וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הסערה: דן מרגלית השעה את עצמו מפעילות עיתונאית

18.10.2018 / 18:16

לאחר שהצטברו כבר 8 עדויות לפיהן דן מרגלית הטריד ותקף מינית לכאורה, הודיע העיתונאי הוותיק כי השעה עצמו מכל פעילות עיתונאית והתפטר מעיתון הארץ. לוואלה! תרבות נודע כי התכנית שמגיש העיתונאי עם בתו, שירה מרגלית, ברדיו תל אביב תצא לחופשה

דן מרגלית. ניר פקין
דן מרגלית/ניר פקין

לאחר שהצטברו כבר 8 עדויות לפיהן דן מרגלית הטריד ותקף מינית לכאורה, הודיע העיתונאי הוותיק כי השעה עצמו מכל פעילות עיתונאית והתפטר מעיתון הארץ. "לאור הסערה שקמה, החלטתי להשעות עצמי מפעילותי העיתונאית", כתב מרגלית בטוויטר לפני מספר דקות. "כבר ביום שלישי בבוקר הודעתי לעורך 'הארץ' אלוף בן על התפטרותי מהעיתון".

לוואלה! תרבות נודע כי מרגלית לא יגיש את תכניתו עם בתו שירה מרגלית ברדיו תל אביב מחר בצהריים, וכי התכנית תצא לחופשה. מהרדיו לא נמסרה תגובה.

הציוץ של מרגלית הופיע לאחר שמניין העדויות על הטרדות ותקיפות מיניות לכאורה מצדו עלה ל-8, ולאחר שעשרות עובדים בעיתון "הארץ" כבר חתמו על מכתב שהועבר להנהלת העיתון ובו דרישה להפסקת עבודתו של הפרשן הוותיק. מאמרו השבועי של מרגלית, שמתפרסם מדי יום חמישי, לא הופיע היום.

כמה מבכירי עיתונאי "הארץ" אמרו היום לוואלה! תרבות שהעיתון צריך להפסיק את עבודתו של מרגלית. "אני לא חושב שדן מרגלית במצב של להטיף מוסר לאחרים במאמרי דעה. ארי שביט על הרבה פחות מזה לא כותב ב'הארץ'", אמר לוואלה! תרבות גדעון לוי. נרי ליבנה אמרה: "אני חושבת שמן הראוי שיפטר את עצמו מהארץ או שיפטרו אותו. דן מרגלית רכש דימוי של מטיף בשער ולא ייתכן שבעיתון הארץ יעבוד אדם כזה. עיתון הארץ בהיותו עיתון בעל אג'נדה מוסרית, פמיניסטית והומאנית צריך להיות נושא הדגל גם במלחמות נגד מטרידים ותוקפים מיניים".

לאחר ההודעה של מרגלית בטוויטר על השעייתו מפעילות עיתונאית, מסרה נציגות העובדים בהארץ: "עובדות ועובדי הארץ-דה מרקר מלאות הערכה לנפגעות שנחשפו, ולאנשי המערכת שחשפו את הפרשות. נמשיך להילחם למען סביבת עבודה בטוחה. מאמינות להן".

אתמול נחשפו בעיתון "הארץ" עדויות של חמש נשים שמאשימות את העיתונאי דן מרגלית בתקיפה והטרדה מינית. בעקבותיהן, פורסמו שלוש עדויות נוספות - אצלנו בוואלה! תרבות, ב-103FM ובידיעות אחרונות. העדות שפירסמנו אתמול בווואלה! תרבות חשפה תקיפה מינית נוספת לכאורה מצד מרגלית כלפי אשת תקשורת ידועה, בעת שהגיעה לריאיון בתכניתו "ערב חדש" בטלוויזיה החינוכית באמצע שנות ה-80. "אחרי שהייתי בחדר האיפור, עמדתי מאחורי הקלעים", אמרה לוואלה! תרבות. "הוא הבחין בי וניגש אליי. לפתע הוא הצמיד אותי עם כל הגוף שלו לקיר. אני רק רציתי להתרחק, אבל לא היה לי לאן לברוח. זו הייתה תקיפה מינית. הוא שאל אותי אם אנחנו יכולים לקבוע. הייתי בהלם. נחנקתי. עשיתי את עצמי כאילו אני לא שומעת מה הוא מציע לי, ואמרתי לו 'צריך להיכנס לאולפן, לא?'. ואז קראו לו. הוא עזב ונכנס פנימה. שנייה אחרי שסיימתי את האייטם שלי, ברחתי משם כל עוד נפשי בי, רק לא לפגוש אותו".

אשת התקשורת סיפרה עוד כי לימים, סיפרה לה חברה טובה, שלא הייתה בין המרואיינות בתחקיר "הארץ", בדיוק את אותו הסיפור. "זו הייתה בדיוק אותה שיטה. מאז השתדלתי לא לפגוש אותו. אני בטוחה שהוא לא יזכור, כי הייתי אחת מתוך רבות אחרות שמספרות את אותם הסיפורים. הוא היה חרא גדול".

עוד באותו נושא

עדות חדשה נגד דן מרגלית: "הוזמנתי ל'ערב חדש', הוא הצמיד אותי בכוח לקיר"

לכתבה המלאה
וואלה טוק הראיון המרכזי עם יעקב אילון ודן מרגלית 12.3.18. ראובן קסטרו
דן מרגלית/ראובן קסטרו

העיתונאית אורלי אזולאי חשפה הבוקר בטור ב"ידיעות אחרונות" כי אף היא הותקפה על ידי דן מרגלית לאחר שהשתתפה בתכניתו "פופוליטיקה" בשנת 1992. "כשכבו האורות באולפן, לאחר עוד תוכנית 'פופוליטיקה', סימן לי בידו המגיש, דן מרגלית, שאמתין רגע לפני שאני עוזבת כדי שיוכל לדבר איתי", כתבה אזולאי. "הוא אסף את ניירותיו והלכתי בעקבותיו לאחד החדרים הסמוכים (...) ואז, בעודנו עומדים, הוא הצמיד אותי לקיר, פתח את רוכסן מכנסיו, הוציא את מה שהיה לו שם וכשהוא חשוף לגמרי ומשמיע קולות מגעילים של גניחה שאל אותי למה אני לא רוצה ללטף לו אותו.

"אחרי כמה שניות, שנראו לי כמו הנצח, הצלחתי להשתחרר מאחיזתו וברחתי החוצה. באגרסיביות שאינני יודעת מאין שאבתי, ובנחישות שהפיחה בי כוח, הצלחתי למנוע ממנו לבצע את זממו. כשרצתי במסדרון, והוא עדיין חשוף מאחוריי, שמעתי אותו צועק 'ילדה רעה', 'ילדה רעה'. הצעקה הזאת מלווה אותי עד היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully