וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אנשים עומדים על הראש והאם זה עלול להיות מסוכן?

19.10.2018 / 7:09

גולש סקרן שלח לנו שאלה במייל: "מה קורה אם הראש הפוך הרבה זמן?", אנחנו לא יודעים אם מדובר במתרגל יוגה נחוש, באמא שדואגת כי הילדים שלה נתלים על מתקני גן השעשועים או בפולה בן גוריון. כך או כך, הנה התשובה

צילום: דייב שחר, עריכה: יותם וקס

בווידאו - נזכרנו בפעם שהסכמנו לנסות יוגה הפוכה. היה מצחיק

מדי פעם פונים אלינו גולשים עם שאלות מוזרות, אחת הבולטות שבהן היא ללא ספק השאלה האם עמידת ידיים ממושכת או תלייה עם הראש למטה עשויה להיות מסוכנת, ומה קורה לגוף במצב הזה. מכיוון שאנחנו מאוד אוהבים שאלות מוזרות, פנינו לרופא הבית שלנו, ד"ר עידן גורן, וביקשנו תשובה מפורטת.

עוד באני רק שאלה:
זה ההסבר המדעי מאחורי הריח הכי נעים בעולם
האם בעלי עור כהה מתקמטים פחות?
האם גם אנשים רזים יכולים לסבול מכולסטרול גבוה?

לפני שנגיע למה שקורה לגוף כשהוא הפוך, כדאי שתדעו מה קורה במצב רגיל שבו הרגליים למטה. הגוף שלנו בנוי בהתאם לאורח החיים שלנו כהולכים על שניים. המצב הבסיס שלנו כבני אדם מהווה בפני עצמו אתגר לא פשוט שכן הגוף צריך להתמודד כנגד כוח הכבידה, שמעדיף לאגור דם ונוזלים בפלג הגוף התחתון. הודות לשילוב של מערכות מסתמים חד כיווניים בוורידי הגפיים התחתונות, מערכת הלימפה ולחץ של שרירי הרגליים שמסייע לסחוט את הורידים ולסייע לדם לעלות למעלה הגוף מצליח להתמודד מדי יום עם הנטייה הטבעית של נוזלים להתאסף ברגליים. לעומת זאת, הדם שחוזר ללב מפלג הגוף העליון אינו נזקק למערכות גיבוי דומות שכן אותו כוח כבידה מאפשר לו לזרום בקלות חזרה מהראש והגפיים העליונות בחזרה אל הלב.

אחרי שהבנו איך המכונה המשוכללת הזו עובדת, בואו נבדוק מה קורה כשהופכים אותה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully