וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כואב לנו יותר כשקר בחוץ?

16.11.2018 / 7:23

מכירים את הסבתות שיודעות להגיד מתי ירד גשם כי הן "מרגישות את זה בברכיים"? פנינו לרופא הבית שלנו כדי לבדוק האם קור באמת מגביר כאבים או אפילו גורם להם, או שזה הכל בראש שלנו?

אישה נוגעת בכתפה הכואבת. ShutterStock
זה בגלל הקור או שזה רק בראש שלנו? כאבים בכתף/ShutterStock

כתושביה של מדינה שבה יש קיץ חם ואינסופי כמעט, איכשהו תמיד החורף תופס אותנו בהפתעה. לקור יש כמה יתרונות, כך למשל, הוא גורם לנו לשרוף יותר קלוריות. מחקרים מראים שקצב חילוף החומרים הבסיסי - קרי, כמה קלוריות אתם שורפים במנוחה, עולה מעט בטמפרטורות נמוכות, משום שהגוף עובד קשה יותר כדי להתחמם. לא כדאי לבנות על זה כאסטרטגיה להורדת משקל, אבל זה בהחלט משהו שנחמד להזכיר לעצמנו כשהצדדים הפחות נעימים של הקור מורגשים יותר, כמו כאבים פיזיים או דיכאון חורף.

ימי החורף הם לא רק קצרים, אלא גם חשוכים ודלים יותר בשעות אור. זה עלול להוביל לירידה במצב הרוח עקב מחסור בוויטמין D. כדי להמנע מדיכאון חורף מומלץ להקפיד על אורח חיים בריא ופעיל שכולל כמה שיותר שעות חשיפה לאור יום טבעי. ניתן גם לקחת תוספים של ויטמין D בחודשי החורף.

עוד בנושא:
אני רק שאלה: למה לנשים תמיד יותר קר מאשר לגברים?
האם מזג אוויר קר גורם לנו להיות חולים יותר?
למה האף שלנו דולף כשקר בחוץ?

וחוץ מרעידות, שיניים נוקשות ופטמות זקורות אולי יצא לכם לשים לב שיש עוד כמה דרכים שבהן הקור משפיע עלינו. מי לא מכיר את ההרגשה שהגב הכואב, הברך הרגישה ואפילו השיניים כואבות יותר בחורף? האם זו סתם תחושה או שבאמת יש לכך סיבות ביולוגיות? פנינו לרופא הבית שלנו ד"ר עידן גורן כדי לברר את הסוגיה הכואבת הזאת:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully