וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת שמיטה: מנואל נוייר רוצה לשכוח את השנה הקשה בקריירה שלו

17.1.2019 / 12:00

פציעה שהעמידה את הקריירה בסכנה, טעויות לא אופייניות בבאיירן מינכן ואחוז ההצלות הנמוך באירופה. אחרי שנות קונצנזוס כשוער הטוב בעולם, מנואל נוייר נאלץ להתמודד ב-2018 עם ביקורות קשות ותהיות לגבי עתידו. לא פלא שהוא נלהב כל כך לפתוח את 2019

עריכת וידאו: מתן חדד

"אתה יכול לסכם את שנת 2018?", שאל כתב "בילד" את מנואל נוייר.

"סיכום 2018 שלי?", חשב לרגע שוער באיירן מינכן והשיב: "שתתחיל כבר 2019!".

זו הייתה ללא ספק השנה הקשה בקריירה של נוייר בן ה-32, קפטן באיירן ונבחרת גרמניה. אלוף העולם מ-2014 עבר פציעה קשה בתחילת עונת 2017/18, נאלץ להתמודד עם עיכוב בהליך השיקום שלו ותפס ממש ברגע האחרון את הרכבת למונדיאל ברוסיה, רק כדי להתבזות שם יחד עם המנשאפט שהודחו בשלב הראשון אחרי 80 שנה. גם החזרה לשער של באיירן לא הייתה סוגה בשושנים, עם טעויות לא אופייניות ואחוז עצירות עלוב שעורר תהייה לגבי עתידו.

עוד בנושא:
העברות בעולם - 17.1: צ'לסי סיכמה עם היגואין, מוראטה סגר באתלטיקו
תואר ראשון לכריסטיאנו רונאלדו עם יובנטוס: זכתה בסופרקאפ עם 0:1 נגד מילאן
כריסטיאנו רונאלדו: "התואר הזה מוקדש לכל מי שאוהב את יובה ואת כריסטיאנו"

מנואל נוייר שוער באיירן מינכן. רויטרס
לא רק חוסר מזל. מנואל נוייר/רויטרס

לכבוד השנה החדשה, חברת "אדידס" עיצבה עבור נוייר כפפות ייחודיות וצבעוניות למדי. על הכפפות הוטבעה למעשה "מפת חום" המייצגת את הסגנון הנועז של השוער שאוהב לשחק הרחק משערו, כפי שניתן היה לראות במפת החום המפורסמת מהמשחק מול אלג'יריה במונדיאל בברזיל.

האם בהשראת הכפפות החדשות והתזכורת לימים הכי יפים בקריירה שלו, נוייר גם יחזור להציג את היכולת שהפכה אותו לשוער הטוב בעולם? או אולי מדובר בתחילת הסוף של כהונתו בשער באיירן מינכן? תשובות ראשונות נוכל לקבל במשחק החזרה של הבונדסליגה, בו תתארח האלופה אצל הופנהיים. גם מארק אנדרה טר סטגן יעקוב בעניין.

עוד באותו נושא

באיירן מינכן: פרנק ריברי ספג "קנס כבד" עקב התבטאויותיו

לכתבה המלאה

זה קרה לו בפעם השנייה. פחות מחודש אחרי שהתגבר על פציעה אחת בכף הרגל שמנעה ממנו לסיים את עונת 2016/17, נוייר שבר את כף רגלו השמאלית בספטמבר 2017 ונאלץ לעבור ניתוח. הפעם ההיעדרות גם הייתה ממושכת יותר וההחלמה קשה יותר. אחרי שתקופת ההתאוששות התארכה ("עוד עיכוב אחד אולי היה גומר לי את הקריירה", הודה נוייר) בגרמניה חששו כי קפטן הנבחרת יחמיץ את המונדיאל. היו רופאים שהמליצו להעניק לו מנוחה נוספת ואולי להמתין איתו לשלבי ההכרעה ברוסיה, אבל נוייר רצה לחזור ויואכים לב שיתף אותו כבר במשחקי ההכנה. לשלבי ההכרעה אף אחד מהגרמנים לא הגיע.

במונדיאל לא הפנו לעברו אצבע מאשימה, אבל נראה היה כי חזר מוקדם מדי ובצורה די מהוססת. אחרי התבוסה 3:0 מול הולנד בליגת האומות כבר היו קריאות לתת לטר סטגן את המקום בשער הנבחרת. הקפטן לשעבר לותר מתיאוס היה אחד המבקרים הנחרצים, טען כי נוייר לא בכושר וגרם לשוער להגיב: "אני בכושר מעולה, אני חושב שכולם בנבחרת גם יודעים את זה. פשוט לא היה לי מזל במשחקים".

המספרים בבאיירן מינכן הראו שזה הרבה יותר מסתם חוסר מזל.

שוער באיירן מינכן, מנואל נוייר. GettyImages
פציעה חוזרת בכף הרגל השמאלית. מנואל נוייר/GettyImages

נוייר נבחר בפעם הראשונה לשוער הטוב בעולם ב-2013, ושמר על התואר גם בשלוש השנים הבאות. ב-2017 ג'אנלואיג'י בופון הקדים אותו, אבל רבים סברו כי היה זה מתן כבוד לשוער האיטלקי הוותיק. נוייר היה קונצנזוס. ב-2018, לגרמני אפילו לא היה מקום בין חמשת המועמדים הסופיים. יתרה מכך, בבדיקה שנעשתה בסוף חודש נובמבר, הוא היה אחד משלושת השוערים בעלי אחוז העצירות הכי נמוך בחמש הליגות הבכירות באירופה. מבין 105 שוערים, נוייר ניצב בתחתית.

השינוי היה קיצוני. העונה עומדים אחוזי ההצלות של נוייר על פחות מ-50, אחרי 71.4 אחוזים בעונה שעברה וממוצע של 79 בחמש העונות לפני כן. בעונת 2011/12 הוא ספג 22 שערים, ומאז הוציא בכל עונה פחות מ-20 כדורים מהרשת בבונדסלגה. בחצי עונה עד כה, 17 מחזורים ששוחקו עד לפגרת החורף, הוא כבר ספג 18.

הנתונים הללו העמידו באור שונה את השוער של באיירן. מה קרה לנוייר? תהו בתקשורת הגרמנית, וקיבלו את המאמן לשעבר יופ היינקס שנחלץ להגנתו: "הדברים לא עובדים לבאיירן, נוייר לא מרוצה מזה וזה משפיע עליו. לכן הוא פחות טוב". פרידהלם פונקל, מאמנה של פורטונה דיסלדורף שנהנה מהתקופה המוזרה של נוייר כשקבוצתו סיימה ב-3:3 מול באיירן, טען: "הוא לא יציב העונה כי ההגנה שלו לא יציבה. אין שום דבר שהוא יכול לעשות כשג'רום בואטנג שובר כך את קו הנבדל. אלוהים, זה היה דרמטי".

נכון, ההגנה של באיירן לא הפגינה חוסן מרשים בחצי העונה שחלפה, אבל היא בכל זאת הייתה הקבוצה שלעבר שערה נבעטו הכי מעט בעיטות בבונדסליגה. אף על פי כן, היא ספגה הרבה יותר מכפי שהייתה רגילה בשנים קודמות והירידה בהשפעה של נוייר בלטה לאור התוצאות המאכזבות. נוצרה תחושה שכל כדור שייבעט לשער, גם ייכנס. "זה נורמלי, הספורטאים האלה לא יכולים להיות תמיד בשיא, אפילו לא מנואל נוייר", אמר פליקס מגאת ל"קיקר". אוליבר קאן היה נחרץ יותר: "נוייר לא חזר לעצמו אחרי הפציעה. שני דברים פגעו ביכולת שלו: ההדחה המוקדמת מהמונדיאל והפציעה. לא קל כשחקן לעלות בידיעה שאם משהו קורה שוב לרגל שלי, כנראה שהקריירה נגמרה. זה משפיע פסיכולוגית. רק אם ישוב לבטוח בצורה מלאה בגוף שלו, יוכל לחזור ליכולת המוכרת".

מנואל נוייר שוער באיירן מינכן (ימין) עם מאמנו יופ היינקס. רויטרס
נחלץ להגנת החניך לשעבר. יופ היינקס עם מנואל נוייר לאחר שהגיע לבאיירן ב-2011/רויטרס

בחודשים האחרונים היו פרשנים ושחקני עבר שקראו לבאיירן מינכן להכין אלטרנטיבה בעמדת השוער, לקראת הקיץ בו גם כך מתוכננת מהפכה גדולה בסגל. המנהל הספורטיבי חסן סליהמידז'יץ' שלל אפשרות כזו והבהיר כי אין כל כוונה לוותר על נוייר ואין עוררין על מעמדו כקפטן הקבוצה וכשוער הבכיר שלה. מבחינתו הוא ימשיך לעונה נוספת וישלים עשור בשער הבווארי, לפחות עד תום חוזהו ביוני 2021.

אחרי יכולת משופרת עם ארבעה משחקים ללא ספיגה לפני היציאה לפגרת החורף, וגם מחנה אימונים מוצלח, נוייר דיבר על אנרגיות חדשות וגם בקבוצה מקווים כי שנת 2019 תאיר לו פנים. "הוא עוד יביא לנו הרבה נקודות", אמר רוברט לבנדובסקי. "זה לא שהוא היה רע, פשוט לא היה לו יותר מדי מזל. כשוער, לפעמים הכדורים חומקים לך מתחת ליד ולפעמים אתה עוצר אותם. כשאתה פצוע במשך תקופה ארוכה, לוקח לך זמן למצוא את הקצב ולחזור ליכולת השיא שלך. אנחנו זקוקים למנואל ומאמינים בו".

מנואל נוייר שוער באיירן מינכן. רויטרס
2019 תחזיר אותו למעמד השוער הטוב בעולם או שתבשר על תחילת הסוף? מנואל נוייר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully