וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון אבוטבול: "אם למישהו יש בעיה עם 'קינג ביבי', שיילך לעשות סרט אחר"

22.1.2019 / 0:05

"קינג ביבי" הפך בשבועות האחרונים לאחד הסרטים המקומיים המדוברים של השנים האחרונות. אלון אבוטבול, המקריין אותו, לא מתרגש מהביקורות נגד הסרט, מדבר על הסיכויים של נתניהו להשתלב בעולם המשחק ומגלה על מה היה משוחח איתו, לו ניתנה לו ההזדמנות. ריאיון

יח"צ - חד פעמי

מאז עלה "קינג ביבי" בסינמטקים וב-yes דוקו, התהודה שלו חצתה את עולם הקולנוע. כמעט כל תוכנית אקטואליה בסביבה הספיקה לערוך עליו דיונים, הוא הוקרן בלאומיאדה בפני המוני חברי ליכוד המעריצים את נתניהו, וקשה שלא להיתקל ברשת בשלל תגובות כלפיו מימין ומשמאל. נדיר שסרט ישראלי מצליח לעורר כזו המולה, אבל הפעם זה קרה ובגדול.

אף שמדובר בסרט תיעודי, בכל זאת יש בו נוכחות לשחקן, ולא לסתם אחד, אלא לאחד השחקנים הכי ותיקים, מוערכים ועסוקים שיצאו בעשורים האחרונים מן התעשייה המקומית - אלון אבוטבול, המקריין את "קינג ביבי", ומלווה בקולו את רצף תמונות הארכיון המציגות בפנינו כיצד שיכלל נתניהו את כישוריו הרטוריים והפך לאשף שמסוגל לסחוף המונים בהופעותיו מול המצלמה.

בשל עבודתו בהוליווד, אבוטבול מתגורר בשנים האחרונות בלוס אנג'לס, והגיע לישראל רק בימים האחרונים לצורך צילומים לפרויקט חדש. בגלל המרחק, הוא לא היה מודע לכמות הרעש שיש כאן סביב "קינג ביבי", אותו ביים בכישרון רב דן שדור. "וואלה, לא ידעתי. איזה יופי. איזה גיבור דן", הוא אומר כשאני מספר לו על העניין שמייצר הסרט.

אבל מנגד יש גם הרבה ביקורות על הסרט. טוענים למשל שהוא משרת את ביבי, שהוא מתמקד באספקטים הלא נכונים של הסיפור, שהוא עושה עוול ושהיה עליו לדבר גם על המעשים של נתניהו, ולא רק על המילים שלו.

"אז תגיד למי שכתב את זה, שיילך ויעשה סרט משל עצמו. דן שדור רצה לעשות את הסרט הזה בצורה הזו, מנקודת מבט מסוימת. לא מוצא חן בעיני מישהו? בסדר. זה רק סרט אחד בנושא, וההצלחה שלו יכולה לפתוח דלתות לשני ולשלישי".

מתוך הסרט "קינג ביבי". זום 77,
"זה סרט אחד בנושא. עכשיו יש פתח לסרט שני ולסרט שלישי". מתוך "קינג ביבי"/זום 77

אבוטבול מספר כי תמיד התעניין בנתניהו, וכבר לאחר ניצחונו ב-1996 סר לחנות הספרים כדי לרכוש ביוגרפיה שלו וקרא אותה בשקיקה. "אני עוד זוכר את ההופעות הראשונות שלו, ותמיד אמרתי לאנשים בשיחות סלון שהוא שחקן גדול", הוא מספר.

במציאות חלופית בה היה פונה לעולם המשחק במקום לפוליטיקה, היינו רואים אותו היום מתחרה בך על תפקידים?

"האם היה לו סיכוי להפוך לשחקן? בטח, למה לא? איזה מין שחקן זה כבר עניין אחר, אבל אם הוא היה רוצה לעשות את זה, הוא היה יכול, יש לו את הכישורים המתאימים. הוא מאוד כריזמטי, מאוד חכם, מבין טקסט וסאבטקסט, יש לו נוכחות חזקה ויש לו את האינסטינקטים של שחקן".

טוב, גם רייגן היה שחקן ואז הפך לנשיא, וגם טראמפ הופיע בסרטים.

"תגיד, אתה שמעת איזו נימה של ביקורת במה שאמרתי? ממש לא. אנחנו חיים בעולם שבו צריך את הכישורים האלה בשביל לנצח בפוליטיקה".

עוד באותו נושא

שחקן מספר אחת: "קינג ביבי" מתאר כיצד נתניהו הפך לאשף ההופעה מול מצלמה

לכתבה המלאה
אלון אבוטבול. סקוט קירקלנד,
עוד ב-1996 קנה ספר על ביבי. אלון אבוטבול/סקוט קירקלנד

אבוטבול מספר כי שדור פנה אליו דרך מכר משותף, ושלח לו גרסה התחלתית של "קינג ביבי", אותה קריין בקולו. "ישבתי בבית, צפיתי ב'קינג ביבי', ואפילו שכבר ידעתי הרבה על הנושא, חשבתי שהוא מרתק, מסתכל על נתניהו בצורה מקיפה ושונה מכל מה שהכרנו קודם ומוציא אותנו מהשיח הרגיל כלפיו למשהו הרבה יותר מעניין".

באיזה שלב של הסרט הבנת שהוא משהו אחר, ולא סתם שכפול של הביוגרפיות שכבר קראת?

"לקח לי זמן להבין את זה, אבל בשלב מסוים קלטתי שיש בו כל מיני ניואנסים אנושיים - למשל הסצינה בה ביבי מתקשה לדבר עם הילד שלו. אתה רואה מולך בן אדם שמנהל את העניינים הכי רציניים שיש, אבל לא יודע לדבר עם ילד. זה מעורר הזדהות, ומאפשר לך להרגיש את הבן אדם ולהבין אותו".

איך מצאת את הטון הנכון לקריין בו?

"מלכתחילה חשבתי שיש רק דרך אחת נכונה לעשות את זה, בין אם בסופו של דבר אני אקריין את הסרט או מישהו אחר - נימת דיבור שהיא בו בזמן אישית ולא אישית, רכה ולא רכרוכית, משהו באמצע, מאופק ומסויג. העבודה היתה מאוד נוחה ומהירה. דן הוא פרטנר מצוין, וכך גם המפיק לירן עצמור".

קינג ביבי. זום 77,
הדיון עליו חצה את גבולות עולם הקולנוע. מתוך "קינג ביבי"/זום 77

איך אתה מסביר את זה שמצד אחד, נתניהו הוא ראש הממשלה הכי קולנועי שהיה לנו, ומצד אחר כמעט לא שומעים את קולו בענייני תרבות?

"כי זה לא החצר האחורית שלו, האנשים בעולם התרבות הם לא התומכים שלו. אני גם חושב שהוא פחות מתעניין בדברים האלה, ויותר בהיסטוריה".

שמת לב שנתניהו הקפיד לא לעשות מירי רגב, ולא השמיץ או תקף את הסרט.

"למה שביבי יתקוף אותו? הסרט לא עושה לו רע".

אם יכולת לפגוש אותו ולדבר איתו על דבר אחד, לא פוליטי, על מה הייתם מדברים?

"הייתי שואל אותו על המוות של אח שלו".

קינג ביבי. זום 77,
"למה שיגיד משהו רע על הסרט?" מתוך "קינג ביבי"/זום 77

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully