וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלת המסתורית שתכין לכם ג'חנון בשבת

12.12.2018 / 13:00

מי לא מתעורר ביום שבת בבוקר עם דחף לג'חנון עם רסק עגבניות וביצה חומה? עם השנים הפך המאכל התימני לתענוג מחתרתי, והחיפוש אחר ג'חנון איכותי לא מסתיים אף פעם. פועלת חדשה ומסתורית החלה לאחרונה לפעול בת"א בימי שבת עם ג'חנון שהוא כל מה שחלמתם עליו

ג'חנון. דן חיימוביץ',
ג'חנון מסתורי בתל אביב, צילום: דן חיימוביץ'/דן חיימוביץ'

מה מסמל את יום השבת לקדשו יותר מסיר חם ולוהט של ג'חנון? המאכל הבצקי, שמקורו בתימן והפך למנה מסורתית של שבת בבוקר, הוא קשה להכנה, ומצריך הרבה סבלנות ומיומנות. אולי אלו גם הסיבות שהג'חנון הפך למעין מאכל מחתרתי; קשה למצוא ג'חנון טוב בשבת באיזור המרכז, אלו שנמכרים בפיצוציות לא תמיד מספקים את הסחורה, רוב העוסקים במלאכה הם אנשים פרטיים שמגיעים אליהם מפה ואוזן ומעטות המסעדות שמתעסקות עם המאפה הזה שדורש לילה שלם בתנור.

עוד מקומות חדשים בתל אביב ששווה לבדוק:
L28 הפרויקט הקולינרי החדש מבית האחים ירזין
ORRO בר יין ומעדניה בגן החשמל

ג'חנון. דן חיימוביץ',
רסק עגבניות תמר וסחוג ביתי, צילום: דן חיימוביץ'/דן חיימוביץ'

אם גם אתם לא יכולים לחכות שתגיע השבת כדי להתענג על הבצק השמנוני והמתקתק הזה לצד רסק עגבניות, ביצה קשה וסחוג, קבלו את הפועלת, המקום החדש שלכם לג'חנון של שבת בבוקר במרכז תל אביב. ואם אתם לא אנשים של ג'חנון (אז מי אתם?) אז יש לה עוד כמה הפתעות בקנה.

מי זו הפועלת? עד סוף הכתבה לא תינתן תשובה לשאלה הזו, כי היא רוצה לשמור על דיסקרטיות ולהיחשף רק למי שמגיע לאכול. הפועלת התמקמה ב"מרקפה", בית קפה ותיק ברחוב בן יהודה בתל אביב שבמהלך כל ימות השבוע פועל כבית קפה צרפתי וביום שישי אחר הצהריים מוסר את מפתחות המקום לפועלת, שעומלת על הכנת הג'חנון, ועל עוד כמה תבשילים, ובשבת בבוקר פותחת את הדלתות של המקום לסועדים הרעבים.

עוד באותו נושא

שישי שוק: 5 עצירות חובה בשוק הכרמל

לכתבה המלאה

מה בתפריט? את הג'חנון (35 שקלים) עושה הפועלת על פי מתכון ייחודי המבוסס על חמאה ודבש, הוא מוגש חתוך לפרוסות לצד סחוג ביתי, ביצה חומה, רסק מעגבניות תמר וירקות מוחמצים. הפועלת גם מגישה עוד מנת שבת מסורתית של צ'ולנט עם בשר וקטניות (45 שקלים), שמוגש עם ביצה חומה.

ג'חנון. ליבי גרינפלד,
וגם ירקות מוחמצים ביתיים, צילום: ליבי גרינפלד/ליבי גרינפלד

בתום הארוחה תוכלו ליהנות מערכת הקינוח המסורתית ג'עלה - שכוללת גישר, תה תימני אותנטי עשוי מקליפות קפה מורתחות בתוספת ג'ינג'ר טחון וחוואייג', ובוטנים לפיצוח אחרי האוכל, כמיטב המסורת התימנית. את כל החוויה ילווה פלייליסט משובח של שירים ארצישראליים וזמר תימני-ישראלי מפעם. יש גם
צלחת עוגיות עבודת יד (16 שקלים), או מלבי ביתי עם פטל ומי ורדים (16 שקלים).

הפועלת בקפה מרקפה, בן יהודה 9 תל אביב, 03-5176120, שעות הפעילות בימי שבת בלבד החל מ8:30 ועד 16:00 (או עד אחרון הסירים)

  • עוד באותו נושא:
  • ג'חנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully