וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגש ראשון: מיני קופר SE חשמלית

16.7.2019 / 11:00

מיני הציגה את המכונית החשמלית הסדרתית הראשונה שלה. הייתי שם כדי לראות אותה מקרוב ולשמוע בשיחה אישית ממתכנניה כמה היא דומה או שונה מב.מ.וו i3, ועל האם הפנים המוכרים של מיני צפויים להשתנות

מפגש ראשון: מיני קופר SE. יצרן, אתר יצרן
מיני קופר SE דומה אבל שונה מדגמי הבנזין/אתר יצרן, יצרן

לרגע הייתי בטוח שכיווצו אותי והכניסו אותי לממד זמן אחר. סביב קירות הזכוכית של אולם בקומה הראשונה נסלל כביש. כביש אובלי שחור בעל מרקם מגורען, עם שני מקטעים ישירים ושניים עגולים, כשאחד מהמקטעים העגולים נבנה בשיפוע חד. המראה, המגע, והסימון המקווקו במרכזו נראו לי כמו מסלול מכוניות על שלט שהיה לי בילדות. כמו אז גם הפעם שתי מכוניות חשמליות חלפו זו על פני זו במין תחרות אינסופית ללא יכולת הכרעה. לרגע חזרתי אחורה בזמן. לא בטוח שכל הסובבים היו שותפים להרגשה הזו, אבל כך עבורי נתפסה החשיפה הרשמית של מיני החשמלית שעפה בחרישיות של מכונית על שלט במסלול מאולתר.

רגע! מיני חשמלית? לא היתה כבר מכונית שכזו? אה... כן. ב-2008 הציגה מיני את 'E' - גרסה חשמלית על בסיס דגם ה-3 דלתות של אותה תקופה (דור R56). אז מדובר היה במכונית בייצור מוגבל של כ-600 יחידות, ששווקה במשך כשנתיים ב-2009 ו-2010 והיא יועדה בעיקר כמקדמת תדמית, וכמשפרת רמת זיהום האוויר הממוצע של קונצרן ב.מ.וו (בחלק ממדינות העולם זהו יעד שאם לא עומדים בו, מוטלים קנסות מיסוי).

מפגש ראשון: מיני קופר SE. יצרן, אתר יצרן
הסיבוב הקודם: מיני E שווקה בסדרה מצומצמת של 600 יחידות/אתר יצרן, יצרן

להבדיל מאותה מיני E בייצור מוגבל, זו החדשה שמסתובבת סביבי במעגלים, היא דגם סדרתי לכל דבר ועניין, וברוב מדינות אירופה (תלוי במיסוי על כלים חשמליים) ממוצבת לצד קופר S - מכאן אגב שמה של מיני החשמלית: קופר SE.

למיני קופר SE מנוע חשמלי עם 184 כ"ס ו-27.5 קג"מ ומצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 32.6 קילוואט-שעה. זו אותה יחידת כוח שנמצא בב.מ.וו i3 אלא שבמיני הכוח מניע את הגלגלים הקדמיים, ואילו בב.מ.וו i3 את האחוריים. מעניין לציין שלפני כחצי שנה ב.מ.וו עדכנה את קיבולת המצברים ל-42 קוט"ש שבעיקר מאריכים את טווח הנסיעה לאיזור 285-310 ק"מ עפ"י תקן WLTP החדש. מיני קופר SE משתמשת בקיבולת המצברים שהיו ב-i3 לפני העדכון, בעלי טווח צנוע יותר - בין 235 ל-270 ק"מ (בתקן WLTP). הסיבה כנראה נובעת מהייעוד: מיני מכוונת יותר לשימוש עירוני, כשבנוסף שימוש במצברים גדולים יותר היו מעמיקים את תוספת המשקל שכבר כעת עומדת על 145 ק"ג יותר ממיני קופר S אוטומטית רגילה.

אבל גם עם משקל של 1,365 ק"ג הביצועים טובים למדי עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות, בדרך ל-150 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. אלה אגב, 0.6 שניות יותר ו-85 קמ"ש פחות מאלה שבקופר S אוטומטית רגילה. טעינת המצברים באמצעות עמדה מהירה (50 קילוואט DC) ל-80% תיקח 35 דקות. טעינה בעמדה ביתית (11 קילוואט AC) ל-80% תתבצע לאחר 2.5 שעות ולמצברים מלאים כעבור 3.5 שעות.

עוד בוואלה!

נהיגה ראשונה: מיני קופר S המחודשת

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully