וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז איך מורידים את 3 הק"ג שהעלינו בתקופת החגים?

מאיה לרון-הירש, מאמר אורח

23.10.2019 / 6:55

רוב האנשים עולים בין קילו אחד לחמישה בתקופת החגים. אבל אין שום צורך להילחץ - כמו שהם עלו, הם יכולים גם לרדת. אז השליכו את שאריות החג ושבו לקרוא את הטיפים של הדיאטנית מאיה לרון-הירש

ארוחת חג אצל אוראל קמחי. דרור עינב
אי אפשר לעבור את זה בלי כמה ק"ג עודפים. ארוחת חג/דרור עינב

עבור הרבה מאוד אנשים תקופת סיום החגים והחופשים היא תקופה קשה- חוזרים לעבודה, ללימודים, ללוח הזמנים הצפוף. אבל יש דבר אחד שכולנו כבר מחכים לו - חזרה לשגרת אכילה בריאה, מאוזנת או שאפשר פשוט לקרוא לה "אכילה נורמלית".

עניין הדיאטה של "אחרי החגים" הוא לא מיתוס. בתקופת החגים רוב האנשים יעלו במשקל בין 1 ל-5 ק"ג. ארוחות החג, האירועים החברתיים, הטיולים, הזמן בבית ליד המקרר - לכל אלה יש השפעה ישירה על מידת העלייה שלנו במשקל. אז לשמחתנו, התקופה השבעה מדי הזו הגיעה לסיומה ואפשר לחזור לשגרה, לאכול בריא ולרדת במשקל את מה שהעלנו.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בצורה מאוזנת ובריאה, גם לגוף וגם לנפש:

1. הציבו יעדים ריאליים

"אני רוצה לרדת מלא" זה לא יעד. התחילו עם מטרות קטנות וקלות להשגה כמו ירידה של 3-4 קילו בתור התחלה, כניסה לג'ינס ישן או אפילו מטרות התנהגותיות כמו: לשלב סלט ירקות בכל ארוחה או להגיע ל-2 ליטר מים ביום. כל עמידה ביעד מעלה לנו את המוטיבציה ואת כוח הרצון להמשיך ולהתקדם בתהליך, ולכן חשוב שהמטרות יהיו ברות ביצוע ומתאימות לאורח החיים הנוכחי שלנו.

2. אל תנטרו טינה

אז עליתם 2-3 ק"ג. זה לא אומר שאיבדתם שליטה ושהכל אבוד. כמו שעליתם כך גם תרדו. מה שחשוב לזכור ולהפנים הוא שאין פה מקום לכעס ולתחושת כישלון עצמי. מחקרים מראים שתחושות אלו דווקא מאטות את תהליך הירידה במשקל. מחקר שפורסם בשנת 2017 בפורטוגל בדק את הקשר בין תחושות כמו ביקורת עצמית, תחושת כישלון והערכה עצמית נמוכה לבין התנהגות שלילית הקשורה לאכילה בקרב כ-2,200 נשים. התוצאה הראו קשר מובהק בין תחושות אלו לבין התנהגות שלילית הקשורה לאכילה. אז קחו אוויר, חייכו וכנסו למסגרת.

3. היפטרו משאריות החג

אני אף פעם לא בעד לזרוק אוכל, אבל אם אני צריכה לבחור בין הגוף שלי לבין פח האשפה - אני בוחרת בגוף שלי. קופסאות מלאות בתפוחי אדמה או אורז שהדודה הכינה הן מלכודת בכל פעם שאנו פותחים את המקרר, או אפילו בשעת לילה מאוחרת כשקצת משעמם לנו. אם אין - לא אוכלים. אם יש - אוכלים, ולפעמים יותר ממה שצריך כי זה פשוט כל-כך טעים. דרך מצוינת להיפטר משאריות אלה היא לחלק לילדים, להורים או להזמין את כולם אליכם לארוחת שאריות.

מעקודה. דרור עינב
אם זה יישאר במקרר - אתם תמשיכו לאכול את זה. מעקודה/דרור עינב

4. הגבילו צריכת פחמימות פשוטות וסוכרים

את הבעיה עם סוכרים ופחמימות רובנו כבר די מכירים. הן מקשות עלינו בתהליך הירידה במשקל בשל השפעתן על רמת האינסולין בדם, הורמון שמעכב תהליכי פירוק רקמת שומן. אתם מחפשים תוספת לארוחת הצהריים? הקפיצו ירקות. רוצים לאכול טוסט בערב? החליפו את הלחמנייה בלחמנייה קלה מדגנים מלאים ובאופן כללי העדיפו יותר חלבון, שומנים צמחיים וירקות על פני פחמימות.

עוד בוואלה!

הפסקתי לאכול סוכר למשך 30 ימים. וזה מה שקרה

לכתבה המלאה

5. אל תתנו לארוחה הבאה להפתיע אתכם

אנחנו מתכננים מתי לצאת לעבודה, מה לעשות עם הילדים, איפה נבלה בסוף השבוע - אז כדאי להכניס לשגרה גם תכנון של מה נאכל. תפריט שבועי התלוי על המקרר מכניס אותנו לתבנית ברורה של מה כן ומה לא, ומקטין את הסיכוי שלנו "להיתקע" פתאום בלי מה לאכול ובסופו של דבר לסיים עם לחם וחומוס או בשיחה טלפון לפיצרייה הקרובה.

6. מסעדות OUT אכילה בבית IN

בילינו מספיק במהלך החג, הגיע הזמן לאכול יותר בבית. קשה יותר לרדת במשקל כאשר אוכלים הרבה בחוץ. זאת עובדה. אנו לא מספיק יודעים מה מכניסים לנו למנות אבל יודעים בוודאות שהמטרה של כל מסעדה היא לגרום לנו ליהנות, גם במחיר של סוכר, חמאה, שמן ועוד רכיבים שאנחנו לא רואים אך תרומתם הקלורית גבוהה מאוד.

7. פעילות גופנית אתם כבר עושים?

שנה חדשה, התחלות חדשות. אם אתם לא רגילים לבצע פעילות גופנית הגיע הזמן להתחיל. לכל סוג של פעילות יש השפעה על המשקל, על מצב הרוח שלנו ועל המוטיבציה הכללית שלנו להמשיך עם התהליך. כמו גם כמובן התועלת הבריאותית שיש לפעילות גופנית במגוון רחב של מצבים ומחלות כרוניות. 150 דק' של פעילות אירובית, כמו הליכה בתור התחלה, יכניסו אתכם למשטר (נסו לצעוד בחוץ, זאת תקופה עם מזג אוויר מושלם!).

מאיה לרון-הירש היא דיאטנית קלינית ובעלת קליניקה לירידה במשקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully