וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכיבה ראשונה: סוזוקי ויסטרום 1000 XT

18.4.2019 / 9:30

עם תג מחיר של 90,000 שקלים על הכביש הויסטרום 1000 XT מציג על הנייר יחס גבוה מאוד בין תמורה למחיר ביחס לקטגוריית האדוונצ'רים הגדולים. יצאנו לבדוק איך זה מרגיש בכביש ובשטח

מבחן דרך סוזוקי ויסטרום 1000XT. ראובן סביו, ניר בן טובים
חישוקי השפיצים בצביעה הזהובה הם השינוי החיצוני הבולט ביותר/ניר בן טובים, ראובן סביו

לאחר כמאה קילומטרים של אספלט, שמרביתם עברו במהירויות שמנעו ממני כל מחשבה שלא הייתה קשורה לרכיבה ועוד כ-10 קילומטרים של רכיבת שטח, אני חוזר לתוך העיר. לאחר רצף של שינויי כיוון החלטיים ומהירים, אני מתייצב בלי שום בעיה בשורה הראשונה לפני הרמזור וקולט מבלי לשים לב, שהסוזוקי ויסטרום 1000 XT גרם לי לרכוב עליו כאילו הוא קטנוע. לאן נעלמו 233 קילוגרמים, מנוע בנפח מעל 1000 סמ''ק והממדים הגדולים, שעד כה אפשרו לי לשייט לאורך זמן במהירות מרגשות בביטחון וללא כל מאמץ מיוחד?

איך כל זה קורה? פשוט מאוד, הויסטרום 1000 XT מצליח לגרום לרוכב להרגיש שהוא יותר קטן ממה שהוא באמת. באופנוע עם מנוע של מעל 1000 סמ''ק ומשקל של 233 ק''ג זה בהחלט יתרון עצום. זה נובע בעיקר מפעולתו החלקה של המנוע והתפעול הנוח של המצמד והבלמים ומהמבנה החדש של מיכל הדלק והמושב. למרות שגובה המושב עומד על 85 ס''מ, ניתן להגיע בקלות לקרקע עם הרגליים בזכות המבנה הצר של המושב והשלדה באזור הרגליים. מבנה זה מאפשר אחיזה טובה מאוד של האופנוע עם הרגליים ברכיבה אגרסיבית על האספלט וברכיבת שטח בעמידה. מכלולי השליטה נמצאים במקומם הטבעי ולא דורשים כיוון מיוחד, למרות שניתן לכוון את כולם בהתאם לממדים ולהרגלי הרכיבה של כל רוכב.

מבחן דרך סוזוקי ויסטרום 1000XT. ראובן סביו, ניר בן טובים
המבנה הצר מאפשר חביקה עם הרגליים והמימדים לא מאיימים בגודל/ניר בן טובים, ראובן סביו

רוץ בן סוסי

בכביש מהיר ופתוח מגיעים מהר מאוד להילוך השישי ונשארים בו גם כאשר התנועה מחייבת הורדת מהירות. המנוע גמיש מאוד ומאפשר להאיץ חזרה ללא שום בעיה גם בהילוך הגבוה. בנוסף לכך, העדר רעידות בכידון וברגליות תורמות רבות לנוחות ולתחושת חוסר המאמץ שמרגישים ברכיבה על הויסטרום. בכביש המהיר, למדתי להעריך מאוד את המשקף הקדמי, שעזר לי לרכוב במשך שעות, כולל בגשם חזק ללא כל בעיה מיוחדת. כל אלו ביחד מעניקים לויסטרום 1000 XT יכולת שיוט מעולה במהירויות גבוהות וזה ללא ספק אחד מהקלפים החזקים שלו ובין הפחות טובים, עבור רישיון הנהיגה שלנו.

כאשר הכביש מתחיל להתעקל, התנועה נהיית דלילה וניתן להגביר עוד קצת את הקצב, מתחילים להרגיש שהויסטרום 1000 XT משתף אתך פעולה בכל קצב שתבחר. למרות הממדים הגדולים והגלגל הקדמי בקוטר 19 אינץ' הויסטרום זריז בצורה מפתיעה. המנוע מושך בצורה אחידה מכל סל''ד ומעיף אותך קדימה באופן מאוד החלטי, אך לא מתפרץ באופן שיגרום לרוכב להסס. הצליל שבוקע מהמשתיק הגדול הופך לעצבני יותר והרוכב מתחיל להעריך עוד יותר את קשיחות השלדה והגיבוי המעולה שהמתלים מעניקים לרוכב.

עוד באותו נושא

חדשות דו גלגלי: דגמים חדשים

לכתבה המלאה
מבחן דרך סוזוקי ויסטרום 1000XT. ראובן סביו, ניר בן טובים
המנוע לא חזק כשל מתחריו, אבל גמיש מאוד/ניר בן טובים, ראובן סביו

צמיגי הברידג'סטון במידות 19 110/80 מלפנים ו-17 150/70 מאחור, אוחזים היטב באספלט למרות שהם ממש לא צמיגי ספורט וזה כנראה לא מעט בזכות האיזון הנכון בין המנוע לשלדה. כניסות חזקות לפניות תוך כדי בלימה ושינויי כיוון מהירים לא גורמים לאופנוע להזדעזע וזה מאפשר חווית רכיבה משובחת גם בכבישים מפותלים.

מערכת ה-ABS החדשה מסתייעת גם בחיישני הטיה ובעזרתם מחשבת במדויק את עוצמת בלימה המקסימלית האפשרית. התוצאה היא שמעט מאוד פעמים הרגשתי את מערכת ה-ABS נכנסת לפעולה למרות שבכוונה בלמתי פעמים רבות בעוצמה מוגזמת וחלק גדול מהכבישים היו מכוסים באבק. באותן הפעמים שהצלחתי להפעיל את מערכת ה-ABS, היא נכנסה לפעולה בצורה מאוד נינוחה וכמעט לא מורגשת אותן רעידות עצבניות ברגלית ובידית הבלם. מספר פעמים בכניסה לפניות חדות גרמתי בכוונה לגלגל האחורי להינעל על ידי הורדת הילוכים מוגזמת שם נכנס לפעולה המצמד המחליק בצורה מבוקרת, שגרמה לצליל המרגש של החלקת צמיגים על האספלט. את מערכת בקרת ההחלקה בהאצה הרגשתי הרבה פעמים בתנאי רטיבות, אך על אספלט יבש היא נכנסה לפעולה רק בהאצות חזקות על גבי מהמורות.

מבחן דרך סוזוקי ויסטרום 1000XT. ראובן סביו, ניר בן טובים
מבחן דרך סוזוקי ויסטרום 1000XT/ניר בן טובים, ראובן סביו

חורש בבוץ?

סוזוקי מצהירים שגרסת ה-XT היא למעשה גרסת ה"שטח" של הויסטרום 1000, אך למרות זאת פרט לגלגלים המיוחדים והצביעה, אין כל הבדל משמעותי בין הדגמים. הגלגלים המיוחדים של גרסת ה-XT מאפשרים ספיגת מהמורות טובה יותר בזכות ה"שפיצים" המחברים בין החישוק לטבור, כפי שנהוג באופנועי שטח. חשוב לציין שלמרות שהגלגלים לא יצוקים כמו בדגם הרגיל של הויסטרום, גם בדגם ה-XT הצמיגים הם מסוג TUBELESS. הויסטרום תוכנן בעיקר כדי להיות אופנוע המאפשר רכיבה בכביש למרחקים ארוכים במהירות ועם מטען וכל זה בנוחות מרבית.

יכולתו בשטח היא ללא ספק שיקול משני בתכנון האופנוע ולכן בתצורתו המקורית הוא פגיע מאוד, בעיקר בחלקו התחתון של המנוע ומצויד בצמיגים שמחייבים תשומת לב מרבית כדי לרכב עליו בשטח ובמיוחד בבוץ. רגליות הרוכב מצופות גומי ללא אפשרות של הסרת הגומי וחשיפת רגליות משוננות, כפי שחלק מהאופנועים בקטגוריה מאפשרים. כתוצאה מכך ובמיוחד בתנאי בוץ, צריך להשקיע יותר מאמץ כדי לרכב בעמידה כמתחייב ברכיבת שטח.

מבחן דרך סוזוקי ויסטרום 1000XT. ראובן סביו, ניר בן טובים
יאפשר גיחות שטח קלות, אבל קחו את זה בעירבון מוגבל מאוד/ניר בן טובים, ראובן סביו

רגליות הבלם וההילוכים נמצאות במיקום נוח לשימוש גם עם מגפיים ויחד עם המנופים הגדולים בכידון מאפשרים שליטה מאוד נוחה ומדויקת במנוע ובבלמים גם עם ציוד שטח. תנוחת הרכיבה בעמידה נוחה מאוד ולא מחייבת כיפוף מוגזם של הגב ויחד עם חלוקת משקל נכונה בין הגלגלים מתקבל אופנוע שנוח מאוד לרכב עליו בעמידה. לאחר כחצי שעה של הסתגלות, הביטחון מתחיל לחזור ואני מצליח להעיף קצת בוץ לאוויר וליהנות מהחלקות קטנות של הגלגל האחורי בהאצה. לאחר בדיקה של מצבי הרכיבה השונים המסקנה שלי היא כי המצב הטוב ביותר לרכיבה בשטח הוא במפה ה"עדינה" ועם ABS פועל. המערכות האלקטרוניות הללו מצליחות למנוע כמעט לחלוטין את נעילת הגלגל הקדמי בבלימה ומווסתות את כוח המנוע באופן שלא גורם לזעזועים גדולים של הזנב, גם ברכיבה בבוץ. אחת מהתכונות של הויסטרום, שבאה לידי ביטוי באופן בולט ברכיבת שטח היא האופן המדויק והנשלט שבו הכוח מגיע אל הגלגלים. המנוע רגיש מאוד לשינוי מצב ידית הגז ללא זכר להשתנקות ובזכות כך מסייע מאוד לרוכב לשמור את האופנוע יציב ובכיוון הרצוי.

אני חושב שמי שמתכוון לטייל עם הויסטרום בשטח, חייב להרכיב לפחות מגן גחון רציני וטוב יעשה גם אם יוסיף מגני צד ומגני ידיים סגורים.

מבחן דרך סוזוקי ויסטרום 1000XT. ראובן סביו, ניר בן טובים
השפיצים משפרים את השיכוך בשטח, אבל אלו צמיגי טיובלס שמורכבים עליהם/ניר בן טובים, ראובן סביו

סיכום

מצד אחד הויסטרום 1000 XT נוח כמו האדוונצ'רים הגדולים ביותר ומצד שני יעניק לרוכב יכולת שליטה ותחושת בטחון של אופנוע קטן בהרבה וכל זה במחיר נמוך יחסית. הויסטרום 1000 XT מצליח להיות מרגש ברכיבה בכבישים מפותלים, מענג ברכיבות למרחקים גדולים וקצת יותר מאתגר ברכיבת שטח. לעומת האדוונצ'רים הגדולים והיקרים ממנו בהרבה הוא נחות בעיקר מבחינת ביצועי המנוע.

בנוסף לכך הוא עשוי לעניין גם רוכבים שעד היום לא חשבו על אופנוע אדוונצ'ר, בזכות השילוב בין הביצועים, המחיר ופשטות התפעול. הוא לא מפציץ אותך בחדשנות טכנולוגית ובביצועי על כמו חלק מהמתחרים, שעולים כמעט כפול ממנו. אין בו תכונה אחת בולטת באופן משמעותי לעומת המתחרים, אלא אוסף תכונות שיתאימו לרוכב שמחפש תכונות רכיבה יפניות באופנוע רב שימושי. הוא נוח, מהיר, יציב, בטוח, מהנה, לא כל כך כבד וגם ממש לא יקר. בקיצור אופנוע נכון במחיר הנכון למי שלא מחפש ריגושים בקצה טווח הסל''ד או מד המהירות.

יתרונות:
תפעול נוח ופשוט
יכולת שיוט במהירויות גבוהות
יחס גדול מאוד בין התמורה למחיר
נוחות ברכיבה ממושכת גם בהרכבה
מערכות הבקרה והבטיחות

חסרונות:
מנוע חלש יחסית למתחרים
רגליות לא מתאימות לשטח
צורך בהרכבת מיגונים לפני הכניסה לשטח

מבחן דרך סוזוקי ויסטרום 1000XT. ראובן סביו, ניר בן טובים
מבחן דרך סוזוקי ויסטרום 1000XT/ניר בן טובים, ראובן סביו

על הצד הטכני: סוזוקי ויסטרום 1000XT

מנוע: V טווין, 1,037 סמ"ק
קירור: נוזל
הספק: 100 כ"ס ב-8,000 סל"ד
מומנט: 101 ניוטון למטר ב-4,000 סל"ד
תיבה: 6 הילוכים
מכל דלק: 20 ליטר

בלם קדמי: צמד דיסקים 310 מ"מ, 4 בוכנות לקאליפר
בלם אחורי: דיסק יחיד, 260 מ"מ מתכוונן
מתלה קדמי: מזלג הפוך, קוטר 43 מ"מ מתכוונן
מתלה אחורי: זרוע אלומיניום, בולם יחיד
צמיג קדמי: 110/80 R19
צמיג אחורי: 150/70 R17

אורך, רוחב, גובה: 228.5, 93, 147 ס"מ
מרווח גחון: 16.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 155.5 ס"מ
גובה מושב: 85 ס"מ
משקל (יבש): 233 ק"ג

מחיר: 90,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully