וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"אשליה הכי טובה של השנה" תגרום למוח שלכם להתחרפן

9.6.2020 / 8:27

בכל שנה נערכת תחרות של יוצרים ומדענים שמציגים את היצירה שלהם שמטרתה לתעתע במוח והאובייקט הכי טוב זוכה בתואר הנכסף. הפרס של 2018 הלך ליוצר יפני שבנה אובייקט שיגרום לכם לפרש אותו אחרת לגמרי ממה שהוא באמת

TheIllusioncontest

בכל שנה חברי ועדה מיוחדת, "ועדת האשליות", שבנויה ממדענים, חוקרים ואפילו אומנים, מתכנסים ביחד כדי להחליט איזו מהיצירות האחרונות שלהם ראויה לתואר המכבוד של - "האשליה הכי טובה של השנה". השנה מי שזכה לכבוד הזה היה קוקיצ'י סוגיארה היפני שזכה במקום הראשון עם אשליה פשוטה לכאורה אך מטעה, שמשחקת עם איך שהמוח שלנו מפרש אובייקט עם שני מימדים לשלושה מימדים.

סוגיארה, שכבר זכה בעבר בתואר הזה, יצר מבנה עם שני מימדים ודגל צהוב קטן באחת הפינות הרבות שיש לו. אבל כשמסתכלים על האובייקט בפרספקטיבה אחרת בוידאו שבו יש שימוש בשתי מראות, האובייקט נראה שונה לגמרי. המבנה עם הדגל איכשהוא מופיע בו זמנית במיקומים שונים. סוגיארה עשה שימוש חכם בהצללה וגרם לחפץ עם שני מימדים לתעתע במוחנו ולחשוב שיש כאן שלושה מימדים.

הפרספקטיבה של הצופים משתנה לגמרי כאשר הם מביטים על האובייקט מזוויות שונות, שגורמות לצלעות להיראות נטויות כלפי מטה. המוח שלנו מפרש את הרמזים האלו בצורה שונה ומייצר שלוש משמעויות אלטרנטיביות לחפץ בפלטפורמות השונות שלו.

עוד בנושא:

איזו חיה זאת? התמונה המבלבלת ששיגעה אפילו את גוגל
ברווז או ארנב? מה שאתם רואים בתמונה הזאת יקבע כמה יצירתיים אתם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully