וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנז' פרדי פלומן בראיון: "אליפות עם חדרה? הכול אפשרי. אנחנו קבוצה חזקה"

19.10.2018 / 16:00

"אולי הכול בא לי בקלות בהתחלה. אני רואה את למאר ששיחקתי איתו זוכה במונדיאל, וזה מציק. אני רוצה לחזור לרמות האלה, אבל עכשיו רק רוצה לשחק". אנז' פרדי פלומן, פעם הבטחה בצרפת והיום כוכב בחדרה, על הטעויות בדרך, הגאולה בישראל, ניסו אביטן והקושי לחייך. ראיון

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

כאשר ניקולא אנלקה נשאל פעם מדוע אינו מחייך, הוא ענה שמי שגדל בפרברי פריס "ראה יותר מדי דברים קשים ולא מסוגל לחייך הרבה". גם אנז' פרדי פלומן, שחקן הכנף הצרפתי ממוצא גוואדלופי של הפועל חדרה, גדל בפרברי הבירה, בשכונות הקשות של סן דני. את הגישה של אנלקה הוא מבין היטב. "הוא צודק", מודה פלומן בראיון לוואלה! ספורט. "רוב האנשים שם לא מחייכים וגם אני כזה. אני לא יודע אם זה בגלל החיים הקשים או מה שאנשים עוברים, ומדי פעם אני מחייך בסיטואציות מסוימות, אבל בגדול זה נכון".

עוד בנושא:
עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
הפועל חדרה ללא עלי חטיב בקרב הפסגה מול מכבי תל אביב (שבת, 17:00, ספורט 4)
ניסו אביטן לקראת המשחק: "נראה שכולם מחכים להפסד הראשון של הפועל חדרה"
אנז' פרדי פלומן על הכוונת של קבוצות בכירות, סעיף השחרור: חצי מיליון יורו

אנז'י פרדי פלומן שחקן הפועל חדרה עם בתו. שלומי גבאי
"רוב האנשים בפרברי פריס לא מחייכים". אנז' פרדי פלומן עם בתו/שלומי גבאי
דרק בואטנג, אקס בית"ר ירושלים, אמר השבוע על פלומן: "הוא שחקן ברמה גבוהה שצריך הכוונה ומקום שיחבק אותו. בפולהאם לא היה לו את זה"

פלומן בן ה-23 נחשב לכישרון מבטיח ולתקווה הגדולה של לאנס כאשר עזב את הבית בסן דני, הפרבר בפאתי פריס שנמצא בסמוך לסטאד דה פראנס, והצטרף לאקדמיה של הקבוצה מהצפון בגיל צעיר. הוא אפילו כבש שלושער בגמר אליפות הנוער עד גיל 17 מול ליון (3:4) לפני שש שנים והגיע לנבחרות הצעירות של צרפת, שם שיתף פעולה בנבחרת עד גיל 18 עם אנתוני מרסיאל ותומא למאר. בקיץ 2013 נוצר בלגן גדול בעקבות העזיבה שלו לפולהאם, כשהנהלת לאנס טענה כי נעדר מהאימון בלי אישור ואיימה לתבוע אותו ואת סוכנו בבית משפט אנגלי ולהתלונן כי פולהאם ביצעה העברה לא חוקית. "מצאתי את עצמי בלי כלום, ההנהלה התחלפה ולא הציעו לי חוזה", אמר אז. "התאמנתי עם הבוגרים, אז ההנהלה החדשה הגיעה וקיבלתי הצעה לחוזה מקצועני, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. מתחו ביקורת על ההתנהגות שלי, אבל תמיד הייתי ישר ונהגתי בכנות עם כולם בקבוצה. מעולם לא העלבתי מאמן".

הוא הגיע לפולהאם עם חוזה לשלוש שנים, אבל היה בעיקר בקבוצה עד גיל 21 והסתפק בשתי הופעות במדי הבוגרים בגביע האנגלי, אצל רנה מולנסטיין. מי ששיחק איתו אז היה דרק בואטנג, אקס בית"ר ירושלים, שאמר עליו השבוע: "הוא שחקן ברמה גבוהה שצריך הכוונה ומקום שיחבק אותו. בפולהאם לא היה לו את זה".

פלומן רצה לשחק ומהר מאוד הוא החל לחפש דקות משחק מחוץ לאנגליה. "המטרה שלי הייתה לצבור ניסיון, אני לא מתחרט על כך", אמר אחרי שהגיע כמושאל לרד סטאר ב-2015/16. הוא כבש שני שערים ב-14 משחקים, לאחר מכן ירד לסדאן מהליגה השלישית (שני שערים ב-21 משחקים) ובעונה האחרונה שיחק בקביאי מהליגה השנייה (169 דקות) ובחצי השני של העונה הורד לקבוצת המילואים.

כשמסתכלים על הקריירה של פלומן, מבחינים מיד במיעוט הדקות בליגות מקצועניות. בקיץ הוא היה במצב קשה, מקצועית וכלכלית. סוכן השחקנים שלומי בן עזרא הציע אותו לניסו אביטן, המאמן ראה וידאו של השחקן והחליט להזמין אותו למבחנים. לפלומן לא היו יותר מדי ברירות. הוא הגיע להתרשמות, בלט מיד והוחתם.

עוד באותו נושא

זרים טים: מה עומד מאחורי סיפור הסינדרלה המפתיע של הפועל חדרה

לכתבה המלאה
אנז' פרדי פלומן שחקן הפועל חדרה. שלומי גבאי
"ניסו לכוון אותי ולא תמיד הקשבתי". אנז' פרדי פלומן/שלומי גבאי
"יכול להיות שהכול בא לי קל מדי והיו יותר מדי ציפיות ממני וזה פגע בי. לכן אני אומר שעכשיו בחדרה אני למעשה מתחיל רשמית את הקריירה. אני רק בן 23 ויש לי את ההזדמנות לעשות את זה"

"הסיטואציה הזו שאני נמצא בה בחדרה, זה הדבר הכי חשוב מבחינתי", מסביר פלומן. "היום למעשה אני מתחיל את הקריירה שלי. שים לב, עד היום בקושי שיחקתי באופן קבוע בליגות הבכירות, ואם כבר שיחקתי זה היה כמחליף או שלא האמינו בי. השנה הדבר הכי חשוב עבורי זה לשחק, משחק אחרי משחק. אני רוצה לעבוד, להתחשל, להשתפר, להיות שחקן איכותי יותר. לא משנה לי מה התוצאה או מה נשיג. ברור שתמיד ארצה לנצח, אבל הכי חשוב לי לשחק כל שבוע ולהיות חלק דומיננטי במערכת של חדרה. גם אם אשב על הספסל, אדע לקבל את זה כי ברור לי שהמאמן אמיתי, מכבד אותי ויש בו את כל מה ששחקן צריך כדי לשחק בשבילו".

אריק סיקורה, שחקן העבר של לאנס שהעלה את פלומן לבוגרים ב-2012/13, אמר עליו לפני כמה חודשים: "זה ילד שגיליתי בקבוצת הנערים. הסתדרנו טוב, למרות שלא עשיתי לו הנחות. הייתי קשוח איתו, דרשתי הרבה. מאכזב אותי שלא התקדם כי לילד הזה היו איכויות, עוצמות. הוא בועט בשתי הרגליים, יש לו משחק ראש טוב. בנקודה אחת, הוא עשה בחירה בקריירה שהותירה אותו מעט אבוד וזה חבל. שמרתי על קשר איתו ואני שמח לראות אותו משחק, אבל אני מאוכזב כי הוא יכול היה לעשות יותר אם היה מקבל את העצות הנכונות. כשאתה צעיר, אתה צריך להקשיב למישהו, לקבל הכוונה. הוא לא הראשון ולא האחרון. יש לי חיבה מיוחדת כלפיו".

פלומן הגיב: "הוא צודק. אריק סיקורה היה כמו אבא בשבילי. הוא הבין את הבעיות שלי, ניסה לכוון אותי, הסביר לי איך לעשות דברים נכון ולא תמיד הקשבתי. באיזשהו מקום פספסתי את ההזדמנות שלי איתו, אבל אני תמיד אזכור כמה הוא רצה שאצליח ומה עשה בשבילי. יכול להיות שהכול בא לי קל מדי והיו יותר מדי ציפיות ממני וזה פגע בי. לכן אני אומר שעכשיו בחדרה אני למעשה מתחיל רשמית את הקריירה. אני רק בן 23 ויש לי את ההזדמנות לעשות את זה".

ניסו אביטן עם אנז' פרדי פלומן, הפועל חדרה. שלומי גבאי
"יש בו את כל מה ששחקן צריך כדי לשחק בשבילו". אנז' פרדי פלומן עם ניסו אביטן/שלומי גבאי
"שמחתי בשביל למאר ונבחרת צרפת שזכו. בתוך תוכך, תמיד כשאתה רואה שחקנים כאלה ששיחקת איתם זוכים במונדיאל, אתה מרגיש ורוצה להיות שייך לרמות האלה וזה מציק, אבל אני אופטימי"

אתה כועס על הילד פרדי פלומן שעשה טעויות? איך הרגשת כשראית את למאר ששיחק איתך זוכה במונדיאל?

"זה תמיד בראש, אבל אני חושב חיובי. שמחתי בשביל למאר ונבחרת צרפת שזכו, זאת הנבחרת שלי. בתוך תוכך, תמיד כשאתה רואה שחקנים כאלה ששיחקת איתם זוכים במונדיאל, אתה מרגיש ורוצה להיות שייך לרמות האלה וזה מציק, אבל אני אופטימי. אני מאמין שעוד אחזור לרמות הגבוהות".

מה גורם לך להאמין בזה?

"אני תמיד מאמין בעצמי, הכול נמצא בראש, אבל אסור לי לחשוב קדימה מדי. אפילו שכאן מדברים איתי על הקבוצות הבכירות ושמתעניינים בי, אני אומר שזה כרגע לא מעניין. עברו רק שישה מחזורים ומה שאני צריך להתרכז בו זה לשמור על המקום שלי בהרכב של חדרה, לשחק משחק אחרי משחק עד סוף העונה ולא לחשוב על שום דבר אחר. אני מאמין שאם אעבור את הדרך הנכונה, אקבל החלטות נכונות ובחירות נכונות, אני יכול לחזור לאירופה ולליגות הבכירות שלה. אני מאמין בעצמי וביכולות שלי, בדיוק כמו שהפועל חדרה מאמינה בעצמה. מי שלא מאמין לא מגיע לשום מקום. בתחילת העונה היו בטוחים שנהיה מקום אחרון ונרד. נגד הפועל תל אביב אמרו שנקבל 5:0, כששיחקנו בירושלים דיברו על תוצאה גבוהה יותר, ובשני המשחקים ניצחנו. זה הכדורגל ומי שמאמין וממוקד מגיע למקומות הכי גבוהים".

אתה יודע, לפני 25 שנה בית"ר ירושלים עלתה ליגה וישר זכתה באליפות. זה אפשרי גם עם חדרה?

"הכול אפשרי. אנחנו קבוצה חזקה ולא רק כזאת שצוברת נקודות. אנחנו משחקים טוב, עומדים טקטית נכון, לוחצים כשצריך וטובים יותר מהיריבות, אבל זו רק תחילת הליגה. בכדורגל אתה צריך תמיד להאמין, אבל גם להיות ריאלי. אליפות זו לא המטרה של הפועל חדרה".

אנז' פרדי פלומן שחקן הפועל חדרה. שלומי גבאי
"אני יכול לחזור לאירופה ולליגות הבכירות שלה". אנז' פרדי פלומן/שלומי גבאי
"יש מאמנים שצועקים, משתוללים, עושים תנועות על הידיים ורק מלחיצים את השחקנים. הם את העבודה שלהם צריכים לעשות באימון"

מה הסוד של ניסו אביטן?

"הסוד שלו? שהוא לא פחות מנג'ר מאשר הוא מאמן. הוא דואג לכל ההיבטים המקצועיים, הוא כמו מנהל מקצועי ומאמן ביחד, וזה מה שמייחד אותו. הוא מזהה את השחקנים שלו ואיזו גישה הם צריכים, גם על המגרש וגם בשיחות אישיות. שים לב שבמגרש הוא כמעט ולא מדבר, הוא רק מעט מכוון. הוא יודע שכולם כבר יודעים בדיוק מה הוא רוצה, איך הוא רוצה והכול מתבצע. יש מאמנים שצועקים, משתוללים, עושים תנועות על הידיים ורק מלחיצים את השחקנים. הם את העבודה שלהם צריכים לעשות באימון. במגרש השחקן גם ככה בלחץ, הוא צריך את השקט מהספסל".

מגדירים את המשחק נגד מכבי תל אביב כמשחק העונה?

"זאת רק התחלת העונה. אם היינו במחזור ה-20 וזה מפגש בין הראשונה לשנייה, אז זה משחק עונה. מכבי תל אביב קבוצה חזקה, אבל אנחנו לא חוששים. אנחנו מאמינים בעצמנו ונבוא כדי לנצח. הוכחנו לעצמנו שאנחנו איכותיים מול כל קבוצה ואני בטוח שנשחק טוב גם נגד מכבי תל אביב. אנחנו מכירים טוב את המגרש ובאים עם ביטחון, בתקווה לשמור על המקום הראשון".

אנז' פרדי פלומן (מימין) עם לוסיו שחקני הפועל חדרה. שלומי גבאי
"לא חוששים ממכבי תל אביב". אנז' פרדי פלומן עם לוסיו/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully