וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שיקרה לגוף שלכם כשתפסיקו לאכול מזונות מעובדים

כולם שואפים לאכול אוכל בריא וטבעי. הוא בריא ומזין יותר וברגע שתתמידו בשגרת אכילה שלא כוללת מזונות מעובדים תחושו מהר מאוד בשינוי. למה עליכם לצפות?

גבר אוכל המבורגר. ShutterStock
אולי הגיע הזמן להיפרד? גבר אוכל המבורגר/ShutterStock

הצעד הראשון והחשוב ביותר לעבר תזונה בריאה ומואזנת הוא נטישה של מזון מעובד. כמו בכל תהליך של שינוי הרגלים, לעיתים עלולות לצוץ בעיות, אבל הקשבה לגוף והתייעצות עם גורמים מקצועיים כמו דיאטנים מוסמכים או הרופא האישי יצמצמו אותן ויהפכו את התהליך לקל יותר.

"עיבוד מזון מתרחש כבר אלפי שנים, וכמעט כל מה שאנחנו אוכלים עבר תהליך כלשהו של עיבוד, ולכן אי אפשר לומר שכל המזונות מעובדים אינם שייכים לתזונה בריאה", מדגישה התזונאית מלינה לינקס מאלקני, "רמת העיבוד של מזון מתפרשת על פני ספקטרום רחב מהתערבות מזערית ועד עיבוד כבד". העיבוד הופך לבעיה כשהוא משנה מאוד את ההרכב התזונתי של המזון. לטענתה קל לזהות מזונות מעובדים ברמה מינימלית כמו למשל ירקות קפואים שעברו טיפול קצר, לעומת עיבוד שכולל שמות שקשה לבטא וקיצורים לא מוכרים שמופיעים בטבלת הסימון התזונתי על גבי האריזה.

עוד בנושא:
5 השפעות מוזרות של תזונה בריאה שאף אחד לא מדבר עליהן
אופסי: מאכלים שגורמים לתופעות לא נעימות בגוף
טיפים שיעזרו לכם לא לאכול יותר ממה שאתם צריכים

כשתתחייבו לעשות שינוי תחושו מהר בהבדל. בטווח הקצר, רמות הריכוז והעיכול ישתפרו וגם בטווח הרחוק תמנעו מגופכם לחלות במחלות קשות שנגרמות בין היתר גם בעקבות תזונה לקויה. אז למה כדאי לצפות? ריכזנו את עשרת השינויים השכיחים שגופכם עשוי לחוש לאחר הפחתה בכמויות המזון המעובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully