וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפסטרים ראו הוזהרתם: הזקן שלכם יותר מלוכלך מכלב

21.4.2019 / 0:03

מחקר חדש מצא כי בזקן ממוצע יש יותר חיידקים מאשר בפרוותם של כלבים: ובכמחצית מהזקנים מדובר בחיידקים מסכני חיים. בעלי הזקנים לא אוהבים את המחקר: "מדובר בפחד מזקנים בסך הכל"

שני חברים טובים שמקשטים את הזקנים שלהם/מערכת "אסור לפספס"

מחקר שנערך לאחרונה בשוויץ גילה כי גברים בעלי זקן עבה נושאים בזקנם יותר חיידקים מאשר נמצאים בפרוותם של כלבים. לפי המחקר, כל דגימה שנלקחה מזקן של אדם הכילה בקטריות, ואצל כמעט מחציתם מדובר היה אפילו בחיידקים מסכני חיים. מנגד,שערות הכלבים שנבדקו נמצאו עם מספר קטן הרבה יותר של חיידקים.

במחקר עצמו, המדענים רצו לגלות האם קיים סיכון שבני אדם יחלו במחלות שמועברות מבעלי חיים, אם ישתמשו במכשיר MRI שמשמש לבדוק גם כלבים. החוקרים לקחו דגימות מזקנם של 18 גברים, ומהצוואר של 30 כלבים, מגזעים שונים, והשוו את התוצאות.

עוד בנושא:
עכשיו זה רשמי: נשים מעדיפות גברים עם זקן (אבל לא לגמרי)
סכנת חיים: מדוע אסור לתת לכלב שלכם ללקק אתכם בפנים?

כלב שפוף ועצוב. ShutterStock
אל תהיה עצוב. אתה יותר נקי מבעלי זקנים/ShutterStock

ב"דיילי מייל" הבריטי דווח כי פרופסור אנדראס גוטצייט, ממרפאת הירסלנדן שבשוויץ הסביר ש"החוקרים מצאו כמות גבוהה יותר של בקטריות בזקנם של הגברים מאשר בפרווה של הכלבים", המחקר הראוה שבזקנם של כל הגברים, בגילאי 18 עד 76, קיימים חיידקים רבים, אבל רק ב-23 מתוך 30 הכלבים היה מספר גבוה של חיידקים, ולאחרים היו מספרים בגדר הנורמה. אצל שבעה גברים אף נמצאו מיקרובים שנחשבים למסכני חיים. מכשירי ה-MRI בהם נבדקו הכלבים הראו מספר קטן מאוד של חיידקים, אפילו נמוך יותר מאלה שמשתמשים בהם רק בני אדם, "על סמך הממצאים הללו, ניתן לקבוע שכלבים נחשבים נקיים יותר מגברים בעלי זקן", אומר גוטצייט.

אלא שהממצאים הללו הכעיסו את בעלי הזקנים, ובעיקר את ארגון בעלי הזקנים, שהמייסד שלו קית' פלט טוען זמן רב לאפליה נגד המזוקנים. "זה אפשרי למצוא כל מיני דברים לא נעימים אם לוקחים דגימות מהשיער של אנשים ומהידיים שלהם ובודקים אותם", אומר פלט, "אני לא חושב שזקנים זה לא היגייני. זה מצטרף לסיפורים הלא חיוביים שיש על זקנים ועל העלייה בפוגונופוביה (פחד מזקנים) מאשר על כל דבר אחר".

עוד באותו נושא

מחקר מצא: לגברים מזוקנים עם שיער ארוך יש אשכים קטנים

לכתבה המלאה
גיף זקן גדל. Giphy
אנחנו השתכנעו/Giphy
  • עוד באותו נושא:
  • זקן
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully