וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עם כל הכבוד לסטטיק ובן אל, אין להם מגה להיט כמו 'דרך השלום'"

23.5.2019 / 9:00

פאר טסי נפרד מהמנהלת שלו לאחר 7 שנים ("התאכזבתי שלא סגרה לי הופעות פתוחות"), מתפייס עם אייל גולן ("הבנתי שלא התכווון לפגוע") ועוקץ את סטטיק ובן אל. לרגל הוצאת שיר חדש, פאר טסי מדבר בריאיון חסר מעצורים

"מי אני" - שירה: פאר טסי, מילים ולחן: טל בן נון (טליסמן) ודויד נעים, הפקה מוזיקלית: אריק זנטי וטל בן נון (טליסמן), במאי הקליפ: אבי בן זקן, תסריט: שירה מרגלית, צילום ועריכה: אבי בן זקן, שחקנים: פז אסולין, אלעד פלח

"בעזרת השם היום אני יוצא לדרך חדשה, בה אף אחד לא אומר לי מה לעשות ואיך לנהל את חיי ואת הקריירה שלי", כתב לפני חודשיים הזמר והיוצר פאר טסי בעמוד הפייסבוק שלו, בעקבות הפרידה שלו מהמשרד שרית הפקות שבו היה מנוהל במשך 7 שנים, ובעזרתו פרץ בגדול עם "דרך השלום". "אני יודע שלאחרונה לא התפרסמו תאריכים חדשים להופעות ואני קורא כל יום את כל ההודעות שלכם. מבטיח שבקרוב מאוד נצא לסיבוב חדש עם שירים חדשים, קצת סבלנות, נתראה בקרוב". לאחר כשבועיים שהסטטוס היה באוויר, טסי ערך אותו ומחק ממנו את המשפט העוקצני "אף אחד לא אומר לי מה לעשות ואיך לנהל את חיי ואת הקריירה שלי".

"זה נשמע שאני מתבאס ממה שהמנהלת שלי לשעבר מבקשת ממני לעשות, לכן עידנתי את הפוסט", מסביר טסי לוואלה! תרבות, בריאיון ראשון מאז נפרד ממנהלתו הוותיקה שרית פרנקו. "זה לא היה המסר שרציתי להעביר. אני בן אדם שתמיד הולך בכל הכוח. רציתי לנהל את עצמי, ושאף אחד לא יגיד לי מה לעשות. מנהלים מתווים לך את הדרך. עכשיו זה אני לבד ואני קובע איך, כמה ולמה. זה מסר לאמנים צעירים, שתמיד יחלמו לעשות את מה שהם רוצים לעשות ושתהיה להם הדרך שלהם. אני רואה את זה מהאמנים בארץ ובעולם שמגיעים לעצמאות כלכלית. זה דבר מדהים, להיפרד אחרי שבע שנים".

פאר טסי. רמי זרנגר,
עצמאי בשטח. פאר טסי/רמי זרנגר

ניתן ללמוד מסטטוס הפרידה שלך שהתאכזבת מכך שלא נסגרה כמות ההופעות שהיית רוצה בה.

"הייתה תקופה שבה לא נסגרו לי הופעות פתוחות לציבור, כמו אמפי שוני וקיסריה, וברור שהתאכזבתי. זה דבר שאני הולך לעשות עכשיו. נכון שבתקופה האחרונה התרכזתי באירועים פרטיים, והתגעגעתי להופעות של הקהל הרחב, לאולמות ולפארקים. שרית ואני חתמנו על חוזה לשבע שנים והוא הסתיים. תמיד החלום שלי היה לפתוח משרד בעצמי. הכל טוב ויפה, ונפרדנו באהבה ובחברות".

בעבר, "שרית הפקות" עסקה כמעט רק בבוקינג, ואתה היית הכוכב היחידי שהמשרד ניהל. עם הזמן, ההצלחה הענקית דעכה, ונוספו למשרד עדן בן זקן ועדן חסון, והם כיום הכוכבים הגדולים של "שרית הפקות". האם לתהליך הזה יש קשר לפרידה שלך מהמשרד?

"אני רוצה ששניהם יצליחו. את עדן בן זקן אירחתי בקיסריה בתחילת דרכה. פרגנתי לה, ואפרגן לה. את עדן חסון אני הבאתי למשרד, בהתחלה אני ייצגתי אותו לבד".

הגולם קם על יוצרו?

"ממש לא".

(שרית פרנקו, בעלת שרית הפקות, מסרה בתגובה: "פתחנו הופעות לפאר לפי הצורך. אני אוהבת אותו ומאחלת לו הצלחה הכי גדולה בעולם")

עוד באותו נושא

"'דרך השלום' זה השיר היחיד שלי שהושמע ברדיו": פאר טסי סוגר חשבון

לכתבה המלאה
סטטיק ובן אל. פייפר פרגוסון,
מגה להיט? סטטיק ובן אל/פייפר פרגוסון

היום מוציא טסי המוכשר וזוכה פרס אקו"ם שיר ראשון מאז שנפרד מ"שרית הפקות" ויצא לדרך עצמאית. השיר, "מי אני", המתפרסם כאן בבכורה (צפו בקליפ מעל), נכתב על ידי הראפר טליסמאן (טל בן נון) והולחן על ידו עם דויד נעים. זהו שיתוף פעולה נוסף בין טסי לטליסמאן, לאחר שבתחילת שנה שעברה הוציאו את הדואט "מאושרים". שלמרות שמו הפילוסופי של השיר החדש, "מי אני", טסי מבהיר בריאיון לוואלה! תרבות ש"זה לא שיר שנכנס יותר מדי פנימה ומתפלסף, זה דבר שאני אישית לא אוהב לעשות, אני אוהב את הפשטות ואת הסיפור היפה. אני זוכר שטליסמאן השמיע לי את השיר, וקלטתי שיש בו גם סיפור יפה וגם גרוב טוב. אני לא שרתי ככה עד היום, והדליק אותי לשיר משהו חדש".

אילו צבעים וריחות יביא איתו האלבום הבא שלך, הראשון כאמן עצמאי?

"זה הולך להיות אלבום מאוד אישי, ואפילו נוקב. יש שיר אחד, שעדן חסון כתב לי, ובו אני מספר על מה שקרה לי, כל החוויה מאז שהתפרסמתי. יש בו משפט שאומר: 'והם אומרים הוא לא מספיק מוכן, ויש לו שיר אחד חבל לו על הזמן, הוא גם שחצן צעיר וגאוותן', ובפזמון אני שר: 'אז כתבתי מילים לצלילים שיהיו לי לחומה, בלילות שכולם השתכרו אני כתבתי למגירה, הרבה אכזבה בי היתה עד שבאה ההצלחה, אמנם היא הגיעה לאט, אך הגיעה בטוחה'".

אייל גולן. שלומי צ'יקונה, מערכת וואלה! NEWS
הכול טוב. אייל גולן/מערכת וואלה! NEWS, שלומי צ'יקונה

מה היית עושה היום אחרת כדי לשמר את ההצלחה הגדולה אחרי "דרך השלום"?

"אני חושב ששימרתי אותה בצורה מדהימה. עברתי את המכשול הזה, אני גאה בעצמי כי אחרי שיצא 'דרך השלום', יצא הלהיט 'משקה יקר', ואחר כך 'היי מאמא', 'אם תחכי לי', 'כל העיר שלנו', 'שתיתי', 'משהו מתוק' עם פבלו רוזנברג ו'מאושרים'. ועכשיו אנחנו עושים אלבום מטורף. רק בעוד כמה שנים יבינו מה עשיתי ומה לא עשיתי. 'דרך השלום' זאת המתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיים. נכנסתי לכל בית בישראל. אין אמן במדינה שהיה לו שיר כזה בחמש השנים שעברו מאז שהוצאתי אותו".

לפני שנתיים, בריאיון קודם עם טסי, שאלנו אותו מה דעתו על המשפט "עדיף להיות עם להיט אחד ענק, מאשר עם 10 להיטים בינוניים אחרים" שנאמר לכותב שורות אלה על ידי כוכב עבר עם להיט אחד, וטסי הסכים עם האמירה. כעת שאלנו אותו אם דעתו בנושא השתנתה. "אני עשיתי את שני הדברים שאתה מציע לי לבחור ביניהם. יש לי גם מגה להיט אחד שאין לאף אחד, גם לא לסטטיק ובן אל, עם כל הכבוד לסטטיק ובן אל. ויש לי גם להיטים כמו 'משקה יקר', שזה כמו 'סילסולים' של סטטיק ובן אל".

עדן חסון. רונן פדידה,
"הבאתי אותו". עדן חסון/רונן פדידה

"אני חושב שהמון שירים היום, ביום הראשון שהם יוצאים הם עושים נזק לעצמם, הם לא הופכים להיות להיטים, ואחרי חודש כבר אף אחד לא שומע אותם", מוסיף טסי. "ומה שמיוחד ב'דרך השלום' הוא שאני עדיין מקבל סרטונים מחו"ל, מרומניה, איטליה וארצות הברית, שרואים בהם שעדיין שרים את השיר הזה במועדונים ועפים עליו. אני חושב ש'דרך השלום' פתח פה את היוטיוב לכל החבר'ה הצעירים, כולל סטטיק ובן אל, ופרץ לכולם את המקום הזה שאפשר לעשות שירים קלילים ולהגיע למקומות מאוד גבוהים. ואני שמח וגאה שאני זה שפרץ את הדרך הזאת. ואני גם זה שממשיך אותה".

עם זאת, באופן טבעי אחרי הצלחת הענק באה צניחה. אתה מבואס מכך שאיתי לוי, שפרץ באותה תקופה איתך, כיום חזק יותר ממך בשטח?

"שמע, איתי לוי הוא זמר מאוד טוב, מאוד תקשורתי, הוא גם עשה ריאליטי בשם 'מחוברים'. אני לא ממש מתחבר לכל התוכניות ריאליטי. אני שמח בשבילו שזה מה ששם אותו בפרונט. מגיע לו. הוא אמן שעבר הרבה, אני זוכר אותו עוד בתחילת הדרך, במועדונים הקטנים. הוא צמח ופרח ובאמת שאני מאחל לו רק בהצלחה".

פאר טסי. אבי בן זקן,
"פרצתי את הדרך". פאר טסי/אבי בן זקן

לעומת הפרגונים לאיתי לוי, טסי היה מעורב בעבר בקרבות מתוקשרים עם מי שמעורב בניהולו של לוי, הזמר אייל גולן. בשנת 2015 דווח כי טסי נעלב שאייל גולן לא הגיע לחתונה שלו. באוגוסט של שנה שעברה, בתוכנית "אביב או אייל", באוגוסט האחרון, שודר קטע ובו גולן בחר לאחד המתמודדים, ליאל מליחי, את השיר "בואי ניפגש" של פאר טסי, וגפן אמר לו כי בחר עבורו שיר הרבה יותר איכותי מזה של טסי. בהמשך, כשהמתמודד הופיע עם השיר של טסי, מירי מסיקה אמרה שהיא אינה מכירה את השיר, וגפן אמר "גם פאר טסי לא מכיר אותו". טסי נפגע מהדברים ועקץ בסטורי את גפן וגולן. "כמה מסובך אדם יכול להיות? מאחל לך שתמשיך להיות כזה 'איכותי' יא בדרן טלוויזיה", כתב לגפן והוסיף ביקורת על גולן ומסיקה: "אבל תתנחם - אתה לא היחיד שכזה, גם אלה שיושבים עכשיו לצדך עשויים מאותו החומר. לצעוד בדרך של שלום אמיתית, זה מאוד קשה אני יודע". גולן בתגובה כתב פוסט שאותו מחק מאז: "פאר, חמודי, קריירה לא בונים משיר אחד. אז תתחיל לעבוד ולהשקיע ואולי תגיע. בינתיים לך תראה אם אני בדרך השלום ותבוא תגיד לי". בפברואר גיא פינס דיווח שהשניים התפייסו.

"נכון, היה קצת אקשן ביני לבין אייל", אומר טסי. "עבר זמן, הנחנו את האקשן בצד ושמנו את החברות במרכז. דברים משתנים בחיים, דעות משתנות. אני מאוד אוהב את אייל ומאוד מעריך את אביב גפן. הגעתי למסקנה שאנשים צריכים בשביל הרייטינג להגיד דברים, ושהם לא נאמרו בשביל לפגוע בי אישית. ידענו להשאיר את זה בצד".

אז לאחר שבמזרח התיכון תמה עוד מלחמה, בינך לבין גולן, ובעקבות פרידתך מ"שרית הפקות", יש מצב שתצרף ל"ליאם הפקות" שבבעלות גולן?

טסי צוחק. "לא, לא. המטרה שלי היתה לצאת לדרך חדשה ולנהל את עצמי. אני עושה את זה כבר חודשיים ונמצא בתקופה האישית הכי טובה שהיתה לי בחיים. החופש המקצועי לעשות מה שאני רוצה מתבטא בשיר החדש, רואים את החופש והפשטות, במקום לראות את הדעות של מי שהיה לידי. עכשיו זה נטו אני".

פאר טסי. תמר קרוון,
"תקופה מצוינת". פאר טסי/תמר קרוון

לאורך השנים נשמעו טענות שלפיהן בגלל אישיותו המאתגרת ולשונו המחוספסת, לא היה קל לעבוד איתו. כך, למשל, כשכתב התוכנית "אולפן שישי" ביקר בתיכון בו למד, ושאל את התלמידים אם הם מכירים עוד שירים שלו חוץ מ"דרך השלום", זה גרם לו לפוצץ את הריאיון. "כתבה אחת בערוץ 2 תרמה למחשבה עליי שיש לי פתיל קצר, אבל זה לא נכון", אומר טסי. "מאז שיניתי המון דברים בדרך שלי. ברור שהיה לי הרבה מה ללמוד. אני לומד לחיות עם הדימוי שאני 'הילד הרע בחבורה', אבל אני לא כזה באמת".

ובמעבר חד, הנה משהו יפה: לאורך השנים, נשארת בפרדס חנה ולא עברת לתל אביב, ונשארת עם אותה אישה, שהיתה חברת ילדות שלך והפכה לאשתך ואם ילדיך. זה ממש לא מובן מאליו.

"טל היא האהבה הכי גדולה שלי בחיים. אנחנו ביחד 15 שנים. יש לנו שני ילדים מדהימים. בשלוש השנים האחרונות הדבר שאני הכי גאה בו זה המשפחה שלי והילדים שלי, ואחר כך המוזיקה. פעם זה לא היה ככה. פעם המוזיקה היתה במקום הראשון. והשקט בפרדס חנה זה הדבר הכי כיפי בעולם. האוויר והווייבז פה גורמים לי לחדש את עצמי כל פעם מבחינה אמנותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully