וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העפלה בבעיטת קונג פו": העבירה האלימה של תומאס מולר, והתגובות הסוערות

חלוץ באיירן מינכן ספג כרטיס אדום אחרי עבירה קשה מול אייאקס וירד עם חיוך מופתע, בזמן שהקהל ראה את מנהליו מודים שהוא הורחק בצדק. וגם: מוריניו שוב מובך ומתפתל, יובנטוס לא פוחדת למרות הקמפיין החלש של רונאלדו

תומאס מולר באיירן מינכן. רויטרס
אוי שיט סליחה אחי, אתה בסדר? מולר אחרי הכניסה הפרועה/רויטרס
תומאס מולר באיירן מינכן מול אייאקס (צילום מסך). אתר רשמי
לשלב הבא, בבעיטת קונג פו. מולר/אתר רשמי
שחקן באיירן מינכן תומאס מולר מדבר עם השופט אחרי שהורחק נגד אייאקס. רויטרס
מה הוא מתווכח? מולר/רויטרס

באיירן מינכן

באיירן מינכן הצליחה לסיים במקום הראשון בבית בזכות 3:3 דרמטי בהולנד מול אייאקס. הגרמנים כבר פיגרו 2:1, הפכו ל-2:3 עם שערים בדקות ה-87 וה-90, ספגו שער בדקה ה-94, אבל שמרו על התיקו והבטיחו את המקום הראשון הכל כך חשוב להמשך ההגרלה. רוברט לבנדובסקי, שכבש צמד, הוא מלך השערים של שלב הבתים עם 8 גולים. אחריו ליאו מסי (6), אדין דז'קו (5) ודושאן טאדיץ' (5).

המשחק היה גדוש באירועים דרמטיים, אבל הסוער שבהם היה כנראה התיקול הפרוע של תומאס מולר, ששלח רגל גבוהה היישר לראשו של ניקולס טאליאפיקו מאייאקס. השופט לא היסס לשלוף למולר את הכרטיס האדום הישיר בדקה ה-75 - האדום השני בלבד של מולר בקריירה. זה היה משחקו ה-105 של מולר בליגת האלופות (הכי הרבה בתולדות באיירן), ואומנם הוא לא ידוע כשחקן אלים, אבל מצלמות הטלוויזיה הראו את הבוסים של באיירן - קרל היינץ רומניגה ואולי הונס - יושבים ביציע, ורומניגה אמר להונס: "זה ללא ספק אדום", כשנראה שהשניים די נסערים מהעבירה. האירוניה הייתה כשבזמן שהמצלמה מראה את שחקן אייאקס מקבל טיפולים ונתפר עם אקדח סיכות בראשו המדמם - מולר ירד מהמגרש עם חצי חיוך על פניו, כלא מאמין על החלטת השופט. "העפלה בבעיטת קונג פו", הגדיר "בילד" את ההישג של באיירן.

מאמן באיירן ניקו קובאץ' אמר בסיום: "ראינו משחק סנסציוני. הקהל קיבל חוויה אדירה. שני אדומים, שישה שערים, הרבה הזגמנויות. היינו צריכים לגמור את המשחק קודם, אבל אייאקס גם הייתה מעולה. כשאני מסתכל על שאר התוצאות באירופה היום, אני מסופק. סיימנו עם 14 נקודות מתוך 18 אפשריות, ועכשיו אנחנו נרגשים לטופ-16. קינגסלי קומאן? הוא עבר פציעה קשה. אני חושב שהשער הזה ענה לכל אלה שקראו לו לפרוש".

תומאס מולר באיירן מינכן מורחק. GettyImages
טיפול ארוך. טאליאפיקו/GettyImages

מנצ'סטר יונייטד

ז'וזה מוריניו שוב נאלץ לנתח הפסד, אחרי ה-2:1 של קבוצתו בוולנסיה, בתוצאה שלא שינתה דבר: "היינו פאסיביים מדי במחצית הראשונה, בלי אמביציה ומספיק אינטנסיביות. הייתי בטוח שנעלה טוב למחצית השנייה, אבל השער העצמי של פיל ג'ונס סידר לולנסיה אפשרות נוחה יותר לשלוט במשחק. יכולנו להשוות אחרי שעשיתי חילופים, אבל שוב חוסר האינטנסיביות פגע בנו". עוד הוסיף הפורטוגלי: "לא חשבנו על ליברפול (ראשון הקרוב), הסיפור הוא לא ליברפול, אני לא יודע למה אתה מעלה את זה. באנו עם כוונות ברורות לנצח את המשחק הערב. לפעמים מנצחים, לפעמים לא, אבל הכוונות תמיד שם. השלמנו את המשימה בבית קשה. אני לא חושב שהברקנו יותר מדי בשלב הבתים, אבל לאור הבעיות והפציעות שהיו לנו זו הצלחה שהעפלנו עוד לפני מחזור הסיום".

פיל ג'ונס שחקן מנצ'סטר יונייטד מול מישי בטשואיי שחקן ולנסיה. רויטרס
לכיוון השני, פיל. ג'ונס/רויטרס

מנצ'סטר סיטי

אלופת אנגליה גברה 1:2 על הופנהיים אחרי שחזרה מפיגור, וניצחה מצמד יפהפה של לירוי סאנה. פפ גווארדיולה סיפר שהחילוף של ג'ון סטונס במחצית הראשונה נבע מפציעה של הבלם בברך, אבל הרגיע ואמר שהיא אינה חמורה. "אנחנו בטופ-16, ועכשיו נחכה להגרלה, ולהגיע אליה ברגע הנכון", אמר המאמן.

כוכב המשחק לירוי סאנה אמר: "היו לנו רגעים מצוינים, ולמרות שעשינו לעצמנו חיים קשים עם הפיגור, זה עדיין היה משחק טוב. התלבטתי אם לבעוט את הכדור החופשי או אולי למסור, בכל זאת מדובר היה במרחק גדול, אבל שמח שהיה לי המזל לכבוש כזה שער".

לירוי סאנה שחקן מנצ'סטר סיטי עם גבריאל ז'סוס. רויטרס
צמד מרהיב. סאנה/רויטרס

יובנטוס

יובה סיימה את שלב הבתים עם הפסד 2:1 ליאנג בויז השווייצרית, ובמקום הראשון בבית בזכות הניצחון של ולנסיה. פאולו דיבאלה כבש את השער המצמק, ואף כבש שער שוויון מרהיב בתוספת הזמן, אבל הוא נפסל בגלל נבדל. "לא ראיתי את הגול שנפסל", אמר דיבאלה בסיוםם, "אבלמה שחשוב זה שסיימנו ראשונים. לא ניצלנו את ההזדמנויות במחצית הראשונה, וזה נתן להם ביטחון. לא השווינו, אבל כבשנו, וכן הגבנו. ההפסד כואב, אבל ייתן לנו ניסיון להמשך".

דיבאלה יודע שקבוצתו עשויה לפגוש בשלב הבא את אתלטיקו, טוטנהאם, ליברפול, שאלקה, אייאקס או ליון בשמינית. "לא אכפת לי את מי נפגוש בשמינית", אמר דיבאלה, "כי כדי לזכות בליגת האלופות, אתה חייב לנצח את כולן".

כריסטיאנו רונאלדו, שלראשונה מאז 2008/09 לא מצליח לכבוש יותר משער אחד בשלב הבתים של המפעל (וספג גם העונה את האדום הראשון בקריירה במפעל), אמר בסיום: "עכשיו מתחיל השלב היפה של ליגת האלופות, ואני בטוח שנגיע מוכנים. אני רגוע, כי אני מכיר את הפוטנציאל של החברים שלי ואת הפוטנציאל שלי. היום יכולתי לכבוש כמה שערים, אבל זה הכדורגל, ועכשיו פשוט צריך להגיע מפוקס למשחק הבא".

שחקן יובנטוס כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
ערב מתסכל. רונאלדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully