וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסגרו את העיר, וזהו: ההתחרדות משתלטת גם על המלונות בטבריה

אבי זנדברג

15.10.2018 / 10:59

הדרישה להפסיק את העסקת העובדים היהודים במלונות טבריה בשבתות, כפי שדרש הרב האחראי על מערך הכשרות בעיר, היא תחילתו של מדרון חלקלק שעלולה להפר את הסטטוס קוו בין תיירות להתחרדות, שגם ככה משתלטת עליה. דעה

אתר רשמי

בווידאו: חרדים קיצוניים רודפים אחר צעירה בלבוש קצר בבית שמש

טבריה בת 2000 שנים. אחת מארבע ערי הקודש של ארץ ישראל ממשיכה גם היום להיות טבור חשוב לשלוש הדתות המרכזיות בארץ. טבריה משופעת באתרי קודש (רבים מהם עדיין קבורים מתחת לאדמה וטרם נחשפו במלואם), ההיסטוריה העשירה, הטבע, מקומות הנופש וכמובן - סמיכותה לכנרת, שהיא האצטדיון הטבעי הלאומי של מדינת ישראל, הפכה את העיר לעוגן תיירותי אזורי. לא רק למחוז הצפוני, אלא לאזור הים התיכון כולו.

ואולם, ככל שנכסיה הדתיים של טבריה מהווים מוקדי עלייה לרגל לתיירים מכל העולם, הסטטוס קוו חייב להישמר: העיר הסובלנית, המכבדת את כל תושביה ואת האורחים הבאים בשעריה, האיצה בשנים האחרונות תהליך ההתחרדות, שעומד בסתירה מוחלטת למאווייה התיירותיים.


עוד בנושא:
"הרגשתי מפוחדת": תיירת גורשה ממלון בטבריה - רק כי לבשה גופייה
זה יוצר צפיפות, פשיעה ובעיות תנועה: החרדים בירושלים מתנגדים לתיירים
נוסע באל על: "חרדים התעקשו לא לשבת לצד נשים, הטיסה התעכבה"


כמי שמייצג את עמיתיי המלונאים, אני מודה שענייני פוליטיקה ודת היו עד כה עבורנו מחוץ לתחום. הרצון להתרכז באירוח והנעמת שהות התיירים, שבחרו ללון בעירנו הנפלאה, היה עבורנו מטרה. שום דבר לא הכין אותנו לבשורה החריגה והתקדימית של הרבנות בעיר, כפי שפורסם בוואלה!: לאסור העסקת קונסיירז'ים יהודים בשבתות ובחגים.

המלונות הכשרים, כשרים גם ללא הדרישה החריגה ואיש לא מפקפק בכך, אבל ההחלטה האחרונה היא פגיעה בפרנסה של כולנו, פגיעה בפרנסת תושבי טבריה והאזור, וכמובן - פגיעה בתיירים שמגיעים ללון בעיר בסופי שבוע.

אינני מאמין שמישהו ברבנות מודע למשמעות הדרישה להפסיק את העסקת העובדים היהודים במלונות טבריה בשבתות. התקווה היא שמדובר רק טעות אנוש אומללה שתתוקן. להיפך, כולנו מעוניינים בשילוב ידיים ושיתוף פעולה פורה שיגדיל את מספר התיירים בעיר וכפועל יוצא, את מספר המתפרנסים מתיירות.

לא מדובר במשימה קשה: טבריה לא מגרדת את הפוטנציאל התיירותי האדיר שלה, למרות דירוגה כאחת משלוש הערים המובילות באירוח תיירות נכנסת, אחרי ירושלים ותל אביב. הפוטנציאל יתממש ומספרי התיירים המגיעים יגדל רק אם נצליח בכוחות משולבים לייצב את תדמיתה השלילית של העיר, לפוגג את התסכול של התושבים ממצבה הרעוע ולחלצם ממעגל האדישות, כך שתחזור אליה הגאווה הטבריינית הזכורה לטוב ולהגדיל את השקעת המשאבים העירוניים בתיירות, שכרגע עומדים על המינימום.

טבריה נדלן נדל"ן בנייה בניינים בתי מלון מלונות כנרת כינרת הכנרת הכינרת. גוגל תמונות, צילום מסך
"ההחלטה האחרונה היא פגיעה בפרנסה של כולנו". בתי מלון בטבריה/צילום מסך, גוגל תמונות

"להשיב את טבריה למקומה הטבעי"

החזון שלנו, המלונאים, הוא להשיב את טבריה למקומה הראוי הטבעי, כעיר שחוזרים להתאהב בה. איך לעשות את זה? הנה כמה רעיונות:

בתחום התרבות והפנאי - תמרוץ עסקים ואטרקציות לפעול בכל ימות השבוע, תוך שמירה על הסטטוס קוו עם הדת החזרה לחיים של המזרקה. טיילת אלון, מתחם דונה גרציה, המדרחוב והשוק העירוני, שחזור האמפיתיאטרון בשיפולי הר ברניקי, יחד עם פארק ברקו הסמוך כמתחם מחודש למופעי תרבות והפקות ענק, דוגמת קיסריה;

בתחום חיזוק ערכיה ההיסטוריים - הקמת מוזיאון עירוני ראוי ומכובד, שיציג את סיפורה מזה 2000 שנה, מאז תקופת הסנהדרין והתלמוד הירושלמי (שנכתב ברובו בטבריה), הניקוד הטברייני ועד ישראל המתחדשת;

בתחום הפיזי והתשתיות - שינוי פניה של העיר לירוקה יותר ובעיקר למוצלת יותר בימי הקיץ הלוהטים בעזרת נטיעת עצי דקל וצאלונים, המשך פיתוח יער שוויץ (הריאה הירוקה והיפה של העיר), עידוד הקמת מלוניות באזוריה השונים, ומלונאות חדשה בעיקר על הרכס שבין בית חולים פוריה לבין טבריה עלית, הקמת רכבל שמחבר את שני חלקי העיר (בין הרכס לעיר התחתית), תמיכה בענף התיירות המקומי, בדרך להגדלת מספר התיירים ושילוב תכנים תואמים במערכת החינוך בעיר.
"אוי, הוי כנרת כנרת, מזל שאת אצלנו ולא בארץ אחרת", שר יורם טהרלב ב"אירוטיקה של הכנרת". הגיע הזמן שנתחיל להפנים זאת.

*הכותב הוא יו"ר התאחדות המלונות בטבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully