וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך שיקרנו לכם השנה: היעדים ה"נוצצים" שהם בתכלס חורים משעממים

18.9.2018 / 7:27

המדינה שהיא כמו יוון רק זולה יותר (אבל נמצאת בבלקן), הקו החדש ללונדון (שההמראה אליו מאילת), הטיסה לסין שנמשכת רק 8 שעות (אבל איפה לעזאזל זה צ'נגדו?) ושאר יעדים אפורים שצבענו בצבעים אופטימיים השנה, ונמשיך גם בשנה הבאה

עריכת וידאו:ניר חן

בווידאו: היעדים החדשים שפרסמנו עבורכם לקיץ

"הקו החדש והזול לאירופה", זעקו כותרות באתר, ואכן העיר סיביו ברומניה נמצאת באירופה אבל מי, לעזאזל, שמע עליה ומה בדיוק יש בה שפותחים אליה וממנה קו ישיר מישראל?

זו רק דוגמה אחת ללא מעט כתבות השנה בוואלה! תיירות, שסקרו יעדים חדשים וטיסות ישירות מאירופה לישראל וחזרה, ואנחנו מיהרנו להלל, לקלס ולשבח את המחיר הנוח לאירופה, מבלי שבעצם הדגשנו שלפעמים מדובר בחורים שאין ממש מה לעשות בהם.

גם כשסיפרנו על הקו החדש ללונדון שפותחת Wizz Air באוקטובר השנה, לא ממש הדגשנו בכותרת כי ההמראות יהיו מאילת. אז נכון שלונדון היא אחת מהפייבוריט שלנו, אבל לך תיסע לאילת ממרכז או צפון הארץ בשביל מחיר זול. רק הדלק יעלה לך יותר מהטיסה.

המטוס ה-100 של חברת הלואוקוסט Wizz Air וויז אייר. יוסי פישר, מערכת וואלה! NEWS
לונדון זה נחמד, אבל מאילת? פחות. Wizz Air/מערכת וואלה! NEWS, יוסי פישר

"המדינה שנותנת את מה שיש ביוון, אבל בזול". פחחחח

ומה עם טירנה, בירת אלבניה? ה"יעד האירופי החדש שתוכלו לטוס אליו מישראל ובזול" התברר בסוף כמדינה אומנם יפה ומסקרנת, אך די נידחת בבלקן. וגם חבילות הנופש שהציעה ישראייר לשם לא היו הכי זולות ומחירן החל מ-497 דולרים לשלושה לילות, וזה רק "החל מ". עוד הגדלנו לעשות ולקרוא לה: "המדינה האירופית שנותנת את מה שיש ביוון, אבל ביותר זול". אבל לך תשווה את החופים של יוון עם אלו של הבלקן... פחחחח.

ואל תשאלו איך "סיבנו" אתכם ב"169 דולרים ליעד מספר 1 בפולין", כשכולכם בטח חשבתם שמדובר בוורשה - בירת השופינג הישראלי החדשה - אבל היתה זו בעצם קרקוב, שכבודה במקומה מונח, אבל עדיין לא נמצאת חזק על מפת הטיולים של הישראלים. מדובר בקו החדש של לוט איירליינס, ה-7 שלה מישראל ואליה, כשגם שאר הקווים לפולין (מה יש לעשות בגדנסק, ז'שוב ולובלין???) איך נאמר - הם לא היעד הראשון שיופיע ברשימת ה-Must שלכם.

ומה עם יוון? הרי בטח תגידו ש"אין יעד שהוא לא טוב ביוון". אז זהו, שיש. לחצי האי חלקידיקי צריך לטוס כשעתיים, לנחות בסלוניקי ומשם לנסוע עוד כשעתיים עד שמגיעים לריזורט שלכם. חצי האי הזה הוא בטח לא הבחירה הראשונה שלנו לחופשה ביוון, וזה שאריסטו נולד שם לא הופך אותו ליעד הסקסי ששיווקנו לכם בתמונות.

עוד באותו נושא

169 דולרים ליעד מספר 1 בפולין: לוט איירליינס פותחת קו חדש וזול

לכתבה המלאה
חוף ים באלבניה. יח"צ טלי ליבוביץ', מערכת וואלה! NEWS
חוף ים באלבניה. למרות הפוטושופ, יוון זה לא/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ טלי ליבוביץ'

"רק 8 שעות לסין". אבל לאן בסין?

אבל לא חטאנו רק בנוגע לטיסות לאירופה. גם בקווים החדשים למזרח לא בדיוק דייקנו. "רק 8 שעות לסין", כתבנו בחודש שעבר כשהודענו על פתיחת הקו של סיצ'ואן איירליינס לצ'נגדו, בירת חבל סיצ'ואן. אז נכון שהעיר צ'נגדו נמצאת בסין, אבל הרי לא מדובר ביעדי חופשה קלאסיים כמו בייג'ינג או אחרים במדינה, אלא יותר ביעד עסקי שבו קונקשיינים רבים ליעדים אחרים במזרח.

גם הקו החדש והשלישי של היינאן איירליינס לגוואנגז'ו, לווה בכותרות אטרקטיביות שעסקו במחיר של 589 דולרים לטיסת הלוך-חזור מסין ופחות ביעד האפרורי, שהדבר היחיד שצבע אותו עבורנו הוא האפשרות לראות את ערן זהבי מככב במדי הקבוצה המקומית.

וב"אי האלים שנפתח לישראלים" כבר ביקרתם? כי גם אנחנו לא, וגם לא כזה פשוט להגיע אליו. אז האי הוא בעצם באלי שבאינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, שבהחלט הצהירה על הקלות בדבר קבלת ויזה לישראלים, אבל עדיין לא פשוט להגיע אליה (שלוש טיסות לכל כיוון) והישראלים שכן ביקרו בה הם לרוב אנשי עסקים או כאלו עם דרכונים זרים.

סיצ'ואן איירליינס. יח"צ טלי ליבוביץ', טל תעופה, מערכת וואלה! NEWS
סיצ'ואן איירליינס. אומנם תטוס סין אבל לא בייג'ינג/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ טלי ליבוביץ', טל תעופה

ולא חסרים יעדים נוספים שפיארנו לשם הרייטינג והקליקים. כלומר, לא ממש שיקרנו, אבל לא פעם ייפינו את המציאות והפכנו מקומות בינוניים לאטרקטיביים במיוחד. כך, למשל שיווקנו את חבל ברנדנבורג בגרמניה כ"יער השחור החדש", או את דיסלדורף כעיר הגרמנית שכדאי לבקר בה אחרי ברלין.

בקיצור, חטאנו השנה בפייק ניוז על היעדים החדשים ו"האטקרטיביים". טוב, אולי לא ממש פייק ניוז, אבל בהחלט ציירנו את היעדים היותר אפורים בצבעים אופטמיים ושמחים. אבל תבינו - בסך הכל רצינו שתיכנסו ותכירו אותם, ואולי באיזהשהו מקום במוח תדעו שיש עוד מקומות שאפשר לסמן עליהם וי, ולא רק על לונדון, פריז ורומא.

העולם הופך מקום קטן ביותר, בטח בעידן הלואו-קוסט, וישראל קטנה אף יותר. ועם הקווים החדשים הרבים שנפתחו השנה לארץ וממנה, גם אם הם לא הכי זוהרים, אפשרויות הטיסה שלנו מתרבות והופכות זולות יותר, ועל כך אנחנו ממש לא מתכוונים להתנצל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully