וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החידה המתמטית הפשוטה ששיגעה זוג אחד לחלוטין

29.5.2020 / 0:03

חידה פשוטה מאוד גרמה לזוג לריב במשך ארבעה שבועות כשהבעל פשוט לא מסכים עם התשובה הברורה מאליה. אשתו החליטה להציף את השאלה ברשת, שם כינו אותו "מטומטם":והסבירו לו ש"ככה עובדת ספירה חבר"

כולם שונאים מתמטיקה/REDDIT

תושבת אוסטרליה הצליחה לגרום לאנשים להרגיש מבולבלים אחרי ששיתפה שאלה פשוטה ברשת. האישה פנתה אל עמוד הפייסבוק של Mumsnet כדי לנסות להשיג עזרה ולהוכיח שהתשובה שלה היא האפשרות היחידה הנכונה, מכיוון שהיא ובעלה פשוט לא מצליחים להגיע להסכמה על התשובה, לא משנה כמה פעמים הם מסבירים זאת אחד לשנייה.

השאלה המתמטית כוללת ספירת שעות, ונראית לכאורה די קלה: אם חנות נסגרת באמצע היום - 12 בצהריים, ונפתחת מחדש ב-2 אחרי הצהריים, כמה שעות היא הייתה סגורה? התשובה הנכונה היא כמובן שעתיים, אבל הבעל לא מסכים איתה.

בפוסט הסבירה האישה את הדילמה במלואה, כשהיא מדגישה שלא מדובר בשאלה מכשילה. "פשוט תעזרו לי לפתור את הדיון הזה שנמשך כבר ארבעה שבועות. "חנות נסגרת באמצע היום (12PM) ונפתחת מחדש ב-2PM באותו היום.- 12PM על השניה, 2PM על השניה. כמה זמן החנות הייתה סגורה בשעות?".

האישה המשיכה וכתבה: "אין שום תסבוכת מאחורי זה, כלום. אין שום טריק, אנחנו פשוט לא מצליחים להסכים ואני לא מוצאת דרך להסביר לו על כך". היא המשיכה ואמרה שהדיון עלה אחרי שבית המרקחת המקומי נסגר באותן שעות, ובעלה אמר שהחנות הייתה סגורה למשך שלוש שעות, והיא חשבה שרק לשעתיים, "חשבתי שהוא סופר, 12, 1 ו-2. אני לא, כי לא צריך לספור את ה-12, מתחילים ב-12", היא הסבירה, "הוא אפילו הלך בשיטה של דקות, וניסה להסביר לי את זה ככה. אני עדיין לא הסכמתי, והוא בטוח שאני טועה".

יותר מ-300 אנשים הגיבו, כולם מסכימים כמובן שמדובר בשעתיים: "יש שעה אחת בין 12 ל-1, ועוד שעה בין 1 ל-2, זה ביחד שעתיים", כתב אחד, שני הוסיף: "שתיים. אני לא מבין איפה הבלבול", ושלישי חתם: "מה לעזאזל, איך אפשר לא להסכים על זה במשך ארבעה שבועות?".

הפוסט הגיע גם לטוויטר, שם אנשים גם כן נשארו מבולבולים וקראו לכל הדבר "מטומטם". "קראתי את זה אתמול, אני לא מבין איך הוא חושב שזה 3 שעות", כתב אחד ומשתמש אחר פנה לבעל: "ככה סופרים שעות, חבר".

  • עוד באותו נושא:
  • מתמטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully