וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרטים שלכם נלקחו? כך תבדקו האם אתם אחד מ-30 מיליון חשבונות פייסבוק שנפרצו

14.10.2018 / 12:14

בשישי האחרון, עדכנה פייסבוק בממצאי החקירה על פירצה שחשפה 90 מיליון חשבונות ודיווחה כי מספר הנפגעים נמוך ממה שחשבה. מדובר על 30 מיליון משתמשים בלבד כשלצד זה, ציינה גם אילו פרטים נחשפו. כך תוכלו לבדוק האם להאקרים הייתה גישה לפרטים שלכם

מארק צוקרברג עונה על שאלות של חברי הקונגרס. צילום: רויטרס, רויטרס
מארק צוקרברג, מנכ?ל ומייסד פייסבוק בזמן דיון אל מול חברי הקונגרס/רויטרס, צילום: רויטרס

לפני כשבועיים דיווחנו על פירצת הענק בפייסבוק שהשפיעה לדבריה על כ-90 מיליון חשבונות. בשישי האחרון, הרשת החברתית הפופולרית בעולם, פרסמה כי הערכות היו שגויות ומדובר בכ-30 מיליון חשבונות שהושפעו מהפירצה. בין הפרטים שנחשפו, נמצא כי האקרים הגיעו לכתובת המגורים, אימייל, מספרי טלפון ובמקרים רבים, גם את עשרת המקומות האחרונים בהם תוייגו ואת מצבם המשפחתי. נתונים אלו נחשפו אצל 30 מיליון משתמשים כשאצל 15 מיליון משתמשים, הפרטים היו מצומצמים וכללו רק את חשבון המייל והשם המלא ואילו אצל שאר המשתמשים היקף הפרטים שנחשף היה גדול יותר. כעת פייסבוק מאפשרת למשתמשים ברחבי העולם לבדוק האם חשבונם נפרץ והושפע לצד פירוט מדויק של המידע שאולי הודלף כתוצאה מכך. כל זאת תוכלו למצוא בתחתית עמוד התמיכה שפייסבוק פתחה עבור הפירצה, אליו תוכלו לגשת כאן.

כאמור, בשישי האחרון , גיא רוזן, סגן נשיא של ניהול המוצרים ברשת החברתית דיווח על הממצאים מהחקירה שפייסבוק ניהלה בשבועיים האחרונים: "עבדנו מסביב לשעון כדי לחקור את בעיית האבטחה שגילינו ותיקנו לפני שבועיים, על מנת שמשתמשים יוכלו לדעת בדיוק לאיזה מידע התוקפים נחשפו". בדיווח חשף רוזן שהתקיפה הייתה קטנה משחשבו ומתוך 50 מיליון החשבונות שאת פרטי החיבור שלהם שחזרו, רק כ-30 מיליון נפגעו כתוצאה מהפירצה. רוזן הוסיף כי הרשת החברתית פועלת יחד עם ה-FBI על מנת למצוא את התוקפים ובשלב זה, הרשות הפדרלית ביקשה שלא לחשוף פרטים על החקירה הפעילה.

עוד בנושא:

"הגוף הכי אטום במדינת ישראל": צה"ל מפרסם הנחיות ברשתות החברתיות והחיילים זועמים
פייסבוק: גילינו פירצה שהשפיעה על 50 מיליון משתמשים
בימים האחרונים: גל פריצות לחשבונות אינסטגרם שמקורן ככל הנראה ברוסיה

עבור 15 מיליון מהם, התוקפים קיבלו גישה לשמות האנשים ופרטי ההתקשרות שלהם הכוללים מספר טלפון וכתובת אימייל. עבור 14 מיליון נוספים, התוקפים קיבלו גישה לשמות משתמש, שפות דיבור, מצב היחסים, כתובת מגורים, תאריך לידה, מוסדות חינוך בהם המשתמש למד, מקומות עבודה, חיפושים אחרונים ברשת החברתית, עשרת המיקומים האחרונים בהם תויגו ועוד. עבור השאר, כמיליון משתמשים, התוקפים לא קיבלו גישה לפרטי מידע מכל סוג.

עוד באותו נושא

פייסבוק משחררת פרטים נוספים על הפריצה שהשפיעה על 50 מיליון משתמשים

לכתבה המלאה
מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. רויטרס
מארק צוקרברג, מנכ?ל ומייסד פייסבוק בזמן דיון אל מול חברי הקונגרס/רויטרס

פייסבוק ראתה פעילות חריגה שהחלה ב-14 בספטמבר והחלה בחקירת הנושא. ב-25 בספטמבר, כ-11 ימים לאחר שהחלה את חקירתה, פייסבוק זיהתה שמדובר בהתקפה ולאחר מכן פעלה במשך יומיים על מנת לתקן את הפירצה שאפשרה זאת. בשלב הזה, כ-30 מיליון חשבונות כבר נחשפו לתוקפים וכאמצעי בטיחות, פייסבוק שחזרה את אישורי החיבורים של אותם משתמשים וכיבתה לאלתר את מצב ה-"View As", המאפשר למשתמשים לראות כיצד החברים שלהם רואים את הפרופיל.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully