וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגזר דין ראשון מסוגו בעידן ה-MeToo: ביל קוסבי נשלח למאסר

25.9.2018 / 21:16

לאחר שנמצא אשם בתקיפה מינית של אישה לאחר כעשור וחצי, נקבע כי אחד הבדרנים המשפיעים והמצליחים בתולדות התרבות האמריקאית ירצה עונש מאסר של בין שלוש לעשר שנים

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: אביב אירגז, אביעד בללי

לאחר הליך משפטי ארוך ועתיר טלטלות, נגזר היום דינו של ביל קוסבי, מן האושיות המצליחות והמשפיעות בהיסטוריה של עולם הבידור האמריקאי. במה שהוא גזר הדין הראשון של אישיות מפורסמת בעידן ה-MeToo, הוכרז כי הבדרן ירצה עונש של בין שלוש לעשר שנות מאסר. זאת בעוון עבירות תקיפה מינית של אישה בשם אנדראה קונסטד, לפני כעשור וחצי. כיוון שהקומיקאי בן 81 ולא במצב בריאותי טוב, בהחלט ייתכן כי יסיים את חייו בכלא.

קוסבי ירצה לכל הפחות שלוש שנים מאחורי הסורגים. לאחר מכן, יוכל להגיש בקשה לחנינה, ואם יאריך ימים, בכל מקרה לא יישאר במאסר יותר מעשר שנים. השופט סטיבן אוניל הגדיר אותו כעבריין מין סדרתי, אלים ומסוכן לסביבתו. לכן, הבדרן יידרש לפקוד פגישות ייעוץ חודשיות עד מותו וכן לדווח לרשויות על מקום הימצאו לאחר שחרורו מהכלא. שמו אף יופיע ברשימה ציבורית של עברייני מין.

העונש שגזר השופט היה ברף העליון האפשרי, שנע בין מאסר על תנאי לעשר שנות מאסר. סניגוריו של קוסבי דרשו מעצר בית, בטענה כי מרשם סובל מעיוורן וכי הוא מבוגר וחסר ישע מכדי לשבת מאחורי סורגים. בקשה זו נדחתה, כמו גם הבקשה לשחררו בערבות עד להכרעה בערעור על גזר הדין. לכן, הבדרן נשלח כבר היום לכלא, כשהוא באזיקים.

אנדראה קונסטד, שבתקיפתה הורשע קוסבי, היתה נוכחת בשעת הקראת גזר הדין, והשופט אוניל אמר כי התחשב בפסיקתו בסבל שנגרם לה ולמשפחתה כתוצאה מפשעיו של הבדרן.

ביל קוסבי. GettyImages
ביל קוסבי באזיקים היום/GettyImages

גזר הדין הגיע לאחר שקוסבי נמצא אשם בשלוש עבירות: חדירה ללא הסכמה; חדירה בעת מצב של חוסר הכרה; וחדירה לאחר סימום.

המשפט נערך אמנם בעוון עבירה מסוימת אחת, אך חמש נשים שטענו כי קוסבי סימם ותקף אותן בהזדמנויות אחרות העידו בו כעדות אופי, וזאת כדי להוכיח כי מדובר בדפוס התנהגותו של הבדרן הוותיק, מן המצליחים בהיסטוריה של עולם התרבות האמריקאי. בהליך המשפטי הקודם, רק לאשה אחת ניתנה רשות לתת עדות דומה.

במשפט זה הובאו גם כמה עדויות חדשות, ובהן העובדה שקוסבי שילם בעבר לקונסטד סכום של 3.4 מיליון דולרים כהסכם פשרה מחוץ לבית המשפט. הקומיקאי עצמו לא נתן עדות.

עוד באותו נושא

רומן פולנסקי וביל קוסבי סולקו מן האקדמיה האמריקאית לקולנוע

לכתבה המלאה
ביל קוסבי. GettyImages
כל כלב בא יומו. ביל קוסבי היום/GettyImages

כזכור, במהלך סוף 2014 יצאו לאור תלונותיהן של יותר מחמישים נשים שטענו כי הותקפו מינית על ידי קוסבי. שלושים וחמש מהן חשפו בפירוט את המקרים בפרויקט מיוחד של הניו יורק מגזין. על חלק ניכר מן הפרשות חלה כבר התיישנות, ובסופו של דבר, תקיפתה של קונסטד היא היחידה שהבשילה לכדי תהליך משפטי.

בעת התקיפה, קונסטד עבדה במגמת האתלטיקה של אוניברסיטת טמפל, שקוסבי היה אחד מחבר נאמניה. לפי עדותה, ובהתאם למה שמסתמן כדפוס הפעולה הקבוע של הקומיקאי, הוא סימם אותה עד למצב של ערפול חושים ולאחר מכן תקף אותה מינית בביתו.

לפני שנה, ולפני שפרשת ויינשטיין הובילה לכדור שלג עצום בהשלכותיו ההיסטוריות, חבר המושבעים הקודם יצא בהצהרה דרמטית: למרות שקיים עשרות שעות של דיונים, לא הצליח להגיע להכרעה אם הבדרן הוותיק אכן סימם ותקף את קונסטד. כתוצאה מכך, הגיע למבוי סתום ולא השכיל להסכים פה אחד אם הכוכב אשם או זכאי.

בזמנו, התביעה הבטיחה כי תפעל למשפט חוזר, מה שאכן קרה, והפעם באווירה ציבורית אחרת ועם עדויות חדשות, שהביאו לתוצאה שונה. סביר להניח שלהכרעת הדין יהיו משמעויות החורגות מעבר לפרשת קוסבי בלבד, והיא תעורר נשים רבות שלא האמינו בתפקודה התקין של מערכת המשפט ולכן לא ניסו למצות את הדין עם תוקפיהן. כעת, על משקל האמירה המפורסמת, אפשר לומר כי כולם כבר הבינו שהכללים השתנו.

ביל קוסבי. GettyImages
הוגדר כעבריין מין אלים ומסוכן. ביל קוסבי/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • ביל קוסבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully