להתראות צוקרברג: מייסדי אינסטגרם עוזבים את פייסבוק

מייסדי אינסטגרם - קווין סיסטרום, שכיהן עד היום כמנכ"ל אינסטגרם, ומייק קריגר, שהיה סמנכ"ל הטכנולוגיה בחברה - הודיעו על פרישתם • בפייסבוק החלו להתכונן לעזיבת השניים עוד לפני ההודעה

מייסדי אינסטגרם, קווין סיסטרום ומייק קריגר / צילום: רויטרס
מייסדי אינסטגרם, קווין סיסטרום ומייק קריגר / צילום: רויטרס

מייסדי אינסטגרם, קווין סיסטרום ומייק קריגר, עוזבים את פייסבוק . העזיבה דווחה ב"ניו-יורק טיימס" ואושרה בפוסט שפרסם סיסטרום. סיסטרום כיהן עד היום כמנכ"ל אינסטגרם, וקריגר שימש כסמנכ"ל הטכנולוגיה בחברה. לפי "וול סטריט ג'ורנל", הצעד בא בעקבות סכסוך עם בכירי פייסבוק, בהם המנכ"ל מארק צוקרברג, בנוגע לאוטונומיות הפלטפורמה. בחודשים האחרונים בכירי פייסבוק דחפו את אינסטגרם להגדלה מהירה של מספר משתמשיה, לפי הדיווח.

עוד לפי הדיווח, פייסבוק החלו להתכונן לעזיבת השניים עוד לפני הודעתם, ובין היתר העבירו בכיר בפייסבוק, אדם מוסרי, לאינסטגרם כחלק מאותן הכנות.

"אנחנו מתכוננים לקחת פסק-זמן ולחקור שוב את הסקרנות והיצירתיות שלנו" כתב סיסטרום בפוסט שפרסם בבלוג של אינסטגרם. "בניית דברים חדשים מצריכה שניקח צעד אחורה, נבין מה מעורר בנו השראה ומתאים למה שהעולם צריך. זה מה שאנחנו מתכוונים לעשות", הוסיף.

צוקרברג פרסם הצהרה לפיה "קווין ומייק הם מנהיגי מוצר יוצאי דופן, ואינסטגרם משקפת את הכישרונות היצירתיים המשותפים שלהם. למדתי הרבה מהעבודה איתם ב-6 השנים האחרונות ונהניתי ממנה מאוד".

אינסטגרם הוקמה ב-2010 ונמכרה לפייסבוק ב-2012 תמורת מיליארד דולר. הפלטפורמה הפכה לאחד המוצרים הפופולריים של ענקית הטכנולוגיה והגיעה השנה למעל מיליארד משתמשים חודשיים.

גם יאן קום ובריאן אקטון, מייסדי ווטסאפ שנמכרה לפייסבוק ב-2014 תמורת 22 מיליארד דולר, עזבו את פייסבוק בעקבות סכסוכים מתמשכים עם בכיריה.