וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבריטיות זורמות": זעם על הסיקור הישראלי בפרשת האונס בקפריסין

18.7.2019 / 13:04

גלי צה"ל ראיינו ישראלי שנמצא במלון שבו התבצע לכאורה האונס הקבוצתי בקפריסין וטען ש"הבריטיות זורמות". עמליה דואק כתבה: "אנא, חיסכו מאיתנו". "חדשות 12" ו"חדשות 13" חטפו ביקורת על הכותרת "ההסתבכות"

"חדשות 12", "חדשות 13" וגלי צה"ל סופגות ביקורת קשה ברשתות החברתיות בעקבות אופן סיקור החשד לאונס קבוצתי שביצעו לכאורה 12 נערים ישראלים בבית מלון בקפריסין. שתי חברות החדשות נתנו לסיפור האונס את הכותרת "ההסתבכות בקפריסין", דבר שעורר זעם רב. אחת הגולשות כתבה בטוויטר: "אם הטלוויזיה הייתה על 'מיוט' הייתי חושבת שמדובר בחתונה עם בעיות בירוקרטיות".

סיקור האונס על ידי "חדשות 12" זכה אף הוא לביקורת חריפה, בין השאר מצד "מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית תל אביב" שכתבו: "חדשות 12, תגידו, התאדה לכם המוח בשרב? למי שם זה נראה הגיוני לשים תמונות אילוסטרציה שהן על גבול הפורנו בכתבה שמסקרת חשד לאונס קבוצתי?? לקרוא לזה 'הסתבכות'?". עורך מהדורת "חדשות 12" גיא סודרי התנצל: "הצילומים הם מתוך סרטון תדמית של בית המלון בו אירע האונס לכאורה. זאת הייתה שגיאה להשתמש בהם ככיסוי לעדויות הטלפוניות. טעות שנבעה מלחץ זמן".

גם ריאיון בגלי צה"ל עם ישראלי ששהה במלון שבו אירע האונס, עורר סערה לאחר שאמר: "הם חזרו מהמסיבה לפנות בוקר, נכנסו אליה לחדר ואנסו אותה לכאורה, אבל יכול להיות שהיא הזמינה אותם. כולם פה שיכורים והבריטיות פה זורמות עם כולם. יכול להיות שזו אשמתה". 'מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית' כתבו: "לשדר ריאיון שבו צעיר ישראלי אומר 'הבריטיות זורמות פה עם כולם'? מה אנחנו אמורים להבין מהמשפט הזה בדיוק?". גולש נוסף זעם על קרן מרציאנו, שראיינה את אותו ישראלי בגלי צה"ל: "אני לא מבין, קרן מרציאנו שמעה את הטינופת הזאת ולא סגרה את המיקרופון?!". יצויין כי מיד לאחר הריאיון, הבהירה מרציאנו בצורה ברורה וחדה כי אין שום דבר שמצדיק אונס.

גם העיתונאית עמליה דואק, מ"חדשות 12", תקפה את גלי צה"ל בטוויטר: "מהדורת החדשות של גלי צה"ל נפתחה עכשיו ב"עדות" של צעיר ישראלי מהמלון בקפריסין שבו בוצע לכאורה אונס קבוצתי. הוא הסביר ש'הבריטיות זורמות ועושות לכולם עיניים' לכן, 'יכול להיות שהיא אשמה'. אנא, חסכו מאיתנו. לא כל דבר שווה כותרת". דואק לא התייחסה לביקורת שהופנתה נגד אופן הסיקור של "חדשות 12". גם גלי צה"ל טרם הגיבו.

סיקור "ההסתבכות". צילום מסך
הדיווח בחדשות 13/צילום מסך

גם אופן הסיקור של כתב הפלילים של "חדשות 13" דורון הרמן, שנשלח לקפריסין לסקר את הסיפור, זכה לביקורת חריפה. "דורון הרמן מדווח שהחשודים לכאורה באונס הצעירה בקפריסין 'עומדים להתגייס בשבוע הבא ליחידות משמעותיות בצה"ל', שזה מידע חשוב ורלוונטי לנושא כמעט כמו מידת הנעליים שלהם", צייץ אחד הגולשים. אחר הוסיף: "הכתב דורון הרמן מדווח מקפריסין על חשד לאונס של תיירת בריטית בידי נערים ישראלים. מאחוריו - חבורת גברים צעירים (פלוס שתי נשים) עם חיוך מאוזן לאוזן שאף מוחאים כפיים כשהרמן מסיים לדווח. איכשהו, באופן בלתי מוסבר, סיימתי לצפות במחזה הזה בלי להקיא".

גולש נוסף תהה: "האם דורון הרמן הוא אדם אמיתי או מערבל סטריאוטיפים של האשמת הקורבן?" ואחר סיכם: "צפיתי בכל הדיווחים של דורון הרמן בחדשות 13 על האונס בקפריסין. בכל דיווח הוא מפנק בסנגוריה אחרת על הנערים". גולשים רבים זעמו על כך שהרמן דיווח בהרחבה על התנאים הלא-קלים שבהם עצורים הישראלים.

מ"המרכז סיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית בתל אביב" נמסר עוד: "אנחנו בעיצומם של יומיים נוראיים, עם חשיפת פרשות מזעזעות שמטלטלות את כולנו. "טובי בנינו" מבצעים פשעים חמורים והגיע הזמן שנתחיל לקחת עליהם אחריות כחברה וכל אחת ואחד מאיתנו בבתים שלנו, עם הילדים והילדות שלנו. הזוועות האלה לא יכולות להימשך. חלפו הימים שבהם האשמת הקורבנות תעבור בשתיקה. אין הצדקה לאלימות מינית. שימו לב: אלכוהול הוא לא הזמנה לאונס, לבוש חשוף הוא לא הזמנה לאונס, הסכמה למין בתנאים מסוימים היא לא הזמנה לאונס, העובדה שמישהי היא בריטית, או שוודית, או צרפתיה או ישראלית - היא לא הזמנה לאונס. אף אחת לא רוצה להיאנס, לא מזמינה את זה ולא מסכימה לזה. הגיע הזמן לרענן את הנהלים ויפה שעה אחת קודם".

סיקור "ההסתבכות". צילום מסך
"הסתבכות". הדיווח בחדשות 12/צילום מסך
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully