וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך זה הגיוני?!": אנשים שומעים 7 מילים שונות בקטע קול קצר אחד - ואתם?

14.12.2020 / 23:36

מחלוקת "יאני או לורל" חוזרת בגרסה מתעתעת אפילו יותר. הפעם אנשים בטוחים שהם מצליחים לשמוע 7 מילים שונות בקובץ קול קצר אחד. בעוד רבים מתווכחים על המילה הנכונה - אחרים בטוחים שכל התשובות נכונות. מה אתם שומעים?

יש שבע אפשרויות - מה אתם שומעים פה?/tribeskincare

אי שם במאי 2018 הרשת געשה מקטע קול קצר ולא ברור שהצליח לפלג אותה לשתי מחנות: אלה ששמעו את המילה "לורל" ואחרים ששמעו את המילה "יאני". הפעם קטע קול חדש ומותחכם יותר מתחיל לצבור תאוצה ברשת והמצב חמור בהרבה, כשאנשים סבורים שהם מצליחים לשמוע 7 מילים (או ביטויים) שונים לגמרי.

בסרטון שפורסם בטיקטוק ובאינסטגרם מופיעות שתי נשים שרוקדות לצלילי הסאונד הבעייתי כשעל המסך מופיעים שבעה ביטויים אפשריים שמתחרים על תשומת לבם של המאזינים. האפשרויות הן אלה: "פורטנייט" (Fortnite), "אייפון" (iPhone), "נייטפול" (nightfall), "ניין פור" (nine four), "פור ניין" (four nine), "נייס וואן" (nice one) או "איי פור אן איי" (eye for an eye). צפו בסרטון וספרו לנו מה אתם שומעים:

מה אתם שומעים?

פורטנייט
אייפון
נייטפול
ניין פור
פור ניין
נייס וואן
איי פור אן איי
שומע את כל האפשרויות
959 משתתפים

בניגוד לקטע הקול "יאני ולורל", בו אנשים התעקשו שהם שומעים רק את אחת האפשרויות (מלבד בודדים ששמעו גם וגם), באשלייה הנוכחית רבים מספרים שהם שומעים את כולם, תלוי בביטוי עליו הם מסתכלים במסך. אחד כתב בתגובה: "ברגע שאני קורא את כל האפשרויות אני מצליח לשמוע את כולם". אחרת כתבה: "כל מה שצריך זה לעבור ממילה למילה ואתם תראו שכולן נכונות".

אז מדוע זה קורה בעצם? פרופסור דייוויד אלאיס סיפר אז ל"גרדיאן" כי מאחר שמדובר בסאונד לא ברור, ניתן להגיע לפרשנות אחרת בכל פעם. הוא אמר: "המוח שלנו מתקשה להחליט על פרשנות מוחלטת לסאונד. אם יש עמימות קטנה, המוח ננעל על פרשנות תפיסתית אחת". במקרה הנוכחי המוח נעזר באמצעים ויזואליים כדי להגיע לפרשנות, כלומר מצליח להשלים את המידע החסר בעזרת קריאת הטקסט המופיע מולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully