וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היהלום הנצחי": האשליה האופטית שתעבוד לכם על המוח כמו שאף אחת אחרת לא הצליחה

10.6.2019 / 9:20

אתם לא תאמינו למראה עיניכם והפעם אתם גם לא צריכים: היהלום שבתמונה נראה זז למספר כיוונים אבל אל תתנו למוח שלכם לתעתע בכם - הוא למעשה לא זז בכלל. קבלו את האשליה האופטית שבאמת תטריף לכם את המוח

Oliver Flynn and Arthur Shapiro

את רוב האשליות האופטיות אנחנו מצליחים לפענח במבט שני או שלישי, אולם זו שלפניכם כל כך משכנעת שגם אחרי שגילינו מה באמת עומד מאחוריה, פשוט לא הסכמנו להאמין. האשליה האופטית "היהלום הנצחי" נוצרה בידי מדענים שעלו על טכניקה מבריקה לשחק לנו במוח ולגרום לנו לראות משהו שבכלל לא קיים. באשליה שלפניכם מופיע יהלום שזז בכיוונים שונים, פעם למעלה, פעם למטה, פעם ימינה ופעם שמאלה. מה שוודאי יפתיע אתכם לגלות - וסליחה על הספוילר - זה שהיהלום למעשה לא זז בכלל וזה רק הקצוות המהבהבים שלו והרקע שגורמים לנו לחשוב כך. צפו בתמונה והיווכחו:

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

האם המוח שלכם יעבור את מבחן האשליות האופטיות?

לכתבה המלאה

רואים כיצד היהלום זז לצדדים? אז למעשה הוא בכלל נייח וזה פשוט תזמון מושלם של תאורה שגורמת למוח שלנו לחשוב אחרת. החוקרים אוליבר פלין וארתור שפירו מהאוניברסיטה האמריקאית בוושינגטון די.סי, פרסמו את האשליה וכינו אותה "היהלום הנצחי". אפקט התנועה המתקבל נוצר כשהרקע וצדי היהלום מהבהבים בדרכים שונות וכך גורמים לנו לעבד את המידע אחרת. החוקרים הצליחו בעזרת משחקי צבעים לכוון אותנו בדיוק למקום אליו הם רוצים שנחשוב שהיהלום נע. הסרטון מסתיים כשהאורות המהבהבים בקצוות היהלום נכבים ואז מתגלה בפנינו האמת המרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully