וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ארבע אלמוניות מוחלטות הפכו לכוכבות שהעולם התאהב בהן: הסיפור מאחורי ליהוק "החברה הגאונה"

אבנר שביט, ונציה

16.12.2018 / 15:32

אחת בכלל הגיעה לאודישן כדי ללוות את אח שלה, האחרת מעולם לא שמעה על הספרים של אלנה פרנטה. מתוך תשעת אלפים ילדות ונערות שנבחנו לתפקידים הראשיים בסדרה "החברה הגאונה", נבחרו ארבע שהוכיחו את עצמן, ואלה הסיפורים שלהן

יח"צ - חד פעמי

סדרת ספרי "החברה הגאונה" של אלנה פרנטה נמכרה בעשרות מיליוני עותקים ברחבי העולם, אז לא פלא שהכמות הזו הולידה מספר מפלצתי אחר: יוצרי העיבוד הטלוויזיוני הטרי שלה בחנו לא פחות מתשעת אלפים מועמדות במשך שמונה חודשים, לפני שבחרו את ארבע השחקניות שיגלמו את הגיבורות.

האתגר, כפי שסיפרו לוואלה! תרבות יוצרי ומפיקי הסדרה לאחר הקרנת הבכורה שלה בפסטיבל ונציה האחרון, היה מורכב בכמה רבדים. קודם כל, היה צריך לבחור שחקניות שיהיו ומשכנעות כדמויות שכל העולם כבר למד להכיר ולאהוב, ולחפש כאלה שיהיו דומות להן פיזית אבל גם פסיכולוגית. דבר נוסף: כמו הספרים, גם הסדרה עוקבת אחר שתי נפוליטאניות, לילה ואלנה, בילדותן ואז בבגרותן. כלומר, היה צריך לדאוג ליצור שני צמדים של שחקניות שישכנעו כגרסאות צעירות ובוגרות של אותן דמויות.

הדילמה היתה אם לבחור קודם כל את השחקניות הבוגרות יותר, להן יש הרבה יותר זמן מסך, או דווקא את הצעירות. בסופו של דבר, הפור נפל על האופציה השנייה, מתוך הנחה שיהיה קשה יותר למצוא ילדות עם יכולות מתאימות, וכך לאפשר מרחב תמרון גדול ככל האפשר בליהוק המסובך שלהן.

תסבוכת נוספת: הסדרה מתרחשת בנאפולי, ודוברת איטלקית בדיאלקט מסוים, ולכן מבחני הבד הוגבלו גם לאזור ספציפי. עם כל ההגבלות האלה, לא פלא כי יוצרי הסדרה אומרים כי מכל מי שנבחנו, בסופו של דבר ארבע השחקניות שנבחרו היו האופציות הריאליות היחידות מבחינתן, בלי שום תוכנית גיבוי אלוהים יודע מה היה קורה לו אחת מהן היתה מתחרטת ומחליטה לא להשתתף בצילומים.

החברה הגאונה. GettyImages
אליסה דל ג'ניו/GettyImages

ביום רביעי הקרוב תעלה הסדרה ב-HOT ובסלקום TV, שיגישו בצפיית בינג' את שמונת פרקיה של עונתה הראשונה. כך אפשר יהיה להתרשם שעבודת הליהוק המפרכת הניבה בסופו של דבר פירות - כל השחקניות, ללא יוצא מן הכלל, מפגינות תצוגות משכנעות, מקסימות ומלאות עוצמה, והן נדבך מרכזי בהצלחתה של "החברה הגאונה", שכבר עלתה לשידור באיטליה ובמדינות אחרות, רשמה נתוני רייטינג נאים וקיבלה ביקורות טובות וגם הבטחה לעונה נוספת.

את השחקניות פגשתי יום לאחר הפרמיירה של הסדרה בפסטיבל ונציה. כולן חסרות ניסיון, ולקראת הצילומים עברו תהליך אינטנסיבי וממושך של חזרות, גם כדי להתאמן על הדיאלקט המיוחד וגם כדי לצלוח בהצלחה את המעבר מאלמוניות מוחלטת להיותן שחקניות הנושאות על גבן פרויקט מושקע ומדובר. ארבעתן, כמובן, גם לא מנוסות בהתמודדות עם תקשורת ולא דוברות אנגלית, כך שהשיחה איתן מסתכמת לרוב בתשובות קצרות.

את אלנה, המספרת, מגלמת בילדותה אליסה דל ג'ניו, שעיניה הכחולות ושיערה הבהיר מסגירים את שורשיה הנורבגים. היא גם מגיעה מאזור יחסית מבוסס יותר מאשר שאר חברותיה. למבחן הבד הגיעה בכלל כמלווה של אחיה, שנבחן לתפקיד ולא התקבל, אך עוזרת המלהקת הבחינה בה והתאהבה מיידית. גם לכם זה יקרה.

החברה הגאונה. GettyImages
גאיה ג'ירצ'ה/GettyImages

את החברה הגאונה, לילה, מגלמת בילדותה לודוביקה נאסטי, שזכתה בצילומים לכינוי "הבוסית". כמו סופיה לורן, הנערצת עליה, גם היא גדלה בעיירה פוזולי, שליד נאפולי. בגיל ארבע חלתה בלוקמיה ועברה כימותרפיה, וצילומי הסדרה חייבו אותה לקצוץ את שיערה שוב, חוויה שלא היתה פשוטה מבחינתה. בתום הריאיון, המתקיים בחצר מרווחת של אחוזה ונציאנית, השחקנית הצעירה מתפנה לפעולה החביבה עליה - הקפצת כדור על הרגל. הכוכבת הצעירה מתגלה כאוהדת שרופה של נבחרת איטליה, שהתאכזבה עד מאוד מתצוגות השפל שלה לאחרונה.

את אלנה בנעוריה מגלמת מרגריטה מאזוקו, שבכלל רצתה ללמוד אדריכלות, אבל בעקבות השתתפותה בסדרה שינתה את דעתה וכעת שואפת להמשיך בעולם המשחק. היא גם לא רצתה לגלם את דמות המספרת והעדיפה לשחק את לילה, עד שקראה את כל הספרים והבינה, לדבריה, שמאחורי הביישנות יש בדמות הזו החלטיות, משמעת ואומץ. "הרגשתי שאני לא מבינה את אלנה", היא אומרת. "אבל סבריו קוסטנצו, הבמאי, מצא את המילים הנכונות כדי לגרום לי לאהוב אותה. אני זוכרת שהוא אמר לי שאלנה היא כמו מים. היא עוטה על עצמה את הצורה של כל דבר שאתה שם אותה בתוכו".

החברה הגאונה. GettyImages
גאיה ג'ירצ'ה בוונציה/GettyImages

את לילה הבוגרת מגלמת גאיה ג'ירצ'ה, אולי השחקנית המרשימה ביותר בצוות. היא לא קראה את ספרי "החברה הגאונה" וגם לא שמעה עליהם מעולם, אבל כשמישהו מסר לידיה עלון ובו הודעה על מבחני בד שיתקיימו בקרוב לפרויקט כלשהו, החליטה להתנסות בכך, וכבר בחזרה הראשונה נסחפה לתוך העולם של פרנטה ואמרה לעצמה שתעשה הכל כדי לקבל את התפקיד. לא היה לה קל, היא אומרת, לאמץ לעצמה את הדיאלקט בו מדברת דמותה בסרט, האופייני לאזור אחר בנאפולי מזה שהיא מגיעה ממנו, וכמובן גם לתקופה אחרת - זו של הסבים והסבתות שלה. גם סצנות הריקוד לא היו טבעיות מבחינתה, ולפני הצילומים שלהם נדרשה לקחת שיעורים מפרכים במשך חודשים, לדבריה.

שני צמדי השחקניות למעשה לא עבדו יחד וגם לא הכירו במהלך הצילומים, אך השתיים הבוגרות יותר צפו לפני תחילת הצילומים שלהן בשני הפרקים הראשונים, בכיכובן של הגרסאות הצעירות שלהן. פסטיבל ונציה היה אחת מחוויות הגיבוש המשותפות הראשונות שלהן, וניכר שקשה להן לעכל את העובדה שהן מסתובבות בתחומו בצד כמה מכוכבות הקולנוע הגדולות בעולם. כולן עדיין תלמידות, ונשבעות שלמרות "החברה הגאונה", הן מוצאות זמן להשקיע בלימודים ויש להן ציונים גבוהים. על המסך ומחוצה לו, ארבע האיטלקיות מותירות רושם רב, ויהיה מרתק לעקוב אחר המשך הקריירה שלהן.

החברה הגאונה. GettyImages
לודוביקה נאסטי בוונציה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully