וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב המינים: אתגר הטיקטוק שגברים לא מסוגלים לעשות אותו - ונשים כן

17.2.2021 / 23:49

זוגות ניצלו את חג האהבה כדי לנסות את "אתגר מרכז הכובד", אתגר הטיקטוק החדש שמוכיח כי גברים פחות טובים מנשים, לפחות כשזה מגיע לשיווי משקל. נסו והיווכחו

גברים מול נשים באתגר מרכז הכובד/TIKTOK

את האתגר הבא רק נשים מסוגלות לעשות, בעוד גברים נופלים בו כמו זבובים. הכל התחיל בחגיגות יום האהבה, כשזוגות החלו לצלם עצמם מנסים יחד את "אתגר מרכז הכובד", שמוכיח כי גברים לא מצליחים לשמור על שיווי המשקל שלהם בעוד נשים עושות זאת ללא בעיה, מה שהביא למיני מלחמת מינים בטיקטוק.

איך זה עובד? עימדו על ארבע כשהמרפקים מונחים על הרצפה והסנטר מונח על הידיים. עד כאן זה די פשוט. הכיף יתחיל כשתנסו להעביר את הידיים במהירות אל מאחורי הגב. בעוד נשים יעשו זאת בקלות, גברים צפויים לצנוח קדימה עם הפנים לרצפה (זהירות, זה כואב). עוד ועוד זוגות שניסו את האתגר הגיעו לתוצאות דומות: בעוד שהגברים לא הצליחו להרים את הידיים כשהם יושבים על ברכיהם, הנשים עשו זאת ללא מאמץ.

תראו איך:

המשתמשת mgfletch העלתה סרטון קצר והסבירה: "כנראה שלגברים יש מרכז כובד אחר שמונע מהם לעשות את זה". היא התבדחה שהיא בטוחה שבעלה "חטף זעזוע מוח", לאחר שבסרטון הוא נראה נופל עם הפנים על השטיח בעוד היא נותרת על ברכיה ומתפקעת מצחוק. הסרטון זכה למאות תגובות. "אני הולכת לשכנע את בעלי לעשות את זה איתי הלילה", כתבה אחת ואחרת הוסיפה: "ראיתי את זה כל כך הרבה פעמים וזה מצחיק אותי כל פעם מחדש". אחרים העידו שניסו את האתגר ונותרו חבולים. "בדיוק עשיתי את זה עם אשתי. אני די בטוח שהלסת שלי שבורה עכשיו", כתב אחד בתגובה. אחרים העידו שהניסוי לא הצליח להם ואחת כתבה: "אני מאוכזבת, לבעלי לא הייתה בעיה עם מרכז הכובד שלו".

אז מה הסיבה לזה?

מחקר שפורסם במגזין "הביולוגיה התיאורטית והמודלים הרפואיים", אישר שלנשים ולגברים יש מרכזי כובד שונים. במחקר נכתב: "זה ידוע שאצל האישה הממוצעת מרכז הכובד נמצא בגוף נמוך יותר ב-8 עד 15 אחוזים מהגברים. בעוד שאצל הגברים הוא מרוכז בחזה, אצל נשים הוא נמצא באזור הירכיים. משערים כי בידול אנטומי זה נוצר אבולוציונית במהלך התפתחות תנועה דו-כיוונית כאמצעי לספק יציבות טובה יותר לנשים במהלך היריון ונשיאת תינוקות".

אז מדוע יש גברים שבכל זאת עמדו במשימה בעוד שיש נשים שכשלו בה? כי כמו בכל כלל, תמיד יש יוצא מן הכלל: גברים נמוכים יצליחו בעזרת ריכוז ומאמץ לעמוד באתגר, בעוד נשים גבוהות יתקשו בו.

@mikagoodchild

Reply to @y_.mnm_ leaning is cheating ##fyp ##funny ##challenge ##gravity ##fall @tobiasmxx

♬ original sound - Aries ✪

זו לא הפעם הראשונה שאתגר טיקטוק בוחן את ההבדל במרכז הכובד בין נשים לגברים. רבים מכם ודאי זוכרים את "אתגר הכיסא", שהפך לוויראלי בדצמבר 2019, אז גילינו שגברים לא מסוגלים להרים כיסא כשהם מניחים את ראשם על הקיר בזווית של 90 מעלות. בזמנו, המדען ג'רמי ג'ונסון הסביר כבר אז כי זה נחוסע מהשוני בין גברים לנשים במרכז הכובד: "מרכז שיווי המשקל של רוב הנשים נמוך יותר ונמצא מתחת למותניים ואילו מרכז שיווי המשקל אצל גברים גבוה בהרבה".

זוכרים את "אתגר הכיסא"? ככה הוא נראה אז:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully