וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי טביב מודה: "התערבתי למאמנים בכל מקום, גם בהפועל תל אביב"

11.12.2018 / 19:10

היחסים עם המאמנים ("עשו ממני פושע, להתערב למאמן נהוג בכל אירופה"), בית"ר ("כולם פחדו מהאוהדים חוץ ממני"), הפועל ("הם מתגעגעים אליי"). טביב משחרר קיטור בראיון מקיף לרדיו 103

צילום ועריכה: קובי אליהו

כבר זמן מה שאלי טביב נמצא מחוץ לכדורגל הישראלי. אמש (שני) נפגשו שתיים מהקבוצות שהיו בבעלותו בעבר - בית"ר ירושלים והפועל תל אביב - כששתיהן עמוק בתחתית, עיתוי מצוין עבורו לדבר באריכות על כל שקרה בשנים האחרונות. ואכן, בראיון שהעניק היום לרדיו 103 סיפר טביב בפירוט רב על הכל, ואפילו הודה בפה מלא - התערבתי למאמנים בעניינים מקצועיים.

"לאוהדי בית"ר לא היה אכפת מזה, זה עניין להם את התחת", אמר. "שנתיים-שלוש שהם קיללו אותי, מרגע שהתחלתי להילחם בגזענות. גם בהפועל תל אביב התערבתי, אתם פשוט לא ראיתם את זה. גם בבית"ר עם כל המאמנים התערבתי, מה לעשות שאני גם בעל הבית וגם מנהל מקצועי. מה לעשות שאני מדבר בטלפון או באוזניות, אז כולם אומרים 'וואו'. אבל כשעושה את זה מאמן נבחרת, כשעושים את זה במכבי חיפה, אף אחד לא פוצה פה. למה? כי אם אלי טביב עושה את זה, צריך לתקוף את זה. גם באירופה היום יושב בן אדם עם אוזניות, אבל כשאני עושה את זה, אתם לא יכולים לראות את זה. אתם מרובעים. אני מנהל מקצועי וגם בעלים, מה זה משנה מה אני עושה במועדון שלי? כל עוד הקבוצה שלי מצליחה, לא מעניין אותי מה אומרים".

עוד על ההתערבות בעניינים מקצועיים: "אם יש בעל בית שגם מבין כדורגל, אז למה לא? כולם ידעו איפה אני מתערב ואיפה לא. כשיש כימיה, זה יכול לעזור. אמרתי למאמנים - 'אני רק יכול לשדרג אותך, קח את זה כצ'ופר'. יש לי כל כך הרבה נסיון בכדורגל, ולאמן זה לא הכול בענף הזה. יש מאמנים טובים, אבל יש בחירת שחקנים, יש לבחור הרכב נכון, יש ניהול משחק נכון - אלה המרכיבים הכי חשובים בכדורגל, לא האימון. גם בבית"ר וגם בהפועל תל אביב העמידו תקציבים יותר גדולים ממה שאני העמדתי. הבעיה בישראל היא שאין אנשי מקצוע טובים. אני לא מתיימר להיות מאמן, אבל הכדורגל הוא כל כך פשוט. אתה צריך להפעיל את ההגיון שלך, אתה צריך שיהיה לך מעוף. לא הצלחתי שנה, לא הצלחתי שנתיים, הצלחתי עשר שנים. זו לא מקריות. ואם אני יכול לשדרג מאמנים ולעזור למועדון שלי, למה שלא אעשה את זה?"

עוד בנושא:

מלכים ליום אחד: בית"ר ירושלים חוגגת על ה-0:3 על הפועל תל אביב
מחוץ למסגרת: הפועל תל אביב הפנימה שהיא במאבק נגד הירידה
במכבי חיפה מתקשים להתאושש מהשוויון הדרמטי נגד עירוני קרית שמונה
שקר החן: הכישלון של חן עזרא כמשל לעיוורון של הפועל באר שבע

אלי טביב בעלי בית"ר ירושלים מודיע על עזיבה. שלומי גבאי
דברים מעניינים מאוד. טביב/שלומי גבאי

על המלחמה בגזענות: "אני יכול להגיד, בכל מקום שאני הולך בארץ שמעתי רק פרגונים. יש קומץ גם מקרב אוהדי הפועל תל אביב וגם מקרב אוהדי בית"ר. אמרתי לאלי אוחנה, 'אני נלחמתי נגד הגזענות, עשיתי 80 אחוז מהעבודה, בוא נסיים אותה'. אבל ניר ברקת פחד מהאוהדים, אף גוף משטרתי לא נלחם, ונשארתי בודד במערכה. אף אחד לא הצטרף אליי. במקום להתמקד בהצלחת הקבוצה, קיללו אותי. למה? כי נלחמתי בהם, כי לא נתתי להם למכור את המרצ'נדייז של בית"ר".

על העובדה שהיה מושעה מההתאחדות והמשיך לנהל את המועדון כרגיל: "באופן כללי, מי שניהל את המועדון בפועל זה אלי אוחנה. על מה הייתי מושעה? על זה שבא אליי בן אדם וזורק לי אבנים בבית? בית המשפט לא עשה צדק. יש תקדים בעולם לזה שבאים לבעלים של קבוצה הביתה לאישה, מטרידים את הילדים, והבעלים אשם? עשו ממני פושע, אבל אני לא מתייחס לכל הדברים האלה".

על הפועל תל אביב: "מאז שעזבתי את הפועל תל אביב עברו שבע שנים, והם לא מצליחים להתרומם. זה מועדון גדול, ואני פוגש הרבה אוהדי הפועל תל אביב שמאוד מתגעגעים לימים שלי. אצלכם לא מדברים על זה, אבל בתקופה שלי היו הישגים חסרי תקדים - כל שנה אירופה, גביעים, צ'מפיונס. התקופה הכי יפה שלי זה הפועל תל אביב. הייתה חוויה בלתי רגילה. אני הבעלים היחיד שנלחם באלימות, בשירי שואה - אף אחד לא עשה את זה. אני לא יכולתי לשמוע את זה בקבוצה שלי".

עוד באותו נושא

מלכים ליום אחד: בית"ר ירושלים חוגגת על ה-0:3 על הפועל תל אביב

לכתבה המלאה
אלי טביב הבעלים של הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"היום הם מתגעגעים אליי". טביב עם אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

על העובדה שמכר שחקנים מובילים בבית"ר: "את עומר אצילי רציתי להשאיר בבית"ר. הוא הלך לבוררות והוא ניצח, אני לא רציתי לשחרר אותו. רציתי לשדרג אותו והוא לא הסכים. הוא רצה ללכת לחו"ל, ואז הוא הלך איתי לבוררות. אני אמרתי לו שהוא עשה קפיצת מדרגה, אבל זו השנה הראשונה אחרי שעשית אותה. יהיה לך יותר טוב ללכת בעוד שנה, אתה תצא מוכן יותר. איינבינדר סיים את החוזה ואמר שיש לו הצעה מהפועל באר שבע. הוא שיחק אצלי ב-110 אלף דולר, באר שבע הציעה 350. אמרתי לו שאני יכול לשלם את הסכומים האלה. הוא שווה את הסכומים האלה? אז נתתי לו ללכת.

איינבינדר שיחק אצלי ב-20 אלף דולר בחודש, והיום הוא מרוויח 350. השבחתי אותו. עידן ורד שיחק אצלי ב-50 אלף דולר, היום מכבי חיפה הציעה לו איזה 400, והוא כל כך רצה ללכת, הוא יודע שחוגג לא יאפשר לו, אז הוא אומר שהוא נשאר בגלל שטביב הלך".

על איתי שכטר והספסול שלו לקראת סוף העונה שעברה: "שכטר היה פצוע, ואני האחרון שאפגע בו. זה בחור שאני גידלתי אותו עוד מהפועל תל אביב, אני זה שקידמתי לו את הקריירה אחרי שהוא היה על הפנים. אני אפגע בו? לפני חצי הגמר נגד קרית שמונה הוא אמר לי 'אל תבנה עליי, אני פצוע ולא יכול לשחק'. שלושה ימים אחרי זה נגד הפועל באר שבע, אמר לי 'אולי אוכל לשחק 15 דקות'".

על עידן ורד: "מהמחזור השישי הוא היה חולה, אז את כל העונה המצוינת אשתקד עשינו בלי עידן ורד. אז אל תגידו שאני ספסלתי או שחררתי אותם".

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
"לא השפלתי אותו". בניון במדי בית"ר/אדריאן הרבשטיין

מדוע עזב את בית"ר: "אמרתי שאני לא אהרוס את בית"ר. חיכיתי שיגיע מישהו רציני כדי שיקנה. כל ספונסר שפנינו אליו אומר 'אני לא רוצה להזדהות עם המועדון הזה, בגלל הגזענות'. הבאתי את אלי אוחנה, הוא אומר לי שאף אחד לא מוכן לגעת בקבוצה. לא רציתי להכניס את היד לכיס במקום שאתה לא יכול להתקדם ממנו. כל הזמן השליתי את עצמי שאולי אצליח להילחם בגזענות ובאוהדים. כל פעם ספגתי קנסות אדירים, הפסדתי המון כסף".

על אלי אוחנה: "אני לא בן אדם שידבר על אנשים שעבדו אצלי, אני מכבד אותו וזה לא הסתדר. היינו חברים, לכן לא אדבר עליו. מה שהיה יישאר בינינו. דווקא הסתדרנו מצוין עד סוף העונה, ועובדה שיחד איתו - ואני זוקף את זה גם לזכותו - עשינו עונה מצוינת. נאבקנו עם הפועל באר שבע על האליפות, אבל אז ז'אורז'יניו נפצע, ורד חלה, הגענו לגמר. עונה נהדרת. אם היה לנו ספסל יותר חזק, היינו לוקחים אליפות".

על יוסי בניון: "ההבדל ביני לבין אחרים הוא שאני מקצוען, ולא אכפת לי איך קוראים לבן אדם. המטרה שלי היא להצליח, עזוב אותי משמות. מי שנותן לי תפוקה, אני הולך איתו. בניון הושפל? תראו מה קרה איתו במכבי פתח תקוה, אבל לא אמרתם כלום. אני לא השפלתי אותו".

משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"הוא לא אשם במצב של בית"ר". משה חוגג/ברני ארדוב

על משה חוגג: "אני חושב שהוא השקיע כבר קרוב ל-60 מיליון שקל, אבל יש לו כוונות טובות. אני מאוד מעריך אותו. הוא נתן לצוות המקצועי לנהל את המועדון כי הוא לא מבין, אבל הוא נותן הכל למועדון. ממה שהבנתי, הוא השקיע הרבה, גם במחלקת הנוער. מגיע לו קרדיט, והוא לא אשם במצב. בגלל שחוגג לא מבין בצד המקצועי, הוא נתן לאנשים אחרים לטפל בצד הזה".

על האפשרות שיחזור לכדורגל הישראלי: "באים אליי הביתה, אומרים לי 'קח את הפועל כפר סבא'. וגם בהפועל תל אביב ובבית"ר היו רוצים שאני אחזור. נגד עובדות אי אפשר להתווכח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully