ג'ניפר אניסטון. GettyImages
GettyImages

היסטריה ברשת: למה כולם רוצים לעקוב אחרי ג'ניפר אניסטון

23.10.2019 / 9:00

כשכוכבת על כמו ג'ניפר אניסטון פותחת חשבון אינסטגרם ברור שיהיו לה עוקבים, אבל את מה שקרה השבוע אף אחד לא צפה, בטח שלא היא עצמה. אז למה כולם כל כך אוהבים את ג'ניפר אניסטון?

שיא גינס נשבר באינסטגרם - תוך חמש שעות ו-16 דקות ג'ניפר אניסטון עברה את מליון העוקבים, כאשר בשלב מסוים מי שניסה לעקוב אחריה קיבל הודעת שגיאה כי האינסטגרם אשכרה נשבר מהעומס, מקרה כל כך חריג, שאיש יח"צ מטעמם התראיין באותו ערב ל-CNN כדי לדבר על זה. השיא הקודם של מליון עוקבים בזמן קצר, אגב, שייך למייגן מרקל והנסיך הארי, שפתחו אינסטגרם בתקופה שהם עדיין היו מעניינים. אבל עדיין, אין מה להשוות - לג'ניפר אניסטון לא היה את היתרון של זוג טרי שזה עתה נישא וגם שייך למשפחת המלוכה, מה שעושה את ההישג שלה לאפילו יותר מרשים, בעיקר בגלל שהיא לא ניסתה להשיג כלום.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

עם כל הכבוד למייגן מרקל, שאילולא היתה מתחתנת, הישגיה הטלוויזיוניים כנראה לא היו מביאים אותה לשבור שום שיא, ג'ניפר אניסטון היא נסיכה הוליוודית אמיתית. מאז שהייתה רייצ'ל גרין אנחנו אוהבים אותה אהבת אמת, ומעמדה יציב מזה עשורים רבים, בלי תחזוקה בכלל - היא כמעט לא מתראיינת, עושה בעיקר סרטי קומדיה רומנטית בינוניים, וכמובן שעד עכשיו לא היה לה אינסטגרם. אמנם ידענו שהיא אהובה, אבל השבוע הידיעה הזאת קיבלה גושפנקא נוספת ועוצמתית מתמיד, שאני בטוחה שהפתיעה גם אותה. בזמן כתיבה הטקסט הזה כבר יש לה כמעט 16 מליון עוקבים, וכל זה קרה בחמישה ימים וארבעה פוסטים גנריים למדי. אפילו במסגרת הטירוף הרגיל של העולם זו נראית לי תגובה פסיכוטית יחסית, מה שגרם לי לחשוב על זה רגע, ולשאול - למה אנחנו כל כך אוהבים את ג'ניפר אניסטון?

בגלל הנוסטלגיה

מעבר לעובדה שעבר המון זמן מאז "חברים" והתגעגענו, רוב האנשים שמכירים את אניסטון מצפייה בסדרה, נמצאים היום בשנות ה-30 או ה-40 לחייהם, והיא מזכירה לנו תקופה תמימה ויפה בחיינו. לא שאז לא היו לנו בעיות, התקפי חרדה ודכאונות, אבל קודם כל, מי זוכר, ודבר שני, כל אלה הרבה יותר נסבלים בגיל 20, כשהכל עוד יכול לקרות. ואם כבר בנוסטלגיה עסקנן, מי לא הזדהתה עם רייצ'ל גרין בויכוח האלמותי בינה לבין רוס, לגבי ההפסקה השנויה במחלוקת שהם היו או לא היו בה? עד עכשיו המשפט we were on a break זורק את כולנו למקום הזה, והנה ההוכחה שלא שכחנו אותו ולעולם לא נשכח: מישהי שאלה אותה בצחוק באחת התגובות אם היא ורוס עוד יחד, וג'ניפר ענתה לה "ובכן, אנחנו בהפסקה", תגובה שקיבלה כמעט 40 אלף לייקים ב-15 שעות. וזה הגיוני, כי העולם נחלק לשניים בתקופה ההיא - הזוגיות של השניים היתה כל כך מותאמת פנטזיה, שכולנו התבאסנו כשהם נפרדו. אגב, אני חושבת שהם כן היו בהפסקה, אבל למרות שהבנתי את מניעיו של רוס שבור הלב, הזדהיתי עם כאב הלב שלה, ואני לא לבד - לפי סקרים רבים שנעשו, רייצ'ל גרין היא עד היום היא אחת הדמויות הנשיות הכי אהובות בטלויזיה, והרומן בינה לבין רוס הוא רומן שנכנס לפנתיאון.

בגלל שהיא מסתורית

מאז שחברים ירדה מהמסכים, לא כולל מערכת היחסים עם בראד פיט והפרידה הכי מתוקשרת ביקום, לא ראינו אותה כמעט. לא היה לה אינסטגרם, היא כמעט לא התראיינה, לא כיכבה ברכילות, שלא לדבר על הסרטים שבהם השתתפה, שלרוב לא היו שוברי קופות או איכותיים במיוחד, ועד עכשיו, ערב הבכורה של "תוכנית הבוקר", הסדרה החדשה בכיכובה, היא בעצם נטשה את מעריציה לשני עשורים. לא ברור איך בכל הזמן הזה שאניסטון נפקדה מן התקשורת היא הצליחה שלא להיעלם לגמרי מהנוף - עוד הוכחה לכמה אהובה היא. איכשהו היא הצליחה להשאיר את רובינו עם טעם של עוד, בלי לעשות שום דבר. אני חושבת שזה קשור לעובדה שהיא משדרת מסר סותר - מצד אחד "הבת של השכן "- הכי נגישה והכי חמודה, כזו שכולנו מרגישים כאילו היא חברה ותיקה שלנו, מצד שני הבחירות התקשורתיות שעשתה שהפכו אותה לבלתי מושגת, וכמובן הסתירה בין השניים, שגרמה לה להיראות אניגמטית ומסתורית, מה שגורם לנו להיות צמאים למידע עליה, משהו שכמעט לא קורה בעידן הרשתות החברתיות, וזה מרענן.

הסלפי ששבר את האינסטגרם

כי היא מהממת

נתחיל מבפנים. היא צנועה ומדברת בגובה העיניים, ואני לא יודעת אם זה ידוע לכולם אבל ג'ניפר אניסטון היא גם אישה מאד אינטילינגטית, עם המון הומור עצמי. רואים את ההומור גם בתזמונים הקומיים שלה, למרות מגוון התפקידים המאד דל שיצא לה לשחק מאז "חברים". בסדרה החדשה "תוכנית הבוקר" היא תשחק מנחת תוכנית בוקר מתבגרת שבן זוגה להנחייה מפוטר עקב סקנדל מיני, והיא נכנסת לתחרות קשה עם המנחה החדשה שמאיימת על מעמדה. חוץ מזה, היא מהממת גם פיזית. עד היום כשאני צופה בפרקים ישנים של חברים כשאני רוצה משהו שיגרום לי להרגיש נעים אבל לא ידרוש ממני יותר מדי תשומת לב (מי לא עושה את זה, ביננו) אני בהלם, כי היא כל כך מושלמת. יפה, אבל לא פלסטיקית, רזה, אבל לא מדי, אתלטית, אבל לא בודי-בילדרית, והדבק של כל זה הוא כמובן החינניות המתפרצת שלה, שכובשת את המסך בכל סצינה שהיא מופיעה בה. זה נכון עדיין - גם עכשיו, כשהיא בת חמישים, ג'ניפר אניסטון היא אחת הנשים הכי שוות בעולם, חד משמעית. כמה שהיא הייתה מושלמת פעם, עכשיו היא מוכיחה שהיא על זמנית. כי ביננו, להיות כוסית בגיל 20 זה נחמד, אבל לא חוכמה. בגיל חמישים, לעומת זאת, זה כבר הרבה יותר מרשים.

רק עם הומור עצמי אפשר להעלות תמונה כל כך גרועה של עצמך

כי היא האקסית המיתולוגית האולטימטיבית

פרידת הסלבים מרסקת הלב בכל הזמנים היא ללא ספק הפרידה של ג'ניפר אניסטון ובראד פיט. ביחס ישר להתחלה הקסומה שלהם, סיום המערכת היה אחד האכזריים. ההתאהבות, שהתרחשה על הסט של חברים היתה אותנטית ושובת לב, שלאחריה הם היו הזוג הכי יפה בעולם במשך 5 שנים פחות או יותר. הלב של כולנו נשבר על הבגידה האיומה שחוותה, וכאילו זה לא מספיק, המתחרה שלה הייתה אנג'לינה ג'ולי. כאילו, אין צדק בעולם? אם הוא בוגד בך, שזה מספיק כואב, במיחד כשזה כל כך פומבי, אז לפחות שזה יקרה עם מישהי שאת יכולה להגיד עליה שהיא מכוערת, או מטומטמת, או לא מוכשרת - משהו! אבל אנג'לינה ג'ולי? פאק. לא נראה לי שיש אישה בעולם שלא הזדהתה הזדהות מוחלטת ושלמה עם כאב הלב הזה, וקיוותה בכל ליבה לשמוע שהם חוזרים. שנים עברו מאז, ולמרות כמה בעלים מזדמנים ג'ניפר עדיין לבד, כאילו מעולם לא הצליחה להתגבר על פיט, מה שמגביר את האהדה אליה. תודו שגם אתם שמחתם לשמוע שהוא ואנג'לינה מתגרשים. באמא שלי, ישר חשבתי על חזרה אפשרית של בראד וג'ן. לא ברור לי למה אני כל כך רוצה שהם יחזרו, אבל אני בטוחה שזה יעשה אותי מאושרת. תודו שאני לא לבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully