וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: אין לחשוף ילדים מתחת לגיל שנה למסכים

24.4.2019 / 17:00

הארגון פרסם לראשונה את הנחיותיו לביסוס אורח חיים בריא בקרב ילדים והזהיר מפני שימוש במסכים והרגלי ילדים ל''התנהגות בלתי פעילה''. לפי ההנחיות החדשות, ילדים בגילאי שנתיים עד ארבע יכולים לצרוך עד שעת מסך ביום

ילדים ומסכים לכתבת בריאות. Getty, אתר רשמי
ילדים בגילאים שנתיים עד ארבע יכולים לצרוך עד שעת מסך אחת ביום. אילוסטרציה/אתר רשמי, Getty

ילדים בגילאי שנתיים עד ארבע אינם צריכים להיחשף יותר משעה אחת ביום למסכים, במסגרת ''זמן מסך פעיל'', ואף תינוקות מתחת לגיל שנה אינם צריכים להיחשף כלל למסכים אלקטרוניים - כך קבע היום (רביעי) ארגון הבריאות העולמי. עוד לפי ממצאי הארגון נמצא כי עיצוב הרגלי חיי הילדים נעוץ בשנים הראשונות לחייהם.

האו''ם פירסם את ההנחיות החדשות והוסיף כי ילדים מתחת לגיל חמש צריכים לקחת חלק בפעילות גופנית ולקבל שינה נאותה, על מנת לפתח הרגלי חיים בריאים ולמנוע השמנת יתר ומחלות אחרות בחייהם המאוחרים יותר.

ילדים ומסכים לכתבת בריאות. Getty, אתר רשמי
השנים הראשונות לחייהם יקבעו את המשך חייהם. אילוסטרציה/אתר רשמי, Getty

לפי הנחיות ארגון הבריאות העולמית, "פעילות גופנית בריאה, התנהגות שאינה פעילה והרגלי שינה מתבססים החל בחייהם המוקדמים של הילדים. על כן, השנים הראשונות לחייהם של הילדים מהוות חלון הזדמנויות לעצב את הרגליהם להמשך חייהם כבוגרים''. בתוך כך, ילדים בגילאים שנה עד ארבע צריכים לבלות לפחות שלוש שעות במגוון של פעילויות פיזיות, לצד מניעת צריכת זמן מסך שלא מעודד פעילות פיזית, כמו צפייה בטלוויזיה, בסרטונים או משחקי מחשב. בנוסף, תינוקות מתחת לגיל שנה צריכים לשחק במשחקים מבוססי רצפה ולהימנע מכל תצורות המסכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ילדים ומסכים לכתבת בריאות. Getty, אתר רשמי
שימוש יתר במסכים מגביר את הסכנה להשמנת יתר בקרב ילדים. אילוסטרציה/אתר רשמי, Getty

''התנהגות בלתי פעילה, כמו רכיבה על כלים ממונעים במקום הליכה או רכיבה על אופניים ויתר פעילויות שלא מעודדות הפעלה גופנית, לצד פעילויות מבוססות מסך הופכים לנפוצים יותר - ובכך מביאות להשלכות בריאותיות עגומות'', דיווח הארגון WHO.

תקופת חיים קריטית

המחקר מדגיש את חשיבות תקופת החיים המוקדמת של הילדים, במהלכה חלה ההתפתחות הפיזית והקוגנטיבית העיקרית, ונוצרים במהלכה הרגלים שילוו את הילדים גם בחייהם הבוגרים. על כן, בארגון סבורים כי פרק חיים זה מהווה את החלון בה המשפחה מפתחת אורח חיים שגרתי הניתן להתאמה לטובת גידול הילדים, כך נכתב בהנחיות המצויות במחקר הארגון הבריאות שנעשה במדינות כמו אוסטרליה, קנדה, דרום אפריקה וארצות הברית.

לפי הארגון, פעילות ''שאינה פעילה'' מהווה גורם סיכון מוביל לתמותה וכן מאיץ את תופעת השמנת היתר בקרב ילדים. בדוח שפורסם לפני שנתיים, ארגון הבריאות דיווח כי מספר הילדים והמתבגרים הסובלים מהשמנת יתר זינק בארבעים שנה האחרונות ל-120 מיליון ילדים ברחבי העולם, גדילה של פי עשרה במספר הילדים שאינם נמנים בקו הבריאות. עוד נמצא כי העלייה המואצת התרחשה בעיקר במדינות אסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully