זמן לא רב לאחר מכן, הגיעה הודעה דרמטית הרבה יותר: קומפני ימונה למאמן-שחקן באנדרלכט, הקבוצה בה החל את הקריירה.

"לא מזמן נשיא אנדרלכט התקשר אליי ובאופן מפתיע ולא צפוי, הציע לי את תפקיד של מאמן-שחקן", סיפר קומפני. "האנשים באנדרלכט הסבירו לי בפרטי פרטים איך זה אמור לעבוד בפועל. הם חשבו על זה לעומק".

לטענת קומפני, "פפ גווארדיולה הצית מחדש את האהבה שלי למשחק. מנצ'סטר סיטי משחקת את הכדורגל שאני רוצה לשחק. זה הכדורגל שאני ללמד, זה הכדורגל שאני רוצה להנחיל".




עוד בנושא
מנצ'סטר סיטי שברה עוד שיאים, פפ: "גמר מדהים וסיום לעונה נפלאה"
טרבל היסטורי: מנצ'סטר סיטי הביסה את ווטפורד 0:6 וזכתה בגביע

"עד כמה שזה קשה, הגיע זמני לעזוב", אמר קומפני לאתר הרשמי של סיטי. "אני אסיר תודה לכל מי שתמך בי לאורך המסע הזה. אני זוכר את היום הראשון בבירור, ממש כמו שאני זוכר את היום האחרון. האנשים במנצ'סטר קיבלו אותי בחום, ולעולם לא אשכח אותם. תמכתם בי בזמנים היפים והקשים, ותמיד דחפתם אותי לא לוותר".

יו"ר סיטי חלדון אל מובארק אמר: "וינסנט מגדיר את המהות של המועדון שלנו. במשך עשור הוא היה הלב והנשמה שלנו, הוא היה קול חשוב בחדר ההלבשה ושגריר של כל הערכים שהמועדון רוצה לייצג".

קומפני בן ה-33 הצטרף למנצ'סטר סיטי מהמבורג בשנת 2008, ומיד הפך לעמוד תווך בהגנה. הבלם הבלגי זכה עם הקבוצה בארבע אליפויות, שני גביעים, ארבע פעמים בגביע הליגה ופעמיים במגן הצדקה. בעונת 2011/12 הוכתר לשחקן העונה בפרמיירליג, ובעונה החולפת, שער הניצחון האדיר שלו מול לסטר המחזור הלפני אחרון של הליגה זיכה אותו בפרס שער העונה של BBC.

גבריאל ז'סוס, שחקן מנצ'סטר סיטי, עם הגביע האנגלי. רויטרס
מגיע לו. ז'סוס/רויטרס
וינסנט קומפני שחקן מנצ'סטר סיטי עם קווין דה בראונה. רויטרס
איזו עונה מדהימה. סיטי/רויטרס

סיטי הוכיחה אתמול (שבת) שוב, מעל לכל ספק, שהיא הקבוצה הכי טובה באנגליה כשהביסה 0:6 את ווטפורד בגמר הגביע והשלימה זכייה בשלושת התארים המקומיים - אליפות, גביע וגביע הליגה - אבל בנוגע לזהות הכובשים נרשם בלבול לא קטן.

בתחילה פורסם כי ראחים סטרלינג כבש שלושער - מה שהפך אותו לכדורגלן הרביעי בלבד בתולדות המפעל היוקרתי שכובש שלושער בגמר הגביע האנגלי (אחרי וויליאם טאונלי מבלקבורן ב-1890, ג'ימי לוגאן בנוטס קאונטי 1894 וסטן מורטנסן עבור בלקפול 1953). אבל אחר כך ההתאחדות האנגלית ביטלה את אחד מהשערים שלו, והעניקה אותו לגבריאל ז'סוס. סטרלינג, כזכור, הסתער על כדור על קו השער, שכבר עמד להיכנס בכל אופן, ולמעשה "גנב" גול לחברו לקבוצה. אך כאמור, ההתאחדות קבעה כי סטרלינג נגע בכדור מעבר לקו, ושהשער של הוא של ז'סוס.

בראיון אחרי המשחק עוד נמסר לסטרלינג שהוא רשמית כבש שלושער (לפני ההבהרה של ההתאחדות), והוא אמר: "אתה עובד עליי. זה ממש חרא מצדי, עלוב מאוד מבחינתי! לא התכוונתי לעשות את זה, מצטער".

ראחים סטרלינג, מנצ'סטר סיטי. רויטרס
גנב. סטרלינג/רויטרס

אגב, באנגליה התלהבו מאוד בסיום מהסבר טקטי שנתן גווארדיולה לסטרלינג בסיום המשחק, שכאמור נגמר בניצחון 0:6, בסיומה של עונה מושלמת, ועדיין המאמן ניצל את ההזדמנות להעיר וללמד את חניכו. "גדולה לעולם לא מסתיימת", קראה הכותרת הראשית ב"דיילי מייל", הרגע המדהים שבו גווארדיולה מדריך את חניכו סטרלינג, דקות ספורות אחרי שכבש בגמר הנוצץ מול ווטפורד, שרק ממחיש עד כמה נמרץ וחסר מנוחה הוא הספרדי". סטרלינג עצמו נשאל אחרי המשחק מה הסוד של סיטי ושלו באופן אישי, ואמר: המאמן מצליח לשמור אותי בשיאי כל הזמן דרוך ומרוכז, וזה ניכר על הדשא".

כמו כן, ההצלחה של סיטי עומדת בימים בצל, לאור הדיווחים שהקבוצה עלולה להיענש בהרחקה מליגת האלופות. גווארדיולה מביע ביטחון בקבוצה ובהנהלה. "אין סיכוי להצליח בלי שחקני מהטופ, וכסף עוזר לך לקנות שחקנים מדהימים", אמר פפ, "אבל אני מקשיב ליושב הראש, אני מקשיב למנכ"ל, והם מסבירים למה אנחנו תחת חקירה. אני בוטח בהם כשהם אומרים לי שהתנהגנו בצורה חוקית, שכל מה שעשינו היה על פי החוקים, אני מאמין להם. אנחנו לא אשמים".

עוד באותו נושא

כבר דיבר עם גווארדיולה: רודרי צפוי לחתום בקרוב במנצ'סטר סיטי

לכתבה המלאה

צפו בגווארדיולה עם התדרוך לסטרלינג אחרי המשחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully