וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפאדיחה של אהוד ברק: "ביטחוניסט" שחושף את פרטי האשראי ברשתות החברתיות

17.7.2019 / 7:52

ניסה ללעוג לבנימין נתניהו, ובסוף מצא עצמו חושף את פרטי האשראי שלו ברשתות החברתיות: אהוד ברק הסתבך אמש (שלישי) כשהעלה תמונה לרשתות החברתיות ובו הוא אוחז כרטיס אשראי שבו הוא התרברב שהשתמש כדי לקנות מנת פלאפל. תוך זמן קצר התמונה ירדה, אך הפרטים נחשפו ברשת

אהוד ברק כרטיס אשראי. צילום מסך, צילום מסך
"ביטחוניסט" אבל חושף את פרטי האשראי ברשתות החברתיות./צילום מסך, צילום מסך

בפוסט שהעלה אמש (שלישי) אהוד ברק, ניסה ללעוג לראש הממשלה בנימין נתניהו, כשביקר בפלאפל "הקוסם" והתרברב בכך שהוא מוציא כרטיס אשראי. ברק שניסה לעקוץ את נתניהו, הצטלם עם אנשים כשהוא אוחז את כרטיסו הפרטי הפוך, כשכל פרטיו גלויים ברשתות החברתיות. "ביבי תראה, פה אנחנו בתור של הפלאפל הקוסם. זה אמיתי מאחורה, זה לא מסך ירוק. אנחנו פה באמת בתור. פה בניגוד למקומות שיש בהם רק מאחז עיניים, כאן יש קוסם אמיתי והפלאפל שלו קסם אמיתי", אמר ברק בסרטון שהעלה ברשתות החברתיות. בתוך זמן קצר התמונה של ברק נמחקה מהרשתות, אך זה לא עזר לברק. פרטיו כבר הופצו ברשתות החברתיות והפורומים השונים.

עוד בוואלה! TECH:

ימנים ושמאלנים: השר רפי פרץ הצליח להרגיז מדינה שלמה
משתמשי סמסונג היזהרו! העדכון החדש עלול לנעול את הסמארטפון
25 מיליון משתמשים נפגעו כתוצאה מנוזקה "חבויה בווטסאפ"

"אבל פה יש עוד דבר שצריך ללמוד: פה צריך לשלם. אני רוצה להסביר לך, זה ארנק, ככה זה נראה. אני שמעתי שאתה לא יודע, ככה נראה כרטיס אשראי, עם זה משלמים בסוף ואם צריך, אז משלמים בכסף מזומן. צריך להחזיק את זה בכיס ולהיות מוכן לזה. אני באמת מאחל לך ביבי שהכל יהיה טוב, אבל כמו שתראה פה, ישנם גם איתי חברי הסיעה שלי, אני הולך להזמין אותם ואני הולך לשלם. כמו שאמרתי, כשאני מתחייב, זה קורה", הוסיף ברק בזמן שהוא לועג לנתניהו. ברק מתרברב בכך שהוא מבין בביטחון דבר או שניים, אך נראה כי הוא לא יודע או שכח את ההשלכות של חשיפת פרטי האשראי ברשתות החברתיות.

עוד בוואלה!

הנחות של עד אלפי שקלים: המבצעים השווים מיום הקניות פריים דיי של אמזון

לכתבה המלאה

ברשת התלוצצו על התזמון שבו חשף את פרטי האשראי: יום המכירות של אמזון, ובעוד שפרטיו מתפרסמים ברשתות החברתיות, הציעו לצד הפרטים, לבצע רכישות באמזון. "אתם חושבים שיש לו 'ניסיון בסייבר'?", התלוצץ אחד הגולשים בקבוצות אבטחת המידע. חשוב לציין כי שימוש בפרטי אשראי של אדם אחר ללא רשותו מהווה עבירה על החוק, ובמקרה של אהוד ברק, יש להניח כי כרטיס האשראי נחסם תוך זמן קצר. עוד ישנם אתרים המאפשרים רכישה באמצעות פרטי האשראי הכוללים את המספר ותוקף הכרטיס בלבד, ללא שלושת הספרות האחרונות, כך שעדיין מדובר בסיכון מיותר.

מה עושים אם פרטי האשראי נחשפו?

חשוב לציין כי בדרך כלל הספרות החשובות ביותר בכרטיס הינן שמונה הספרות האחרונות, אך בכל מקרה, אין לקחת סיכון עם כרטיס האשראי ולכן אסור לפרסם את פרטיו ברשת, לרבות תמונה או חלק מפרטיו. במידה והפרטים הועברו ברשת בצורה כזו או אחרת, יש להתקשר לחברת האשראי ולבטל אותו באופן מיידי. עוד יש לבדוק האם בוצעו רכישות, ובמקרה שכן, ניתן להפעיל את ביטוח האשראי במידה והמקרה מכסה את אופי הרכישה. ובמקרה של אהוד ברק יש רק אופציה אחת: לעולם לא לעלות תמונה של פרטי האשראי.

מישראל דמוקרטית בראשות אהוד ברק נמסר: "הגיע הזמן שלאזרחי ישראל יהיה ראש ממשלה עם כרטיס אשראי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully