וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחמה וחצי: המסעדות הטובות ביותר לאוכל מנחם

וואלה! NEWS בשיתוף Zap Rest

19.11.2018 / 8:50

מרק עוף עם כופתאות בטעם של בית? או מוסקה חמה עם ניחוחות של נוסטלגיה ותבלינים? לא משנה מה המאכל שגדלתם עליו, אספנו עבורכם 8 הצעות בטוחות לאוכל שיעזור לכם להתמודד עם החורף ולהרגיע את הנפש

גאורגיה. באדיבות zap rest,
כיסונים מנחמים בגאורגיה החיפאית/באדיבות zap rest

המושג "אוכל מנחם" אמנם הגיח לעולם רק בשנות ה-60 של המאה הקודמת, אך מאז הוא מהווה מושא לאינספור מחקרים ומאמרים, שבחנו את ההשפעה המרגיעה שיש לאוכל על הנפש. אז מה זה בעצם אוכל מנחם? באופן כללי מאוד זהו כל סוג של אוכל שאנחנו פונים אליו כשאנחנו במצוקה רגשית. לרובנו הוא אולי מתקשר אסוציאטיבית עם מאכלים עתירי קלוריות, פחמימות ו/או שומנים. אבל ישנם כאלה שעבורם גם ביצה קשה עם מעט מלח ואפילו מרק עוף פשוט, הם אוכל מנחם לעילא ולעילא.

למעשה הנחמה לאו דווקא מגיעה מתכולת השומן או הפחמימות, אלא יותר מההרכב הנוסטלגי וממה שהמנה מייצגת בתודעה של הסועד. לכן מה שמהווה אוכל מנחם לאדם אחד, לאו דווקא יעורר רגש כלשהו אצל אדם אחר. אבל יש מסעדות שיש עליהן קונצנזוס בכל הנושא של נחמה. בכתבה שלפניכם איגדנו את שמונה המסעדות המומלצות ביותר לרגעי משבר. שמרו אותה בהישג יד: אף פעם אין לדעת מתי תזדקקו לנחמה.

רשטא, עין ראפה

רשטא. באדיבות zap rest,
ירקות ממולאים ברשטא/באדיבות zap rest

"אם מתחשק לי לא להיות עצוב, אז אני נוסע לכיוון ירושלים", כתב יהונתן גפן בשירו המפורסם (לוקח ת'זמן). ומה עושים הירושלמים כשהם לא רוצים להיות עצובים? יש לנו הרגשה שהם נוסעים לכיוון עין ראפה, הממוקם כעשרה ק"מ מערבית לעיר, כי בעין ראפה פועלת מסעדה מצוינת בשם רשטא, שמגישה אוכל ערבי עם פרשנות עכשווית נהדרת. המסעדה נחבאת ברחוב קטן בין סמטאות הכפר וכל ביקור בה הוא חוויה מנחמת, מרגיעה וטעימה במיוחד.

כאן תתנחמו עם: ירקות גינה ממולאים (60 שקלים), פוכארה (110 שקלים), קבב דגים (70 שקלים) וכנאפה מצוינת לקינוח (25 שקלים).

רשטא - עין ראפה, ירושלים. 053-9376591

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

בישיקיו, משמר איילון

בישיקיו. באדיבות zap rest,
לחובבי הבשרים/באדיבות zap rest

בוודאי לא יפתיע אתכם לקרוא שישנם כאלה שעבורם הנחמה האמיתית טמונה אך ורק בארוחה בשרית מושחתת. אם אתם מזדהים עם העניין ונמצאים במקרה באזור השפלה, נמליץ לכם להגיע למסעדת בישקיו (BishiQ), מסעדה משפחתית שפועלת במתכונת המופלאה של "אכול כפי יכולתך". המסעדה מגישה ארוחות שחיתות אמיתיות בימים שלישי, רביעי וחמישי בלבד (בשעות הערב) אך כל ארוחה היא לא פחות מקרנבל של בשרים, יינות ובירות. על בישול הבירות ועישון הבשרים אחראי ניר בישיק, ההורים אחראים על תפעול המטבח וצמד האחיות אמונות על המנות האחרונות. מחזה האווז המעושן ועד צלעות הכבש המושלמות - מדובר בתענוג קולינרי שכל קרניבור הזקוק לנחמה חייב לעצמו.

כאן תתנחמו עם: תמורת 250 שקלים לסועד תוכלו להתפנק עם פיתה עראיס, נקניקיות עגל עם שקדים וצנוברים בתוספת שומן כבש, קציצות עגל ועשבי תיבול, עוף מעושן, קרפצ'יו סינטה, כבד עוף בטריאקי וסילאן, שיפודי סינטה וחזה אווז, סטייק אנטריקוט, אסאדו בקר עם עצם וספריבס טלה.

בישיקיו - האלון 26, משמר איילון. 053-9369663

רטרו פנקייק ובר (Retro Pancake & Bar), ראשון לציון

רטרו פנקייק. באדיבות zap rest,
יש מנחם יותר מפנקייק?/באדיבות zap rest

ברטרו פנקייק ובר שבראשון לציון, תמצאו את כל האלמנטים הדרושים כדי להגדיר אוכל כ"מנחם": נוסטלגיה, קלוריות והרבה הרבה פחמימות. כשכל זה עטוף באווירה של דיינר אמריקאי, השמחה רבה במיוחד, כי אין כמו להרגיש לרגע בארצות הברית של שנות ה-60 ולשכוח מהצרות הלבנטיניות. לרשת יש סניף נוסף בכפר סבא ומבחינתנו, אין כל רע בהשתלטות כלל ארצית: האל הטוב יודע שכולנו זקוקים ללא מעט נחמה.

כאן תתנחמו עם: פנקייק סינמון (מייפל קינמון בליווי אגוזי מלך וכדור גלידה וניל - 39 שקלים), פנקייק פומבה שוקולד (קרם נוטלה, שוקולד לבן, עוגיות קוקילידה, פניני שוקולד, מקופלת לבנה וכדור גלידה וניל ועוגיות - 58 שקלים) ופנקייק צ'יזקייק (קרם גבינת שמנת, קראנצ' שוקולד-אגוזים ופירורי קראמבל - 45 שקלים).

רטרו פנקייק ובר - מזל אליעזר 11, ראשון לציון. 053-9366339

המטבחון, תל אביב

המטבחון. אילן עמיחי,
המטבחון/אילן עמיחי

בגלגול הראשון של מסעדת המטבחון, שבאה לעולם ב-1997, היא השתרעה על שטח של 19 מ"ר בלבד והשם שקיבלה, התאים לה כמו כפפה ליד. שש שנים מאוחר יותר, עם התרחבות מעגל הלקוחות, החלו להציע במקום משלוחים ומאוחר יותר, המסעדה הזעירה התרחבה, התבגרה ומעט התברגנה. אך גם היום, אחרי יותר משני עשורים, היא מהווה מוקד עלייה לרגל עבור אלו שמעוניינים למצוא נחמה במנת קוסקוס איכותית, בגולש הונגרי משובח או בלביבות הבטטה האפויות, שמוגשות עם שמנת ועירית.

כאן תתנחמו עם: כבד קצוץ עם ריבת בצל וחמוצים (35 שקלים), מוסקה (52 שקלים), עוף בתנור (52 שקלים, בימי שישי בלבד) וחמין (בשרי - 52 שקלים, צמחוני - 45 שקלים, בימי שבת בלבד).

המטבחון - אבי עקיבא 18, תל אביב. 053-9442922

קיטון, תל אביב

קיטון. רלי לב,
קיטון/רלי לב

עם כל הכבוד לשני העשורים וקצת של מסעדת המטבחון מהסעיף הקודם, מסעדת קיטון כבר לא ממש זוכרת את יום הולדתה ה-20, ככה זה כשאתה נמצא בעשור השמיני לחייך. קיטון נפתחה ב-1945 ואמנם גם בה תוכלו לפתוח את הארוחה עם כבד קצוץ, אבל משם תמשיכו דווקא עם גפילטע פיש מצוין, הלזעלא איכותי (צוואר ממולא בשומן אווז, תפו"א ובצל) ומרק קרפעלך. בהזדמנות זו נאחל לקברניטי הקיטון, עוד לפחות שבעה עשורים של מצוינות ונחמה מתוקה.

כאן תתנחמו עם: מטיאס (32 שקלים), רגל קרושה (29 שקלים), מעיים (קישקע עבודת יד - 36 שקלים) ומרק קניידלך (34 שקלים למרק צח עם 2 יח' קניידלך).

קיטון - דיזנגוף 145, תל אביב. 053-9379307

אווה סאפי, תל אביב

אווה סאפי. באדיבות zap rest,
אווה סאפי/באדיבות zap rest

זה לא סוד שהמטבח המרוקאי ידוע בזכות הסגולות המנחמות שלו, הרלוונטיות גם (אם לא יותר) לצאצאים של יוצאי מזרח-אירופה. אווה סאפי היא פרויקט משותף של האחים שמעון ומיקו ברק, שבמשך ארבע שנים שיפצו את המבנה העתיק שבו היא פועלת כיום. באווה סאפי מגישים האחים ברק את המטעמים עליהם גדלו בבית של אימא סוליקה בנתיבות ונכון להיום אווה סאפי היא המקום המושלם עבור מי שמעוניין להתנתק מעט מהבלי העיר (מבלי באמת לצאת מהעיר) ולהתחבר לתרבות אחרת.

כאן תתנחמו עם: פסטל דגים (46 שקלים), מוח ברוטב אדום חריף עם חלה מתוקה (88 שקלים), דג מרוקאי (56 שקלים) וטאג'ין טלה ושזיפים (148 שקלים).

אווה סאפי - השחר 8, תל אביב. 053-6112129

נטליה, נתניה

נטליה. באדיבות zap rest,
נטליה/באדיבות zap rest

במסעדת נטליה שבנתניה תמצאו אוכל חם שמגיע היישר מאימא רוסיה. במקום מתקיימים מדי יום רביעי ערבי קריוקי מיוחדים ובסוף השבוע המקום פועל במתכונת של מועדון עם ריקודים, מוזיקה חיה ואוכל משובח. לצד מנות קלאסיות מהמטבח הרוסי המפואר, מגישים במקום גם מנות המוכרות יותר לקהל המקומי כמו קרפצ'יו בקר, סלט אנדיב ועוד.

כאן תתנחמו עם: בליני עם קוויאר אדום, ורניקי ממולאים בדובדבנים, פירושקי במילוי כרוב ועוגת מדובניק לקינוח.

נטליה - המייסדים 1, נתניה. 053-9443363

גאורגיה, חיפה

גאורגיה. באדיבות zap rest,
חצ'פורי לנשמה/באדיבות zap rest

מנתניה נמשיך ברשותכם לחיפה ומרוסיה, נעשה קפיצה קטנה לגאורגיה. המעניין באוכל הגאורגי הוא שאין כמעט אדם בעולם שלא ימצא בו נחמה. לא ברור אם זו ההגשה הפשוטה והכנה או הדומיננטיות של הבצקים הממכרים, אבל דבר אחד בטוח - כשהלב כואב, אין טוב יותר מלבקר במסעדה גיאורגית איכותית, להזמין חצ'פורי טוב, ללגום קצת נטחטרי ולסיים באיזו צ'ורצ'חולה מתוקה. מסעדת גאורגיה היא מסעדה חיפאית שפועלת באחת הנקודות עם הנוף המרשים ביותר בעיר, ברחוב יפה הנוף היוקרתי והפסטורלי. מלבד האוכל האותנטי המוגש בה, תוכלו ליהנות במקום גם ממוזיקה גאורגית ולא אחת גם מריקודים סוערים שמגיעים היישר מעבר הקווקז.

כאן תתנחמו עם: צ'בורקי (36 שקלים), בלינצ'יקי (3 יח' - 36 שקלים), מרק צ'אכאפולי (55 שקלים) וצ'ורצ'חולה לקינוח ( 1יח' - 35 שקלים).

גאורגיה - יפה נוף 99, חיפה. 053-5495165

מסעדת הדייגים, עין המפרץ

הדייגים. באדיבות zap rest,
לחובבי הים והטריות/באדיבות zap rest

אחרי ההצלחה המסחררת של מסעדת הדייגים בעכו, שם החלו את דרכם לפני יותר מ-12 שנה, האחים ג'רחי, החליטו לתקוע יתד גם בעין המפרץ. המסעדה המקורית פועלת בצמוד לדוכן הדגים המופלא של אב המשפחה, חליל ג'רחי, המספק למקום את התוצרת המובחרת ביותר שמעניק פוסידון: החל מהשרימפס הטריים וכלה בברבוניות הטריות ביותר. במסעדה החדשה שלהם הם מגישים מנות שיעשו טוב על הלב לכל חובב דגים מושבע, שאוהב אוכל טרי, פשוט וטעים, מחומרי גלם מובחרים באמת.

כאן תתנחמו עם: דניס מטוגן (כולל סלטים - 100 שקלים), מולים ברוטב שמנת (כולל סלטים - 90 שקלים), פרידה (לא כולל סלטים - 22 שקלים ל-100 גרם) ולוקוס (22 שקלים ל-100 גרם).

מסעדת הדייגים - עין המפרץ. 053-6389418

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully