וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגעגעים ליוון? יש גירוס חדש בכיכר רבין

25.9.2018 / 16:05

הלוקיישן הלוהט של כיכר רבין מתחדש עם פיתוס, מזללת רחוב יוונית שמגישה גירוס (שווארמה מכבש), וגם סופלקי משיפודי קבב או פרגיות ואפילו קציצות זוקיני, יוון מעולם לא הרגישה כה קרובה

גירוס כבש. רותם ולרשטיין,
גירוס כבש/רותם ולרשטיין

הכתובת מלכי ישראל 8, הנמצאת על אחת מצלעותיה של כיכר רבין בת"א, כבר הספיקה לאכלס לא מעט מקומות אוכל מדוברים. בלוקיישן הזה נפתחה ב-2013 האיטליז, מזללת שווארמה שזכתה לאהדה רבה, אך נעלמה מהר מאוד, כלעומת שבאה. אחריה הגיעה מסעדת שמונה, האיטלקית הזריזה שהפכה מהר מאוד לחביבת הקהל. בצעד לא מאוד ברור, כמעט ארבע שנים אחרי פתיחתה וכשהיא עדיין מצליחה, החליטו בעליה לשנות קונספט ולהפוך אותה להאצ'י (שמונה ביפנית) - מזללת יקיטורי, שינוי שלא הוכיח את עצמו כמהלך חכם במיוחד, וכעבור חודשים ספורים המקום נסגר. בשבוע שעבר קיבל הלוקיישן את הייעוד החדש שלו - תגידו שלום לפיתוס. המשקופים הכחולים וכיסאות הקש מרמזים כבר מרחוק על סוג האוכל שמוגש כאן, מסתמכים על התודעה של הישראלי הממוצע שכנראה בילה בקיץ האחרון לפחות ארבעה ימים ביוון.

גירוס כבש. רותם ולרשטיין,
מנת הדגל- גירוס כבש על פיתה פתוחה/רותם ולרשטיין

פיתוס היא, כפי שכבר הבנתם, מזללה יוונית חדשה המגישה שתיים מאבני היסוד של אוכל הרחוב ביוון - גירוס וסופלקי, לצד אוזו ובירה מהחבית, ומוזיקה עליזה כמובן, כמיטב המסורת בטברנות היווניות. התפריט, קצר ולעניין, יש כאן כאמור גירוס, השווארמה היוונית, מוגשת בלחם שטוח שנאפה במקום, במילוי בשר כבש שנצלה על שיפוד ענק שמסתובב כאן כל היום (34 שקלים, 37 עם צ'יפס).

עוד באותו נושא

סעדו לבכם: בדרך לכנרת עוצרים לאכול בגט של צדיקים

לכתבה המלאה
סופלקי. רותם ולרשטיין,
סופלקי פרגיות על פיתה פתוחה/רותם ולרשטיין

תוכלו לדגום גם סופלקי, הלא הם השיפודים היוונים, הפעם בגרסת הפרגיות והקבב (32 שקלים, 35 עם צ'יפס), הכל בתיבול יווני אותנטי, ועם התוספות המתבקשות - צזיקי מיוגורט ומלפפונים, בצל סגול, עגבניות. שומרי הכשרות, או סתם אלו שפחות בא להם על צזיקי, יוכלו להמיר אותו בסלסת עגבניות או טחינה. לטבעונים ישנה אופציה גם של לביבות זוקיני בתוך הפיתה, עם כל אותן תוספות הנזכרות מעלה (28 שקלים). הכל מוגש לצד זיתי קלמטה המגיעים לכאן ישירות מיוון וכמה צ'יפסים פריכים ונהדרים של זוקיני מטוגן. הצ'יפס שמגיע כתוספת, מוכן במקום, מתפוחי אדמה טריים. באגף האלכוהולי יש ברז בירה ומשקאות מבוססי אוזו, כי אם כבר יוון אז עד הסוף.

גירוס כבש. רותם ולרשטיין,
כמו ביוון/רותם ולרשטיין

המקום הקטן שייך לדניאל רקר וארז ולרשטיין. ארז, יחד עם אחותו רותם שמנהלת את המקום, הם מבעליו של בית הפנקייק המיתולוגי ב-M הדרך. פיתוס, שנפתחה לפני שבוע בסך הכל, תהיה פתוחה בזמן תקופת ההרצה החל מ-12:00 ועד שנגמרת השווארמה. בהמשך יהיה פתוח עד שעות הלילה. יאסו.

פיתוס, מלכי ישראל 8 תל אביב. שעות הפתיחה מתעדכנות בפייסבוק

גירוס כבש. רעות סהר,
ארוחה שלמה/רעות סהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully