וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאירה טעם של עוד: שכורה ומעוצבת של שף מארח ביפו

12.12.2018 / 11:52

עם היסטוריה מפוארת של 150 שנה המביאה איתה אלמנטים אדריכליים אותנטיים, הפכה דירה יפואית למקום משכנו של שף מארח. בין סיר למכסה, אפשר למצוא כאן גם סטייל משובח, ריהוט מעשה ידיו ואווירה ייחודית

דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
הדירה בת 150 השנה משמרת את קווי המתאר של המבנה המקורי/לירון מולדובן

לאן הגענו
רחוב יפת ביפו, לדירת 2 חדרים בגודל 90 מ"ר.

כאן גרים
רועי פייגלין (38), שף ומארח. במסגרת הקריירה הקולינארית הוא מבשל ומארח אנשים בביתו לארוחות פרטיות, באופן עצמאי וכחלק ממיזם Eat With. ארוחותיו מגוונות אבל מבוססות תמיד על חומרי גלם מקומיים, כמו דגה יפואית וצמחים שהוא מלקט בסביבות יפו ומחוצה לה. אחרי עשור כסו-שף ושף במסעדות תל אביביות שונות, הוא החליט לפני 5 שנים לצאת אל דרך עצמאית שמסבה לו סיפוק וגאווה. "יש לי מרחב יצירתי מדהים בקונסטלציה הזאת", הוא מסביר, "אני יכול לבטא את עצמי עד הפירור האחרון". מלבד הלו"ז הקולינארי הצפוף רועי הוא גם איש משפחה, נשוי עם 3 ילדים. "בגלל העבודה התובענית, חצי מהזמן אני נמצא בדירה הזו ובחצי השני בבית עם המשפחה. הם חלק בלתי נפרד מהעסק ועוזרים לי המון".

דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
שולחן אוכל מזמין ותאורה אינטימית יוצרים את האווירה הנכונה לאירוח/לירון מולדובן

יגעת ומצאת
לפני שנתיים החל רועי לחפש אחר חלל ייחודי שישמש כבסיס לעסק ולמגורים. דרך חבר מתווך הוא הגיע אל הדירה היפואית וקפץ מיד על המציאה. "זו דירה בת 150 שנה, יש לה המון אופי וזה ממש קסם לי. לא הזיק גם שנתנו לי חופש מוחלט בעיצוב".

הום סטיילינג
טרם כניסתו של רועי אל הדירה היא שופצה ביסודיות, אך קווי המתאר של המבנה המקורי נותרו כפי שהיו. "היה לי מאוד חשוב לתת לחלל לדבר בעד עצמו - הקשתות, התקרה הגבוהה, החלונות. זו הסיבה שבחרתי בעיצוב שקט ונקי יחסית, עם גוונים פסטליים". כחלק מהתפיסה העיצובית, השתדל הדייר לשמר קו אחיד של אפור וכסוף בחלקו התחתון של החלל, כשחלקו העליון כולל בעיקר שימוש דומיננטי בלבן ובעץ. את נגיעות הצבע מספקות כאן בעיקר יצירות אמנות של אחיו, המקשטות את קירות הבית.

עוד באותו נושא

לגור בעיר, להרגיש בכפר: שכורה, מעוצבת ופסטורלית ביפו

לכתבה המלאה
דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
חלונות בלגיים מאפשרים קשר הרמוני בין הפאטיו החיצוני לפנים הבית/לירון מולדובן

כניסה אל הדירה עוברת דרך פאטיו רחב ידיים, שבינו ובין החלל הפנימי מפרידים חלונות בלגיים גדולים. התוצאה היא שילוב הרמוני בין פנים וחוץ, המאפשר לאורחים שמגיעים הנה להיות בקשר עין רציף. כששוהים בפאטיו, ניתן לראות את פינת האוכל והמטבח הנמצאים באותו חלל ומעוצבים בסגנון תעשייתי. "שנים עבדתי במטבחים פתוחים, כך שזה היה מאסט מבחינתי גם כאן. אני לא מוכן לוותר על הקשר עם האורחים גם כשאני בתוך הכנות או צלחות". שולחן שיש מאסיבי המשמש כאי, שולחנות נירוסטה ומדפי מתכת, יוצרים תחושה של מטבח תעשייתי ומעורר תיאבון. מרחק פסיעה מכאן ממוקמת פינת האוכל, הכוללת שולחן עץ אלון צרפתי רחב ידיים, כיסאות שנבחרו בקפידה וגוף תאורה המפיץ אור רך. מדפים פתוחים עם אוסף כלי אמייל ושלל ירקות העונה מקיפים את הסועדים, ומשלימים את החוויה.

דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
משטחי נירוסטה ואי רחב ידיים יוצרים תחושה של מטבח תעשייתי/לירון מולדובן

כדי ליצור תחושה של בית עבורו ועבור האורחים, השקיע רועי בסלון מזמין, שאת מרבית רהיטיו יצר בעצמו. שולחן קפה ממשטח עץ ופלטת זכוכית כמו גם ספסלים שבנה וציוות להם כריות, מוסיפים לחלל את טביעת חותמו האישית. כדי להשלים את הלבשת הסלון הכניס לכאן יצירות אמנות של אחיו, עציצים ועבודות מקרמה. "אני מאוד אוהב לבלות כאן כשאני לא מבשל", הוא צוחק. "הלו"ז שלי מאוד תובעני אז זה נדיר. הרבה פעמים אני חי מארוחה לארוחה ולכן היה לי חשוב למצוא דירה שתהיה ממש בית ויהיה בה גם חדר שינה". בחדר השינה שבקומה העליונה שמר רועי על קווים נקיים ועיצוב פשוט. "אני רק ישן כאן, ובכל זאת היה לי חשוב שיהיה נעים ואסתטי".

דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
תצוגה פתוחה של כלי אמייל וירקות העונה משלימים את החוויה הקולינארית/לירון מולדובן

מוציאים חוזה
שכ"ד- 8,500 שקלים בחודש. ארנונה- 550 שקלים לחודשיים, חשמל- 800 שקלים לחודשיים.

פאנלים
"אולי זה קצת מפתיע אבל רק אני מנקה כאן. אני והרומבה שלי", מסביר הדייר בגאווה. "לפני כל אירוע אני מתלבש על הבית ברמת הספונג'ה, ניקוי חלונות וכו'". פעם בשנה הוא מקפיד גם להבריק ולחדש את רצפת הבטון באמצעות פוליש.

דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
בסלון - רהיטים שרועי בנה בעצמו/לירון מולדובן

דו"ח מקרר
כמו במרבית המקרים, גם במקרה של רועי הסנדלר הולך יחף. "אני כבר לא מסוגל לאכול את האוכל שאני מבשל, אז בעיקר אוכל בחוץ. את מה שנשאר אני מחלק בקופסאות לשכנים". במקרר בדירה הוא מחזיק באופן קבוע ירקות, שמנת חמוצה, חמאה ורוטב חריף כלשהו.

עתידות
"יש לי חוזה לעוד שנה וחצי, מה יהיה אחר כך - אלוהים גדול", הוא מכריז. "אני רק יודע שאני מאוד אוהב את זה שהעסק הוא גם בית וההפך. גם המשפחה שלי מאוד מחוברת לדירה הזאת, אשתי והילדים מגיעים לכאן המון ועוזרים לי וזה לא מובן מאליו".


חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
שלושה ספסלים יפניים אוחדו לכדי מערכת ישיבה אחת/לירון מולדובן
דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
בחדר השינה שמר הדייר על פשטות פרקטית/לירון מולדובן
דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
מהפאטיו אפשר להביט על המתרחש במטבח ובפינת האוכל/לירון מולדובן
דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
אלמנטים אדריכליים אותנטיים ואווירה יפואית - מבט אל הפאטיו/לירון מולדובן
דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
מיקומם של המטבח ופינת האוכל בחלל פתוח מאפשר קשר בין השף לאורחים/לירון מולדובן
דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
עציצים ועבודות אמנות מעשה ידי אחיו של הדייר מקשטים את הבית/לירון מולדובן
דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
הפך את החלל העסקי לבית. רועי פייגלין/לירון מולדובן
דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
אלמנטים מעולם האוכל משמשים כאביזרים דקורטיביים/לירון מולדובן
דירת שף מארח ביפו. לירון מולדובן
חמאה, שמנת והרבה ירקות במקרר של השף/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully