וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הג'ודו האיראני תוקף: ההחלטה להשעות אותנו היא "בגידה" ש"מבוססת על שקרים"

אחרי שהושעו מכל תחרויות ג'ודו בינלאומיות בעקבות חרמות על ישראלים, האיראנים תוקפים. הדובר: ראש האיגוד המקומי, שהחרים יריב ישראלי ב-2004 והפך לגיבור

מסיבת העיתונאים של שגיא מוקי אחרי הזכייה באליפות העולם ב-2019/צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

איגוד הג'ודו האיראני תקף היום (רביעי) את איגוד הג'ודו העולמי בעקבות ההחלטה להשעות את האיראנים מתחרויות בינלאומיות, וזאת מאחר שהם מחרימים את ישראל. האיראנים מחו, וכינו את ההחלטה "בגידה". אתמול הודיע איגוד הג'ודו הבינלאומי שאיראן מושעית עד להודעה חדשה מכל התחרויות בעקבות הסירוב שלה להתחרות מול יריבים מישראל. כידוע, כבר שנים ארוכות שאיראן, שלא מכירה במדינת ישראל, מסרבת להתחרות מול יריבים מישראל, אבל הפרשה האחרונה מאליפות העולם ביפן בחודש שעבר עלתה לכותרות והובילה לפיצוץ הבלתי נמנע.

סעיד מולאי לוחם ג'ודו איראני. GettyImages
גיבור הפרשה. מולאי/GettyImages

היה זה כשסעיד מולאי, הג'ודוקא האיראני, נמלט לגרמניה אחרי האליפות והצהיר בפה מלא שהוועד האולימפי בארצו הנחה אותו להפסיד בכוונה בחצי הגמר כדי שלא יתמודד מול שגיא מוקי באליפות העולם בטוקיו. עם זאת, ראש איגוד הג'ודו של איראן, אראש מיראסמלי, טוען מולאי כי משקר, ושההחלטה היא "אכזרית ומהווה בגידה מופגנת" בספורט האיראני. לדבריו, "איגוד הג'ודו העולמי לא היה צריך לנקוט בצעד קיצוני שכזה נגד הג'ודו באיראן כשהוא מתבסס על טענות שקריות של ספורטאי". האיראנים טוענים שההחלטה הקיצונית פוגעת בספורטאים הצעירים של המדינה, שלא יוכלו לצאת לתחרויות בינלאומיות מחוץ לארצם.

יש ליין כי אראש מיראסמלי הוא סמל מובהק לחוסר הספורטיביות של האיראנים - שלא רק לא מופיעים לקרבות ומתחמקים מהם, אלא אחר כך גם זוכים לשבחים מהרשויות. באולימפיאדת אתונה 2004 מיראסמלי לא עלה לקרב בסיבוב הראשון מול הג'ודוקא הישראלי אודי וקס, אחרי שהוא הגיע במכוון לשקילה במשקל עודף. אחרי המשחקים האולימפיים הוא זכה למחמאות מנשיא איראן דאז, מוחמד חטאמי, וקיבל מהמדינה מענק של 125 אלף דולר, הסכום שיועד מהמדינה לכל ספורטאי שזוכה במדליית זהב אולימפית. הוא הפך לגיבור מקומי, וכך אף סלל את דרכו לתפקיד ראש האיגוד במדינה. מיראסמלי זכה ב-2006 במדליית הזהב באליפות העולם במשקל עד 66 ק"ג, ועלה לפודיום עם הקוראן.

עוד בוואלה!

בעקבות הסירוב להתחרות מול ישראלים: איראן הושעתה מטורנירי ג'ודו

לכתבה המלאה
הג'ודוקא האירני אראש מיראסמלי. AP
חוגג על הפודיום עם הקוראן. מיראסמלי/AP
הג'ודוקא האירני אראש מיראסמלי נושא את דגל אירן בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים אתונה 2004 לצד אריק זאבי. AP
מיראסמלי לצד זאבי, איראן לצד ישראל, בטקס הפתיחה של אתונה 2004/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully