וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 שאלות שאתם צריכים לשאול כשאתם מחפשים גן לילד

ד"ר גלית זנו, מאמר אורח

18.1.2019 / 6:57

בחירת מסגרת חדשה לילד זו אחת המשימות הכי מלחיצות עבור הורים, והיא מלווה בהרבה מאוד חשש. אבל עם הכנה מוקדמת ורשימת השאלות הנכונות זה יכול להיות קל קצת יותר

תינוקות משחקים. ShutterStock
לבחור באופן מושכל את המקום בו הוא עומד לבלות חלק גדול מהיום שלו. פעוט בגן/ShutterStock

לבחור גן חדש לילד זה קשה, וזה קשה אפילו יותר אם זו הפעם הראשונה. המחשבה שמישהו אחר יטפל בילד שלנו בזמן שאנחנו בעבודה, והחשש לאופן ההסתגלות וההשתלבות שלו במסגרת, מנקרים והופכים את ההחלטה ללא פשוטה בכלל. החדשות הטובות הן שעם הכנה מוקדמת ורשימת השאלות הנכונות אנחנו יכולים לספק לעצמנו שקט נפשי ותחושת ביטחון בבחירה שלנו.

לכל משפחה ולכל ילד יש צרכים שונים, ולכן כל הורה בוחן גנים אחרת, אבל יש כמה שאלות שכל הורה צריך לשאול כשהוא מגיע לגן חדש. לפני שאתם מגיעים לסיור בגן או במשפחתון הפוטנציאלי, כדאי שתשקלו אילו תשובות הייתם רוצים לשמוע. אם רוב תשובות הצוות לשאלות הבאות לא תואמות את התשובות להן אתם מצפים, כנראה שהמקום לא בשבילכם. אם הצוות מספק לכם דף נהלים העונה על רוב השאלות זו התחלה נהדרת.

עוד בנושא:
האם להשאיר את הילד בגן פרטי או לרשום אותו לגן עירייה?
שלא יפחידו אתכם: מה באמת קורה בתוך הגנים הפרטיים?
איך מכניסים את הילד לגן בצורה הכי קלה וטובה?

ילדה חוטפת צעצוע לאחיה התינוק. ShutterStock
איך מתייחסים בגן לבריונות? ילדה חוטפת צעוצוע לפעוט/ShutterStock

אבל לפני שלב השאלות, כדאי להיכנס לאתר של משרד העבודה ולבדוק מהם הנהלים בכל הנוגע למעונות וגנים. נוהל שמאוד חשוב להכיר הוא יחס הילדים ואנשי הצוות בגן.

תינוקות - מטפלת אחת לכל 6 תינוקות

פעוטות - מטפלת אחת לכל 9 פעוטות

בוגרים - מטפלת אחת לכל 11 בוגרים

כדאי לזכור שקיימים מעונות וגנים בהם התקן מחמיר אף יותר, אז רצוי לעשות תחקיר מקדים מעמיק בנושא.

עוד באותו נושא

חדשות טובות להורים ששלחו את הילדים לגן ומרגישים אשמים

לכתבה המלאה

גם אם לוקח לכם זמן למצוא את הגן המתאים לילד שלכם, אל תתייאשו, הוא נמצא שם. לעומת זאת אם אתם מוצאים את ה-אחד כבר בהתחלה, זה שנכנסים אליו ורואים ילדים קורנים ומאושרים, וצוות מחויך משחק עם הילדים על הרצפה, בכל זאת נסו לבקר במקומות נוספים רק כדי לעשות השוואה מהירה לפני הבחירה הסופית. אבל בסופו של דבר, סמכו על עצמכם ועל תחושת הבטן שלכם. נכון שזאת לא עצה מדעית, אבל החוש השישי של הורה בדרך כלל לא טועה.

ד"ר גלית זנו היא פסיכולוגית התפתחותית לגיל הרך ומנהלת פדגוגיה ומחקר ופיתוח ברשת מעונות היום "התחלה חכמה" של החברה למתנ"סים הארצית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully