וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי ברתומאו: "יותר קבוצות צריכות להתנהל כמו מכבי תל אביב"

מזכ"ל היורוליג מנסה להחיל את חוקי הפייר פליי על המפעל ומציין את הצהובים לצד באסקוניה, ז'לגיריס ובאיירן כדוגמאות להתנהלות כלכלית מאוזנת

ONE

חמש שנים עברו מאז הפעם האחרונה שמכבי תל אביב לקחה חלק בפיינל פור, מאז תחילת העשור היא העפילה למעמד השיא רק פעמיים, ובשנים האחרונות היא החליפה מאמנים ושחקנים כמו גרביים - ובכל זאת ג'ורדי ברתומאו רואה בה דוגמה להתנהלות נכונה.

אמש (שבת) בראיון ל"מארקה" לקראת גמר היורוליג שייערך הערב (ראשון, 21:30, ספורט 5+) בין אנדולו אפס לצסק"א מוסקבה, סיפר מזכ"ל היורוליג שהוא מתכוון להחיל את חוקי הפייר פליי של פיפ"א על היול"ב. במסגרת הניסיון לייעל את ההתנהלות הכלכלית של הקבוצות במפעל, מתכוון ברתומאו לפקח על כך ששכר השחקנים לא יעלה על 65 אחוזים מהתקציב הכולל. ובמובן הזה, טוען ברתומאו, קבוצות אחרות צריכות לקחת דוגמא ממכבי תל אביב.

"החל מהעונה תהיה מהפכה. כל החוזים של כל השחקנים יהיו בידינו, ונשלוט על הדברים באופן טוטאלי. מי שלא תעמוד בסטנדרטים שלנו, תיענש", אמר ברתומאו. "זו ללא ספק אחת החולשות הגדולות של היורוליג. המועדונים חייבים למצוא דרך לייצר רווחים. יש קבוצות יותר טובות בתחום הזה כמו מכבי תל אביב, באסקוניה, ז'לגיריס ובאיירן, אבל אחרות צריכות להשתפר וללמוד מהן".

עוד בנושא

21:30, ספורט 5+: אנדולו אפס מול צסק"א מוסקבה בגמר היורוליג
התגובות אחרי הניצחון של צסק"א מוסקבה על ריאל בחצי הגמר
התגובות אחרי הניצחון של אנדולו אפס על פנרבחצ'ה בחצי הגמר

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב עם ג'ורדי ברתומאו מזכ"ל היורוליג. ברני ארדוב
תופתעו, אבל ההתנהלות של מכבי תל אביב מספקת אותו. ברתומאו עם שמעון מזרחי/ברני ארדוב

בנוסף, הודה ברתומאו שנשקלת האפשרות לקיים את פיינל פור 2020 מחוץ לאירופה (סין הוזכרה כמועמדת) במטרה להגדיל את העניין במפעל ביבשות אחרות. כמו כן, חשף שבכוונתו לחזק את היורוקאפ על ידי מתן כרטיס חופשי ליורוליג לא לרק לאלופה, אלא גם לסגניתה.

ברתומאו התייחס גם למשבר בין הליגות המקומיות ליול"ב על רקע הגדלת היורוליג ל-18 קבוצות, משבר שהגיע לשיאו ביוון. "מה שקורה עם פנאתינייקוס ואולימפיאקוס ביוון לא משפיע כהוא זה על היורוליג", התעקש ברתומאו, וטען שאם אולימפיאקוס תיענש בירידה ליגה, היא תישאר ביורוליג בכל זאת (אחד התנאים להשתתפות ביורוליג הוא השתתפות בליגה המקומית הבכירה, אולם במקרה זה הוא מתכוון לחרוג מהכללים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully