וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקוטי ווילבקין: "יש שיפור גדול אצל דני אבדיה, זה מלהיב לראות"

באתר היורוליג פרסמו כתבה נרחבת אודות הכישרון הצעיר של מכבי תל אביב, שסיפר על קשיי ההתאקלמות והזר ש"לא תמיד התייחס אלי יפה". ספרופולוס: "העונה יהיה לו תפקיד שונה וחשוב יותר בקבוצה"

לפני פתיחת עונת היורוליג סומן דני אבדיה כמועמד מוביל להיבחר לשחקן הצעיר של העונה. היום (רביעי) הופיע פרופיל אודותיו באתר הרשמי של המפעל, ובו תיאור של העונה שככל הנראה תהיה האחרונה שלו לפני המעבר המתבקש ל-NBA.

לטענתו של ילד הפלא הצהוב, ההשתלבות בקבוצה הבוגרת אשתקד עזרה לו לשלוט עוד יותר במשחקי הנוער: "זכיתי ללמוד מהרבה שחקנים ותיקים וניסיתי לקחת את האיכויות הטובות ביותר מכל אחד מהם. זה מה שעשה אותי טוב יותר. השחקן שהיה הכי קשוח איתי היה דיאנדרה קיין, היינו יחד שנתיים והוא לא תמיד התייחס אלי יפה, אבל אני חייב להודות לו על כל מה שעשה בשבילי. הוא גרם לי להבין שלהיות שחקן מקצוען זה לא פשוט. הוא עצבן אותי לפעמים והיה קשה איתי באימונים, אבל הכוונות שלו היו טובות והיום אני מעריך את זה".

אבדיה, שבא כמובן ממשפחת כדורסל, סיפר שבתחילת דרכו הספורטיבית חשב דווקא על כדורגל: "שיחקתי שנתיים, הייתי לא רע בל קצת נמאס לי. זה היה בכיתה ג' בערך, וחוג הכדורסל התחיל מכיתה ד'". אביו, זופר אבדיה, הבטיח שהעובדה כי יתר הילדים יהיו גדולים ממנו לא תפריע - וידע למה.

"בגיל 15-16 קפצתי כמה סנטימטרים. בהתחלה בבוגרים לקח לי זמן להתאקלם, כולם היו טובים יותר וגבוהים ממני. בנוער כולם בגילך ובערך באותה רמה פיזית, ואז אתה עולה לבוגרים ואין הנחות. כולם מקבלים כסף ונלחמים על המשכורת שלהם ועל מקום ברוטציה. היה לי קשה מאוד להתאקלם, אבל לאט לאט הצלחתי".

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
לא הכל הלך חלק. אבדיה/דני מרון

ההצלחה הזו נותנת את פירותיה העונה, כשאחד הכשרונות הגדולים ביותר שידע הכדורסל הישראלי מקבל עוד ועוד דקות אצל יאניס ספרופולוס. "הוא מוכשר מאוד ונמצא בגיל בו הוא בונה את הגוף והראש שלו", אמר המאמן. "העונה יהיה לו תפקיד שונה וחשוב יותר בקבוצה. בעונה שעברה לא זכיתי לעבוד איתו הרבה כי הוא היה גם בנוער ולפעמים בבית הספר, אבל העונה הוא רק שלנו. הוא עדיין צריך להשתפר הרבה, אבל זה נורמלי. הוא מוכשר מאוד, לומד מהר ועובד קשה. יש לו עתיד גדול לפניו".

סקוטי ווילבקין, שראה מקרוב את אבדיה אשתקד, התרשם לטובה מאיך שהופיע לעונה הנוכחית: "יש שיפור גדול. אפשר לראות שהוא גדל בשנה, הוא גדל כשחקן וזה מלהיב לראות. יש לו פוטנציאל כשחקן שיכול לשחק 4, 3, לכדרר, לזרוק מבחוץ והוא מתחיל לקבל תחושה למשחק מבחינת איך לעשות את הדברים הקטנים כדי להיות חופשי או לחתוך כמו שצריך. מאוד התרשמתי ממנו השנה".

אבדיה עצמו יודע שהוא צריך להשתפר, אבל לא מסתפק רק בתחום אחד: "אני כל הזמן עובד ומנסה להשתפר, גם בקיץ, גם במהלך העונה אני קם מוקדם ומתאמן. אני רוצה להיות שחקן שלם - לקחת ריבאונדים, למסור, לכדרר, לקרוא מצבים. אני מנסה למקסם את כל הדברים האלה יחד. אני יודע שאני צריך לעבוד על הכדרור שלי, על יד שמאל ועל הקליעה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully