וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלון התת-קרקעי הראשון בעולם נפתח בסין

21.10.2018 / 9:21

מלון "שנגחאי אינטרקונטיננטל אנדר-וורלד" נבנה בתוך מחצבה נטושה בעומק של 80 מטרים מתחת לפני הקרקע, וכולל 336 חדרים ומסעדה תת-מימית. לאחרונה הוא נפתח בהשקעה של כ-210 מיליון דולרים. צפו בחוויה שמתחת לפני השטח

צלמים זמניים מורשים

לאחר שורה של עיכובים, פותח החודש את שעריו המלון התת-קרקעי הראשון ואחד המרשימים ביותר בעולם: "שנגחאי אינטרקונטיננטל אנדר-וורלד", שעלות הקמתו מוערכת ביותר מ-210 מיליון דולרים. המלון החדש ממוקם 30 קילומטרים משנגחאי שבמזרח סין, והוא נבנה בתוך מחצבה נטושה בעומק של 80 מטרים מתחת לפני הקרקע.

מלון הארבעה כוכבים התת-קרקעי משתרע על פני 61 אלף מ"ר, ופרוייקט ההקמה שלו נמשך כמעט עשור שלם. הוא תוכנן על ידי סטודיו JADE+QA בשיתוף אטקינס, החברה הבריטית האחראית על תכנון מלון הפאר בורג' אל-ערב המפורסם בדובאי. התכנון של "שאנגחאי אינטרקונטיננטל אנדר-וורלד" לקח בחשבון ערכים של קיימות ודאגה לסביבה, והיא מתוכנן לייצור אנרגיה גיאותרמית ואנרגיה סולארית עצמאית לצורך פעילותו השוטפת. המלון ייצר את האנרגיה שתהיה דרושה לחימום ותאורת המבנה, והגג שלו כוסה כולו בצמחייה ומדשאות.

מתוך 18 קומות, 16 נבנו בתוך הקרקע

מתוך 18 הקומות של המלון החובקות את קירותיו של הבור העמוק, 16 נבנו מתחת לפני הקרקע ושתיים הוקמו שקועות באקווריום. המלון יציע 336 חדרים ומסעדה תת-מימית, וכל אחד מחדרי האורחים יכלול מרפסת עם נופים של מפלים שהוקמו במיוחד ושנופלים לאורך קירות המחצבה. לאחר פתיחתו, המלון מצפה לקבל כחצי מיליון מבקרים מדי שנה. אלה יוכלו ליהנות מפעילות של ספורט מים על האגם שהוקדם בתחתית המחצבה, מטיפוס סלעים או קפיצות באנג'י מהצוקים שמסביב. המחצבה ממוקמת בקרבת אטרקציות תיירותיות, כמו הגן הבוטני צ'נשן ופארק הששן הלאומי.

בנייתו של המלון החלה רק בשנת 2013, לאחר שנתקל בשורה של עיכובים בשל מורכבויות הנדסיות. במהלך עבודות הבנייה נאלצו מומחים לפתח מגוון של פתרונות טכנולוגיים כדי להתגבר על האתגרים הייחודיים של הפרויקט, והגישו לא פחות מ-39 פטנטים ייחודיים כדי להגן עליהם. על פי החברה, כ-5,000 אדריכלים, מהנדסים, מעצבים ועובדי בניין היו מעורבים בפרויקט הענק.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully