וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסופרים הישראלים צבועים - בחו"ל הם שמאלנים, אך בארץ מחוברים לשלטון"

10.12.2018 / 23:15

רננה רז וראנה אבו פריחה זכו בפרסי היצירה על שם שולמית אלוני בטקס מיוחד שהתקיים ביום זכויות האדם הבנלאומי. סמי מיכאל קיבל פרס מפעל חיים ותקף את עמיתיו הסופרים: "לוקים בלאומנות לוהטת ובחיבור לשלטון התומך בהתנחלות וזומם להביא חורבן על הדמוקרטיה"

ההצגה "השימוע" מאת רננה רז והסרט "אחרייך" מאת ראנה אבו פריחה זכו הערב (שני) בפרסי היצירה על שם שולמית אלוני. הפרסים, בסך שלושים אלף שקלים כל אחד, הוענקו בטקס לזכר אלוני שהתקיים בתיאטרון יפו זו השנה הראשונה ויתקיים מדי שנה ב-10 בדצמבר, יום זכויות האדם הבינלאומי. בנוסף ליצירות שזכו בפרסים הכספיים זכתה ההצגה "רק בהצבעה" מאת אפרת שטינאלוף בציון לשבח מחברי הוועדה.

בטקס הוענקו גם פרסי מפעל חיים על שם אלוני לסופר סמי מיכאל ולמנצח ולמוזיקולוג סוהיל רדואן, מייסד התזמורת הערבית של נצרת. את הפרס מטעם מיכאל קיבלה רעייתו רחל שנשאה בשמו דברי ביקורת קשים על ממשלת ישראל וביקורת נדירה על עמיתיו הסופרים. את הטקס הנחו השחקן איתי טיראן והשחקנית ראודה סלימאן.

"די להשוות בין שני ראשי ממשלה, יצחק רבין ובנימין נתניהו, או בין שני רבנים - הרב קוק והרב הראשי יונה מצגר, שבימים אלה כלוא מאחורי סורג ובריח בגין קבלת שוחד - כדי לדעת מה באמת השתנה כאן.", אמר מיכאל בנאומו. "די להשוות בין שרי משפטים שכיהנו בעבר ואשר גוננו על הדמוקרטיה לעומת מה שאנו עדין לו היום - קעקוע יסודות המערכת המשפטית. יש לנו עם חרוץ ואינני יודע איך הוא מרשה למושחתים שנכונים למכור את טובת המדינה בעבור בצע כסף והישגים אישיים למשול בו". בהמשך התייחס מיכאל לעמיתיו הסופרים: "אני חש שרוב הסופרים בארץ לוקים בלאומנות לוהטת. לעיתים אני תוהה מי מוביל את מי - השלטון או הסופרים המתגייסים לשרתו מרצון. עצוב שלסופרים בכירים בארץ יש שני פנים - פנים מזוייפים של שמאל הוnניסטי בחו"ל ופנים אמיתיים בארץ המתבטאים בחיבור הדוק בסתר לשלטון התומך בהתנחלות וזומם להביא חורבן על הדמוקרטיה".

סמי מיכאל. תום רביב, ספק 500
סמי מיכאל/ספק 500, תום רביב
רננה רז. דוד קפלן,
רננה רז/דוד קפלן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully