וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס מתקשר לאזרחי ישראל ומאתר את מיקומם": ההודעה השקרית שמופצת בווטסאפ

12.11.2019 / 9:25

קיבלתם הודעה בווטסאפ על כך שחמאס מתקשר ממספר משונה ואם תענו לשיחה אז הוא יצליח לאתר את מיקומכם ואף ישמור את המיקום על מנת לשגר בעתיד רקטה? אז מדובר בפייק ניוז ובמקום להעביר את ההודעה הלאה, כדאי שתמחקו אותה ובהקדם

חיילי כפיר בשמירה באחד מיישובי עוטף עזה, 5 במאי 2019. ראובן קסטרו
מישהו צפה ביותר מדי סרטי אקשן./ראובן קסטרו

על רקע עשרות השיגורים לעוטף עזה ואזור גוש דן, נראה כי הודעת הפייק - ניוז חזרה לווטסאפ. "הודעה חשובה מצה"ל- שימו לב בקבלת קריאה טלפונית - הוראה מדובר צה"ל. שימו לב: במידה ומתקשרים אליכם ממספרי קידומת 099 או 059 או 000 - אין לענות לטלפון ויש לנתק מיידית. מדובר במבצע חדש של החמאס שמטרתו: לאתר מקומות כדי שיוכלו לשגר לשם רקטות ולפגוע במטרות אלו". ביממה האחרונה מופצת הודעת שקרית שלפיה חמאס מתקשר לאזרחי ישראל ומאתר את מיקומם, על מנת לשגר רקטות ליעדם. כמובן, מדובר בהודעה שקרית שהחלה לצבור תאוצה ביממה האחרונה, לנוכח המצב הביטחוני שהסלים.

"מבחינה טכנית, על מנת לאתר מיקום טלפון, יש צורך בגישה למחשבי הבקרה של מפעיל התקשורת הסלולרית. רשויות המדינה (משטרה, צבא) יכולות לאכן שיחות טלפוניות ולדעת מהיכן הגיעה השיחה, וגם זה בהגבלות חמורות"' אמר ליאור טבנסקי, חוקר במרכז למחקר סייבר באוניברסיטת תל אביב. "נדרש חשד סביר ואישור של שופט. בהתאם לצו בית משפט, המפעיל הסללולרי מוסר את המידע הנדרש לרשויות".

עוד בוואלה! TECH

"אולי נקיים בחירות שלישיות?": הרשת מגיבה על המצב הביטחוני

לכתבה המלאה
חמאס מפיץ פייק ניוז בווטסאפ. צילום מסך, צילום מסך
חמאס מפיץ פייק ניוז בווטסאפ/צילום מסך, צילום מסך

"המפעיל הסלולרי יודע בהכרח איפה נמצא כל מכשיר המחובר לרשת. Cell של סלולארי משמעו תא: תא שטח שמכוסה על ידי 3 אנטנות. המפעיל בנותן שירות למנוי יודע באיזה תא נמצא המכשיר - אחרת לא היה ניתן לספק השירות. אפשר כמובן לדעת לפי כך לאיזו לאנטנה המכשיר הכי קרוב, וגם לחשב תנועה ומהירות", הוסיף. "בעקרון, מתקפת סייבר יכולה לספק גישה בלתי מורשית למחשבי הבקרה של המפעיל. אבל יש להניח שלארוגני הטרור השונים אין גישה למפעילים הסלולריים הישראלים. אחת הסיבות היא שמערך הסייבר הלאומי מנחה את תשתיות המדינה החיוניות באשר לאבטחת הסייבר".

בהודעה חותמים: "אנא העבירו בדחיפות לבני המשפחה שלכם לחברים/ מכרים ועוד - על מנת להכשיל את המבצע של החמאס!". בעבר חמאס הצליח להעביר לא מעט הודעות שקריות ולא מן הנמנע כי גם ההודעה הפעם, הינה הודעה שקרית שמנסה להרתיע ולזרוע פחד בקרב תושבי ישראל. חמאס לא צריך להתקשר לאזרחי ישראל כדי לאתר אותם ולמצוא מטרות איכות. הוא פשוט יכול לפתוח את google maps ולראות את כל ארץ ישראל במספר זוויות. הפצת ההודעה עושה את מה שחמאס רוצים: לזרוע אימה בקרב האזרחים הישראלים. הרי שלחמאס אין יכולות כאלו ואף לא דומות, אולם ההודעה הזאת עושה שירות תדמיתי עבור חמאס. במידה וקיבלתם את ההודעה, אנחנו ממליצים למחוק אותה מייד ולא להעביר אותה הלאה. כאמור - מדובר בהודעה שקרית.

דובר צה"ל מסר בתגובה:

בשעות האחרונות הופצו הודעות שקריות בהן נמסרות הוראות לציבור בשם צה"ל.
נבקשכם לגלות אחריות ולהימנע מהעברת כל דיווח לא רשמי ולא אחראי שלא נמסר כהודעה רשמית מצה"ל. הודעות רשמיות מתפרסמות בתקשורת ובטלגרם של צה"ל: https://t.me/idf_telegram

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully