וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא גלוטן: מסעדות מומלצות לרגישים ולנמנעים

וואלה!NEWS בשיתוף Zap Rest

25.12.2018 / 7:57

עד לא מזמן חולי צליאק היוו מיעוט מקופח, אך בעשור האחרון יותר ויותר ישראלים החלו להימנע מגלוטן ומסעדני ארצנו יישרו קו עם הטרנד. בין אם אתם רגישים או נמנעים מטעמי תזונה ובריאות, מצאנו עבורכם 9 מסעדות מומלצות שמציעות בתפריט שלהן מנות ללא החלבון הידוע לשמצה

טאטמי. באדיבות zap rest,
אבי הקו סאי סטיר-פריי - פירות ים מוקפצים בוויניגרט וחלב קוקוס עם אטריות אורז, ירקות ובוטנים, מסעדת טאטאמי/באדיבות zap rest

בשנים האחרונות רבים בקרב הציבור הישראלי החליטו להפחית ואף להעלים לחלוטין את הגלוטן מהתפריט שלהם. עם הביקוש למנות נטולות גלוטן, החל לגבור גם ההיצע וכיום קהילת הנמנעים מגלוטן יכולה ליהנות ממגוון אדיר של מנות שלא מכילות דבקן (גלוטן בעברית). ברשימה שלפניכם איגדנו את המומלצות ביותר שבהן.

חשוב לציין - כל המסעדות בכתבה עושות שימוש במוצרי גלוטן בתוך המטבחים וכל הנאמר בכתבה הינו המלצה בלבד. אין במנות כל התחייבות לכך שהן נטולות גלוטן לחלוטין וללא חשש עבור אלרגנים, ורצוי תמיד להתייעץ עם צוות המקום במעמד ההזמנה.

עוגת גבינה, נונו. דניאל לילה,
עוגת גבינה בנונו בהוד השרון/דניאל לילה

דיקסי גריל בר - תל אביב

דיקסי גריל בר היא בין המסעדות המפורסמות ביותר בישראל. היא נפתחה ב-1993 ומאז נותרה פתוחה 24 שעות ביממה. התפריט של דיקסי גריל בר משתנה לאורך היממה ובנוסף לתפריטי הבוקר, הצהריים, הערב, הלילה וסוף השבוע, תמצאו במקום גם תפריט ללא גלוטן.

מלבד ראשונות כמו סלט קיסר דיקסי (46 שקלים) וסלט עגבניות חריף (47 שקלים), תמצאו בתפריט המיוחד מגוון רחב של מנות בשריות ללא גלוטן כמו ביפבורגר במשקל 200 גרם או 250 גרם המוגש בלחמנייה נטולת גלוטן בתוספת צ'יפס או תפו"א אפוי עם שמנת (65/59 שקלים), כריך אנטרקוט פילדלפיה (עם גבינה שוויצרית, בצל ופלפל ובתוספת צ'יפס - 71 שקלים) ומדליוני פילה בקר המוגשים עם מיקס פטריות, תרד, פרוסות תפוח אדמה ורוטב ברנז (120 שקלים).

דיקסי גריל בר, תוצרת הארץ 3, תל אביב. 053-9443543

sheen-shitof

עוד באותו נושא

בטעם של פעם: מסעדות בלתי נשכחות במבנים היסטוריים

קבוצת זאפ

הדסון - תל אביב

במקדש הבשרים של השף מתן אברהמס, מגישים מדי יום החל מהשעה 12:00 ועד 17:00 תפריט צהריים לנמנעים מגלוטן והחל מהשעה 17:00, תפריט ערב לנמנעים מגלוטן. אמנם המטבח של הדסון אינו נקי מגלוטן, אך צוות המטבח מקפיד הקפדה יתרה בטיפול בחומרי הגלם ובכלי הבישול וכן מקפידים במקום על ניקיון סביבת העבודה.

בין היתר תמצאו בתפריטים המיוחדים מנות ממכרות כמו קראסט אנטריקוט המוגש עם לחם וחמאה (48 שקלים), סלט עלים ירוקים עם שקדים וגבינת עיזים (59 שקלים) ומבחר רחב של המבורגרים, כריכים, בשרים מיושנים וסטייקים משובחים.

הדסון, הברזל 27, רמת החייל, תל אביב. 053-4294171

אובן קובן - תל אביב

אובן קובן. באדיבות zap rest,
יאקיניקו יאסאי - קוביות טופו מוקפצות עם שלל ירוקים ברוטב יאקיניקו/באדיבות zap rest

באובן קובן התל אביבית, מגישים אוכל רחוב יפני מודרני. לצד התפריט הרגיל של המקום מוגשים גם תפריט טבעוני ותפריט ללא גלוטן. התפריט האיכותי, המוקפד ונטול הגלוטן כולל מנות כמו סלט אטריות זכוכית - אטריות שעועית, פפאיה ירוקה, כרוב סגול, קשיו מסוכר, צ'ילי, כוסברה, בצל ירוק ונענע ברוטב חמוץ מתוק (45/23 שקלים), יאקיניקו יאסאי - קוביות טופו מוקפצות עם ברוקולי, אפונה, קישוא, תרד, שעועית ירוקה ובצל ברוטב יאקיניקו מעל אורז מאודה ( 58 שקלים) ומנה חריפה העונה לשם לוסו הרוסמה - אטריות הרוסמה דקיקות, נתחוני בקר, פטריות שמפיניון, שעועית ירוקה, כוסברה ובצל ברוטב סויה וצ'ילי ( 74 שקלים). תשמחו ודאי לדעת שבנוסף כולל התפריט גם זוג קינוחים נטולי גלוטן: עוגת שוקולד (36 שקלים) וארטיק אובן קובן (12 שקלים).

אובן קובן, הארבעה 16, תל אביב. 053-9365722

קפה איטליה - תל אביב

מסעדת קפה איטליה מגישה תפריט נטול גלוטן כבר יותר מעשור ולמעשה כבר מיומה הראשון, ב-2007. השף איתי בידרמן מאפשר ללקוחות המקום להזמין את כל מנות הפסטה בגרסה נטולת גלוטן ובכלל זה ריגטוני רוזה, אפונה ובייקון (64 שקלים), לזניה בולונז (68 שקלים), לינגוויני ירקות (56 שקלים) ופפרדלה פטריות ושמנת (58 שקלים). עוד נציין כי לחילופין ולהבדיל אלפי הבדלות, ניתן להזמין את כל מנות הפסטה עם פסטה מחיטה מלאה.

קפה איטליה, קרמניצקי 6, תל אביב. 053-4362842

בן עמי - ירושלים

מנת מזרח ומערב, בן עמי. דעאל סבטייה,
מנת מזרח ומערב במסעדת בן עמי/דעאל סבטייה

בשנת 2017, לכבוד יום ההולדת השביעי של מסעדת בן עמי, החליטו קברניטי המקום לפנק את הנמנעים מגלוטן עם תפריט שלם שלא מכיל קמח. על התפריט החדש יחסית, חתום היועץ הקולינרי של המקום, השף וחוקר המטבח היהודי, שמיל הולנד (שמיל במעבדה), שחתום בנוסף על רב המכר המרתק, "שמאלץ".

בתפריט נטול הגלוטן של בן עמי, תמצאו מבחר ארוחות בוקר, כריכים, טוסטים, סלטים ועיקריות שוות ביותר כמו שקשוקת דג ומנת מזרח מערב עם נתחוני דג וירקות. בנוסף מגישים בבן עמי מגוון רחב של קינוחים ללא גלוטן כמו הימליה - קינוח אישי על בסיס מרנג קוקוס ומוס שוקולד (34 שקלים), ברולרו - עוגת מוס שוקולד וקרם ברולה (34 שקלים), תענוג שוקולד של עוגת שוקולד חמה המוגשת עם גלידה (36 שקלים) ועוד.

בן עמי, עמק רפאים 38, ירושלים. 053-9442452

נונו - הוד השרון

מסעדת נונו שבהוד השרון היא מסעדה איטלקית משפחתית עם אווירה חמימה השואבת השראה ממטבחי דרום איטליה. במסעדה המצליחה משתמשים בחומרי הגלם האיכותיים ביותר ומייצרים בדרכים מסורתיות לא רק את הבצקים ואת הפסטות אלא גם את היין ואפילו את הגלידה.

בנונו מציעים מגוון פסטות ללא גלוטן ומבחר פיצות ללא גלוטן, הנאפות בנפרד מהפיצות הרגילות. בנוסף מגישים במקום עוגת גבינה טעימה במיוחד, שלא מכילה את החלבון הסורר (עוגת גבינה אפויה ללא גלוטן - 39 שקלים).

נונו, ז'בוטינסקי 2, הוד השרון. 053-9369236

פרש קיטשן - נמל תל אביב

בסניף נמל תל אביב של רשת המסעדות פרש קיטשן, המפעילה בנוסף סניפים בראשל"צ, ראש העין, חיפה, בילו סנטר, ירושלים והרצליה, תוכלו להזמין מגוון רחב של סלטים בתוספת של לחם ללא גלוטן. בניגוד ללא מעט מסעדות אחרות, המחייבות את הסועדים בתוספת תשלום, בפרש קיטשן שבנמל תל אביב, מתחשבים בציבור הנמנעים מגלוטן ומגישים את הלחם המיוחד ללא חיוב.

בין הסלטים המומלצים ביותר תמצאו למשל סלט אורז שחור עם סלק טרי, אפונת וואסבי ועשבים, שאמנם אינו מתבשל בסביבה נטרלית מגלוטן (ולכן לא מתאים לאלרגניים), אך יכול להתאים לכאלה שמעדיפים להימנע. בנוסף תמצאו בתפריט גם סלטים כמו קינואה אדומה ויווני כפרי, שאינם מכילים קמח גלוטן.

פרש קיטשן, האנגר 14, נמל תל אביב. 053-9385841

אורי בורי - עכו העתיקה

קוקי סאן ז'אק, אורי בורי. שרית גופן,
קוקי סן ז'אק ברוטב ג'ינג'ר ויין לבן, באורי בורי/שרית גופן

במסעדת אורי בורי הוותיקה, שנפתחה ב-1989 בנהריה ועברה דירה לעכו ב-1997, לא תמצאו תפריט נטול גלוטן. יחד עם זאת לא זו בלבד שחלק ניכר מהמנות מלכתחילה לא מכילות גלוטן, אלא שבאורי בורי מגלים פתיחות רבה כלפי הנמנעים מגלוטן ולכן חלק מהמנות שמכילות גלוטן, ניתנות להזמנה גם ללא גלוטן.

בנוסף ניתן להזמין במקום לחם ללא גלוטן (כי באמת שקשה לוותר על התענוג שבניגוב הצלחות מהרטבים המשובחים של אורי ירמיאס). בין אלו שידידותיות לנמנעים מככבות למשל מנות כמו תמנון עם פקוס, ערק ושמן זית (53 שקלים), בשר סרטנים במחבת עם שמנת ואצות ים ( 138/78 שקלים) וקוקי סן ז'אק ברוטב ג'ינג'ר, יין לבן, שמנת ואצות ים (138/78 שקלים).

אורי בורי, עכו העתיקה. 053-9373277

טאטאמי - חיפה

במסעדת טאטאמי החיפאית, שזכתה לאחרונה באות ה-Vegan Friendly, מגישים תפריט נטול גלוטן אך עשיר בכל טוב הכולל למשל ראשונות כמו שוקובוצו נגי - רצועות גזר, קולרבי, סלק, בצל סגול, עלי תרד, מיקס עשבי תבלין ובוטנים קצוצים בוויניגרט סוכר דקלים וליים (52 שקלים); סלט סעודת הקיסר - אטריות שעועית שקופות, עגבניות שרי, בצל סגול, בצל ירוק, סלרי, עוף קצוץ, מיקס עלים, צ'ילי ושבבי בוטנים ברוטב ליים דקלים פיקנטי (51 שקלים); מנות ווק כמו אבי הקו סאי סטיר-פריי - פירות ים מוקפצים בוויניגרט סוכר דקלים וחלב קוקוס עם אטריות אורז, ירקות, תרד, כוסברה ובוטנים (95 שקלים); מנות אורז כמו באטר צ'יקן - תבשיל קארי צהוב מתובל, סמיך וחמצמץ על בסיס יוגורט עשיר עם רצועות חזה עוף, בטטה, תפו"א ובצל ירוק. מוגש לצד אורז לבן מאוד (68 שקלים) ועוד הרבה הפתעות טעימות ביותר.

טאטאמי, שדרות הנשיא 134, חיפה. 053-6130758

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully