וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטיוב עושה סוף ל-"חגיגה": שמה סוף למתיחות מסוכנות ואתגרים מסכני חיים

18.1.2019 / 7:43

יוטיוב שולטת בעולם הוידאו ולאחרונה נוצר מונח חדש: היוטיוברים. הם יעשו הכל בשביל פרסום וכסף. בדרך, הם יסכנו את חייהם ושל אנשים אחרים. בעבר גם היו מקרים שבהם נהרגו בדרך לתהילה. כעת יוטיוב שמה סוף לחגיגה ומסירה סרטוני מתיחות ואתגרים מסכני חיים

פלטפורמת הוידאו הגדולה בעולם של גוגל שמה סוף לסרטוני המתיחות המסוכנים עם איסור חדש להעלות אותם לפלטפורמה. בשנים האחרונות יוטיוב שולטת בעולם הוידאו ביד רמה, כשמונח חדש נולד לו: היוטיוברים. מה הם יעשו בשביל פרסום וכסף? ניחשתם נכון - הכל. לסכן חיים, למתוח אנשים וגם היו כאלו שנהרגו בדרך. בשנים האחרונות ראינו גל עולה של אתגרים וסרטוני מתיחות ששמו לא מעט אנשים בסכנה. הסרטונים אז שותפו ברשת וזכו לעשרות מיליוני צפיות כשהטרנד רק הלך וגבר מרגע לרגע. המהלך הזה נבע כתוצאה ממחקר שקבע כי המתיחות הללו גבו חיים של עשרות אנשים וגרמו לפציעות חמורות לאחר שניסו לעשות אותם בעצמם. גולשים ניסו לשחזר אתגרים כמו אכילת כמוסות מרכך כביסה או נהיגה עם כיסוי עיניים במטרה להפוך למפורסמים.

יוטיוב שחררה את ההודעה בטענה שלסרטונים הללו "אין שום מקום" בפלטפורמה שלה, ושכבר החלה בהליך נרחב למחיקת כל הסרטונים העוברים על החוקים החדשים שקבעה לאתגרים ומתיחות מהסוג. עם זאת, החברה שבבעלות גוגל כבר נכשלה בהורדת תכנים כאלו מהאוויר יותר משנה לאחר שהתחייבה לעשות זאת. בחודש אפריל האחרון יוטיוב שחררה הודעה דומה בטענה שהסרטונים הללו "מתועבים ואין להם מקום ביוטיוב". אך כתגובה לכך, אתר Buzzfeed שחרר מחקר חדש בו חשף שהאתר עדיין שורץ בתכנים כאלו.

לוגו יוטיוב על חולצה youtube. AP, AP
יוטיוב תחסום סרטוני מתיחות ואתגרים./AP, AP

עוד נמצאו קטעי וידאו חולים, כשלחלקם מיליוני צפיות, עם מודעות לקבלת רווח ובהם תמונות ממוזערות של ילדות משחקות בסוסים עם איברי מין זקופים או נשים מותקפות על ידי כלבים. יוטיוב אמרה כי "פעלה באופן אגרסיבי לאכוף את מדיניות הפרסום שלה על מנת למנוע את התמריצים להתעללות הזו. יוטיוב עתידה גם לחסום סרטונים המציגים אנשים בסכנה, גם אם זה אינו המצב האמיתי. יוטיוב אינה הפלטפורמה היחידה שפועלת לחסום העלאות מהסוג. בחודשים האחרונים דיווחנו כי אינסטגרם פועלת במרץ לחסום האשטגים העוזרים להפיץ תמונות עירום ברשת החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully