וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תכינו את רוטב העגבניות הטוב בעולם - משלושה מרכיבים פשוטים ובמינימום עבודה

6.10.2023 / 0:04

מחברת ספרי בישול פורצת דרך חשפה כבר לפני 30 שנה את המתכון הסודי שלה להכנת רוטב עגבניות בלא שום מאמץ. השיטה שלה זוכה לשבחים ואהדה רבה עד היום - אז אולי כדאי שנלמד משהו

הבן של מרסלה חזן מדגים איך להכין את רוטב הפסטה של אימא שלו/Giuliano Hazan

נכון שזה לא כזה סיפור להכין רוטב עגבניות, אבל כשזה אמצע שבוע ואתם חוזרים מהעבודה תשושים ורעבים - זה כבר מצריך מכם מאמץ. בשביל זה בדיוק המציאה מרסלה חזן את המתכון הבא. גם לה לא היה כוח להתעסק בחיתוך עגבניות וטיגון - אז היא פשוט זרקה שלושה מרכיבים לסיר ונתנה להם להתבשל. באופן מפתיע, ואולי לא, יצא לה רוטב עגבניות מעלף - שעד היום זוכה לשבחים.

חזן, מחברת ספרי בישול פורצי דרך כמו "יסודות הבישול האיטלקי הקלאסי", טוענת שהדרך הטובה ביותר להכין רוטב עגבניות הוא להשתמש בשלושה מרכיבים פשוטים - בצל, חמאה ועגבניות משומרות. המתכון שלה פורסם בספרה שיצא לפני כ-30 שנה, אולם הוא עדיין זוכה לאהדה ורבים מכנים אותו "רוטב העגבניות הטוב בעולם".

כפי שציינו, הוא גם פשוט מאוד להכנה. כל מה שצריך זה לשים בסיר חצי בצל קלוף, חמאה ועגבניות משומרות - ולהשאיר את הכול להתבשל שם במשך 45 דקות.

רוטב העגבניות לפסטה של מרסלה חזן. Giphy
כך תכינו את הרוטב המושלם/Giphy

לאחר מותה בשנת 2013, בגיל 89, בעלה ויקטור שוחח על שיטות הבישול הפשוטות שלה. בראיון ל-Epicurious, הוא תיאר את תהליך החשיבה שאחראי לרוטב המפורסם שלה, והסביר שהיא תמיד בחרה בפשטות. "מרסלה הייתה גאונה כשזה הגיע לטעם", שיבח, "היא שאלה את עצמה 'למה לקצוץ בצל? למה לטגן? אני הולכת לשים בצל, עגבנייה וחמאה יחד ולשכוח מזה".

עוד סודות של רטבים
עד היום טעיתם בהכנת רוטב עגבניות! כך תכינו את הרוטב המושלם
דלף לרשת: כך תכינו את הרוטב הסודי של מקדונלד'ס

כשמדובר בבישול הפסטה שתתאים לרוטב, באגודה האמריקאית לכימיה המליצו להוסיף לפסטה מלח, לוותר על שמן הזית, לשמור על המים ברתיחה ולשפוך חלק ממי הפסטה לרוטב העגבניות. גורדון רמזי ציין בעבר כי הוא מאמין שיש להוסיף שמן כדי למנוע מהפסטה להידבק, אולם מומחי מזון טוענים שכשאתה שופך את הפסטה המבושלת למסננת, המים שוטפים משם את השמן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ככה מכינים את הרוטב

רוטב העגבניות של מרסלה

מתכון מאת: מרסלה חזן, מערכת וואלה! אוכל

50 דקות עבודה,60 דקות סה"כ,3 סועדים
רוטב עגבניות. ShutterStock
רוטב עגבניות

מצרכים למתכון

    • 800גרםשימורי עגבניות קצוצות משומרות
    • 1בצל מקולף וחצוי
    • 6כפותחמאה
    • קורטמלח

אופן ההכנה

איך מכינים רוטב העגבניות של מרסלה?

  • 1
    מערבבים בסיר את העגבניות, עם המיץ שלהן, יחד עם החמאה וחצאי הבצל. מוסיפים קורט או שניים של מלח
  • 2
    שימו על אש בינונית והביאו לרתיחה. בשלו ללא מכסה, כ-45 דקות. ערבבו מדי פעם, תוך כדי שאתם מועכים חתיכות גדולות של עגבנייה עם הכף. הוסיפו מלח לפי הצורך
  • 3
    הוציאו את חצאי הבצל (לא חובה) ושימו את הרוטב על הפסטה המוכנה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully