וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי אכפת איך תראו בעתיד? האפליקציה החדשה שתציג אתכם כדיוקן

24.7.2019 / 6:32

בעוד שאפליקציית Faceapp הצליחה לעורר סערה בשבוע האחרון, אחרי שדווח כי היא שומרת לעצמה את הזכות לשאוב נתונים רבים מהמסמארטפון כמו נתוני גלישה, כעת מעבדת ווטסון לבינה מלאכותית, המשותפת ל-MIT ול-IBM מכריזה על אפליקציה חדשה

האפליקציה AI Portraits Ars ליצירת דיוקנים. אתר רשמי
האפליקציה AI Portraits Ars בפעולה/אתר רשמי

רק שבוע אחרי שאפליקציית FaceApp הכתה בישראל ועוררה שאלות רבות, אפליקציה ויראלית חדשה הגיעה בניסיון להחליף את מקומה. האפליקציה AI Portraits Ars לא תראה לנו אותנו בעוד כמה עשורים או כיצד ניראה בתור המין השני, אולם יש לה יכולות מרשימות הרבה יותר: האפליקציה החדשה למעשה תחליף את תמונות הסלפי שלנו בדיוקנים על ידי מיטבי האמנים מהמילניום האחרון. זאת באמצעות אלגוריתם בינה מלאכותית חדש שצוות האפליקציה פיתח, אותה הם לימדו לקרוא עשרות אלפי דיוקנים שונים ולפענח בדיוק כיצד ניתן להפוך כל תמונה לדיוקן משל עצמה.

היוצרים מאחורי האפליקציה הם חמישה מהמפתחים הגדולים בנושא הבינה המלאכותית, שעובדים תחת המכון של חברת IBM ואוניברסיטת MIT. חברת המחשבים, בשיתוף עם האוניברסיטה, הקימו לפני מספר שנים מכון לחקר בינה מלאכותית ופיתוח שלה. האפליקציה AI Portraits Ars היא פרי תוצרתם של חמשת המפתחים, שרצו לקחת את שלהם צעד אחד קדימה. בעוד שבפייסאפ האלגוריתם "מלביש" אפקטים על גבי התמונה הקיימת שאתם מעלים לשרת של החברה, ב-AI Portraits Ars יוצרים תמונה חדשה לחלוטין באיכות 4K ובה הדיוקן לתמונה שהעלתם.

האפליקציה AI Portraits Ars ליצירת דיוקנים. אתר רשמי
הבינה המלאכותית תייצר דיוקן בתמונה חדשה לחלוטין./אתר רשמי

עוד מהמחקר שביצעה החברה, וכן הלימוד של הבינה המלאכותית מעשרות אלפי הדיוקנים, המפתחים הבינו שביצירות האומנות של פעם, אנשים לא חייכו. לכן, התמונה החדשה תהיה הרבה מעבר לשינוי קטן בצבעים, אלא תהפוך את האדם המצולם לדמות חדשה לחלוטין, וכזו שלא מחייכת. הסיבה לכך היא שאמני הדיוקנים לא נהגו לצייר אנשים מחייכים, וזאת בגלל שהחיוך היה מאופיין עם ז'אנרים אחרים מעולם הדיוקנות ואפשר גם לתהות שמדובר בעיוות בפני הדמות בציור. "חוסר היכולת של הבינה המלאכותית לשחזר את החיוך שלנו בדיוקן מלמדת אותנו משהו על היסטוריית האמנות", כתבו מפתחי האפליקציה באתר שלהם. "ההשפעות שעולות מהשימוש שלנו באפליקציה על מנת להפוך את התמונות שלנו לדיוקנים, הן למעשה מחקר לא ישיר של עולם האמנות והדיוקנות", הוסיפו.

אך האם אנחנו צריכים לדאוג שוב לפרטיות?

זו שאלה טבעית לחלוטין לאור הדיווחים שלנו בשבוע שעבר על בעיות האבטחה והפרטיות של פייסאפ, שגרמו לנו לפקפק גם בשאר האפליקציות הויראליות שמתגלגלות לרשת לאחרונה. ובכן, המפתחים של האפליקציה ממהרים להרגיע את כולם ומבטיחים באתר שהאפליקציה לא נועדה למטרות רווח, ולכן כל תמונה שעולה לשרתי החברה משמשת אותם אך ורק ליצור את הדיוקן, ולאחר מכן היא תימחק באופן מיידי. "התמונות שלכם נשלחות לשרת שלנו על מנת לייצר דיוקנים. אנחנו לא משתמשים במידע מתוך התמונות שלכם לכל מטרה ואנחנו נמחוק אותן בתום השימוש באופן מיידי", כתבו המפתחים. עם זאת, אנחנו ממליצים להטיל ספק בכל ישום שמבקש מכם לשלוח תמונה, ואם הפרטיות חשובה לכם, לפעמים עדיף שלא להצטרף לטרנדים כאלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully