וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורי האלופות: בגיל 35 אולי זה סופסוף יקרה

18.9.2018 / 16:00

קלאס יאן הונטלאר מדורג שני ברשימת הכובשים של נבחרת הולנד, אבל הקריירה המשונה שלו מנעה ממנו להפוך לשחקן על אמיתי. אלא שאז הגיעה אייאקס. מיכאל יוכין עם הסיפורים הכי יפים השנה בצ'מפיונס

קלאס יאן הונטלאר, אייאקס. GettyImages
ירשום את העונה הכי טובה בצ'מפיונס דווקא בגיל 35? הונטלאר, מימין/GettyImages

משחקו האחרון של קלאס יאן הונטלאר בליגת האלופות כמעט הפך לסנסציה. זה היה אמור להיות אירוע לפרוטוקול - שאלקה הגיעה לסנטיאגו ברנבאו אחרי הפסד ביתי 2:0 לריאל מדריד בשמינית גמר ליגת האלופות. במקום זאת, הכחולים כמעט העיפו את מחזיקת הגביע מהמפעל. בגרמניה זוכרים את הערב הקסום בעיקר בגלל ההופעה האדירה הראשונה של לירוי סאנה באור הזרקורים, אבל הונטלאר היה חשוב לא פחות. הסקורר ההולנדי הבקיע פעמיים בניצחון 3:4, ולא היה רחוק גם משער חמישי שהיה מדיח את הבלאנקוס. התסריט הזה עשוי היה להיות חלומי עבור החלוץ שהשתוקק לנקום במועדון שהחתים אותו בינואר 2009, אך מיהר למכור למילאן בחלוף חצי שנה בלבד, ובהפסד כספי גדול. אלא שהוא לא התממש, ומאז לא שמעו באירופה על הונטלאר - עד עכשיו.

לפני שנה נדמה היה כי מדובר בשחקן עבר. עונתו האחרונה של ההולנדי בשאלקה היתה עגומה, הפציעה בברך הגבילה אותו, והוא בעיקר בילה מתוסכל על הספסל. אליל ההמונים של גלזנקירשן, שהיה מלך השערים בבונדסליגה ב-2011/12, קצת נשכח. היו שגרסו כי הוא עשוי לפרוש, או לעבור להרוויח משכורות עתק במפרץ הפרסי, אבל להונטלאר עצמו היו תוכניות אחרות. הוא לא היסס לדבר על אכזבתו מחוסר האמון מצד שאלקה, והצהיר כי בתום חוזהו עשוי לחזור למולדתו, כי השאיפות שלו עדיין לא תמו.

כי הרי הקריירה שלו קצת משונה. מצד אחד, הוא מדורג שני ברשימת הכובשים של נבחרת הולנד בכל הזמנים, עם 42 שערים ב-76 משחקים. רק רובין ואן פרסי לפניו, אבל מבחינה תודעתית אי אפשר להשוות ביניהם. על אף הכישורים הנפלאים ברחבה, הונטלאר גם לא נמצא באותה קטגוריה עם אריאן רובן או וסלי סניידר. הוא מעולם לא נתפס ככוכב אמיתי ברמה הבינלאומית. גם תארים כמעט ואין לו, והוא מעולם לא זכה באליפות בשום מקום. הכישלונות היחסיים בריאל ובמילאן היו לרעתו, ושבע שנים בשאלקה לא הופכות אותך לסופרסטאר.

עוד בנושא

רביעי, 19:55: אייאקס והונטלאר מארחים את א.א.ק אתונה
הדייט הלוהט של מסי, ועוד: המשחקים הכי טובים בשלב הבתים

קלאס יאן הונטלאר שחקן שאלקה 04. AP
בדיוק כשחשבנו שהקריירה שלו גמורה. הונטלאר במדי שאלקה/AP

אז הוא כבר לא יהיה כזה, אבל אליפות אחת לרפואה לא תזיק. זו היתה המחשבה שהובילה אותו לאמסטרדם בקיץ 2017. "אני עדיין מסוגל לשחק ברמה הגבוהה ביותר, ולא אסע לשחק במדבר או בסין. זה לא לעניין. המטרה היא לשחק כדורגל אמיתי", הוא הצהיר. באייאקס קיוו בין היתר כי ישמש מנטור מוצלח לכישרון הדני העולה קספר דולברג.

בפועל, התברר שאייאקס זקוקה כעת להונטלאר ככוכב המרכזי. בעוד דולברג מתקשה להתאושש מפציעה שמטרידה אותו מאז ינואר, החלוץ הוותיק שחגג בחודש שעבר את יום הולדתו ה-35 בריא כמו שור. הוא סיים את העונה שעברה בכושר נהדר עם 13 שערים, גם אם האליפות שוב חמקה ממנו לטובת איינדהובן, בה החל את הקריירה ושיחק פעם אחת בהדרכת חוס הידינק ב-2002. ואחרי הכנה קפדנית מבחינה פיזית לעונה החדשה, אי אפשר לעצור אותו באחת התקופות הפוריות ביותר בחייו.

בפתיחת הליגה ההולנדית, הוא הבקיע כבר שלושה צמדים מול אמן, ויטסה וכרונינגן ומוביל את דירוג המבקיעים. חשוב מכך, הונטלאר היה דומיננטי בדהירה של אייאקס במוקדמות ליגת האלופות עם ארבעה שערים חשובים מול שטורם גראץ וסטנדרד ליאז' וצמד משחקים טוב נגד דינמו קייב. "אני מרגיש צעיר ומשוחרר", הוא אמר, ושיתוף הפעולה עם הצוות היצירתי המצוין בקישור נראה נהדר. מבשלים כמו דושאן טאדיץ' וחכים זייש הם חלום רטוב של כל חלוץ, ומי יודע - אולי זו תהיה העונה הגדולה של הונטלאר בליגת האלופות. בכל הקדנציה הארוכה בשאלקה הוא לא מצא את הרשת מול באיירן מינכן אפילו פעם אחת. כעת הוא יוכל לתקן את המאזן, בעוד בנפיקה ואא"ק אתונה מהוות טרף קל בהרבה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully