וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסים עם הסמארטפון לשירותים? אל תתפלאו שיש לכם טחורים

כמעט כולנו עושים את זה כבר מתוך הרגל, אבל לתופעה הזו שהופכת שכיחה יותר ויותר, יש תוצאות לא נעימות שיכולות לגרום לכם ללא מעט כאב. איך זה קורה, ולמה אתם חייבים לצמצם את הזמן שלכם בישיבה בשירותים?

אישה יושבת בשירותים עם סמארטפון. ShutterStock
הרגל לא בריא. בחורה יושבת על האסלה ומחזיקה סמארטפון/ShutterStock

בניגוד להרבה הרגלים מגעילים שאנחנו עושים, כניסה לשירותים עם סמארטפון היא דבר שאנחנו לא ממש מתביישים בו. אז הגועל הוא לא פאקטור, אבל מה עם הבריאות שלכם?

זה ידוע שחדרי שירותים מכוסים בחיידקים ופתוגנים שמקורם במעיים שלנו - רובם חיידקים צואתיים וכשאתם מורידים את המים, הרסיסים שלהם, המכילים חלקיקי שתן וצואה עפים לכל עבר ברדיוס של שני מטר בערך. זה אומר שהם נוגעים בכל מה שאתם יכולים לחשוב עליו. אבל זו לא הסכנה היחידה.

ישיבה לפרקי זמן ארוכים בשירותים עלולה לגרום לטחורים מכיוון שתנוחה ממושכת זו מגבירה את הלחץ בוורידים בפי הטבעת וגורמת למאמץ במהלך פעולת המעי. אז בין אם אתם קוראים ספר, חושבים מחשבה או מתעסקים בטלפון הנייד שלכם, הסיכוי שלכם לפתח טחורים עולה ככל שהישבן שלכם מבלה יותר זמן על מושב האסלה.

שירותים. ShutterStock
דבר שכיח מאוד. גבר בשירותים/ShutterStock

טחורים הם ורידים מוגדלים או נפוחים בחלקו התחתון של הרקטום (החלק הסופי של המעי הגס). התסמינים השכיחים ביותר שלהם הם דימום רקטלי, גרד וכאב. טחורים יכולים להיות גלויים (חיצוניים), ואז ניתן לראות או להרגיש אותם בחלק החיצוני של פי הטבעת, והם עשויים להיות סמויים (פנימיים), בתוך פי הטבעת.

אם מדובר בנחמה כלשהי, טחורים הם דבר שכיח למדי. כמעט שלושה מתוך ארבעה מבוגרים יסבלו מעת לעת מהם, אבל הם שכיחים יותר אצל אנשים מבוגרים, ובקרב אנשים שסובלים משלשולים או מעצירות, במהלך או אחר הריון, ואצל מי כאמור שיושבים הרבה, על כסא או על אסלה.

סקר שנערך בישראל בשנת 2016 ופורסם פה באתר, מצא ש-42 אחוזים מהישראלים נכנסים עם הסמארטפון לשירותים, כשאצל הצעירים יותר המספרים כבר האמירו ל-62 אחוזים. מחצית מהם הודו שהם גולשים באינטרנט בזמן זה ואילו 10 אחוזים אמרו שהם משוחחים בטלפון בזמן הישיבה בשירותים.

  • עוד באותו נושא:
  • טחורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully