וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורח גילה מצלמות בדירת הנופש ששכר; Airbnb: "אין עם זה בעיה"

ג'פרי ביגהם מצא בדירת ה-Airbnb ששכר עם משפחתו מצלמות נסתרות, אך בתגובה אתר ההשכרות טען כי הדבר לגיטימי, כיוון שבעל הנכס הודיע שיש מצלמה בדירה (אך טען שהיא בכניסה לנכס)

צמצם של מצלמה במכשיר סמארטפון. ShutterStock
בעל הנכס הודיע על מצלמה בדירה, אך טען שהיא בכניסה בלבד. מצלמה נסתרת/ShutterStock

ג'פרי ביגהם, פרופסור למדעי המחשב מאוניברסיטת קרנגי מלון בארצות הברית, שכר לאחרונה עם משפחתו דירה באמצעות Airbnb. במהלך שהייתם, הוא שם לב לעניין מעט מוזר: הימצאותם של שני אובייקטים לבנים שטוחים, נטולי מהות מוגדרת. למעשה, הם הסתירו שתי מצלמות אבטחה חבויות. "הייתי בהלם", הוא כתב בבלוג שלו. "מיד ניתקתי אותן".

כמובן, מדובר בחדירה בוטה לפרטיות. ביגהם אמנם מודה כי בעל הנכס אמר לו מראש כי במקום ישנה מצלמה, אך הסביר כי מדובר במצלמה הממוקמת בכניסה לדירה, ולא בתוכה.

לדבריו, ברגע שהודיע על כך ל-Airbnb, הוא זכה לתשובה כי אין עם כך כל בעיה. זאת, מאחר שהדבר היה ידוע מראש. לדברי החברה, באחת מתמונת הנכס שהעלה בעל המקום לאתר Airbnb, נראית אחת המצלמות. ברקע התצלום המדובר נראים היטב מסך הטלוויזיה, הספה ושלוש תמונות תלויות על הקיר. עם זאת, רק אם מצמצמים היטב את העיניים וממקדים את המבט בצד השמאלי של התצלום, אפשר להבחין באובייקט לבן. וזה בהחלט לא נראה כמו מצלמה.

airbnb. אתר רשמי,
דירת Airbnb/אתר רשמי

התופעה הולכת ומתפשטת

מגזין העסקים Fast Company מדווח כי המקרה של ג'פרי ביגהם מהווה חלק מבעיה שטמונה בנושא ההשכרות של Airbnb, בעיה שממדיה הולכים וגדלים. באופן זה, יותר ויותר מארחים בדירות הללו מתעדים את אורחיהם בחשאי, בעיקר כדי להתגונן מפני מקרי ונדליזם או גניבות. עם זאת, לעתים מתפרסמים מקרים מבישים, של הטמנת מצלמות נסתרות בחדרי הרחצה. אך גם בשאר המקרים, מדובר בחדירה של ממש לפרטיות.

"אני מרגיש כאילו נפלנו קורבן למעשה בוגדני", כתב ביגהם בבלוג שלו. "אם אתה מוצא מצלמה נסתרת בחדר השינה או בחדר הרחצה, Airbnb יעמדו מאחוריך. אך אם אתה מגלה מצלמה בחדר האורחים, הם לא יתמכו בך".

עם זאת, ביגהם יכול להתנחם בעובדה שהמקרה שלו התפרסם ברבים, והאיר את הצד האפל של התופעה. והדבר המוזר עוד יותר: המארח שלו פרסם ביקורת שלילית על ביגהם, פשוט כי הוא ניתק את המצלמות שלו.

לאחר פרסום הדברים, עדכנה חברת Airbnb את ביגהם כי הוא יקבל זיכוי על הסכום ששילם לבעל הבית. דובר החברה פרסם הודעה בזו הלשון: "הפרטיות והבטיחות של חברי הקהילה שלנו נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו. התגובה הראשונה שלנו למקרה לא עמדה בסטנדרטים הגבוהים שהצבנו לעצמנו. אנו מתנצלים בפני מר ביגהם, ומחזירים לו את מלוא כספו. אנו דורשים מהמארחים שלנו לחשוף באופן מלא את מצלמות האבטחה שבנכסים שלהם. במקרה האמור לעיל, בעל הנכס הוסר מהשירות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully